Midtjysk Boligselskab

Presseinvitation: Fejring af færdigrenoveret Poul la Cours Vej

Efter fem år med renovering står boligafdelingerne på Poul la Cours Vej i Højvangen nu endeligt færdig.

Det markeres fredag den 26. maj fra kl. 12-14 med en festlig fejring for områdets beboere, samarbejdspartnere og repræsentanter fra den boligsociale helhedsplan ’Fælles om Højvangen’.

”Både boliger og udendørsarealer i vores boligafdelinger på Poul la Cours Vej fremstår i dag forvandlet og beboernes trivsel og engagement vidner om en vellykket renovering, som vi ser frem til at fejre,” siger Bjarne Almind Johansen, der er formand for Midtjysk Boligselskab, som Poul la Cours Vej i Højvangen hører under.

Renoveringerne i afdeling 39, Poul la Cours Vej, omfatter 145 boliger og tæller blandt andet nye fælleshave arealer, nye stisystemer og tryghedskabende lys, facadeudskiftning, lukkede altaner, nye køkkener og gulve i lejlighederne og renoverede opgange.

Boligområdet Højvangen har over de seneste år gennemlevet en stor forandring. Tidligere kæmpede området med kriminalitet og fremgik fra 2013-15 på listen over udsatte boligområder. Men efter gennemgribende renoveringer og en større boligsocial helhedsplan fremstår boligområdet i dag fuld af liv, fællesskab og sammenhold.

I september 2022 vandt området prisen som Nordens Bedste Boligområde, en pris der uddeles af NBO Nordic Housing.

Fejringen finder sted fredag den 26. maj kl. 14-16 på Poul la Cours Vej 1-29, på havnesiden, 8660 Skanderborg.

Der vil være en række taler ved blandt andet formand for Midtjysk Boligselskab Bjarne Almind, formand for Boligkontoret Danmark Klaus Bentzen og afdelingsformand Maiken Poulsen. I dagens anledning vil der være en pølse- og kaffevogn, hvor man kan få både vådt og tørt.

På dagen vil der være mulighed for pressen for en rundvisning i boligområdet. Kontakt forretningsfører i Boligkontoret Danmark for Midtjysk Boligforening, Anita Dideriksen Skarregaard, for aftale.

Information om Midtjysk Boligselskab

Midtjysk Boligselskab

Midtjysk Boligselskab er et alment boligselskab med over 2.200 lejeboliger fordelt på 80 boligafdelinger i hele Øst- og Midtjylland.

Midtjysk Boligselskab administreres af Boligkontoret Danmark, der som en foreningsbaseret nonprofitorganisation leverer administration, rådgivning og serviceydelser til mere end 35.000 lejeboliger landet over for både boligselskaber og kommuner.