Cargo Pants genvinder deres popularitet – særligt med serien WIP fra Carhartt

I 90’erne gik alle med cargobukser. Bekvemmeligheden ved sidelommer og det mere baggy look var in. I 00’erne og 10’erne er moden gået tilbage til stramtsiddende tøj og bukser. Her er der ikke plads til sidelommer og det var i denne periode primært professionelle såsom politifolk, soldater og tømrere som brugte dem. Heldigvis har modetrenden vendt dets blik mod de bekvemmelige cargo pants igen.

Faktisk blev konceptet med cargobukser opfundet af det britiske militærpersonale – netop for at de havde let adgang til deres ting. Dengang havde de dog også en lomme ved hoften som heldigvis er blevet afskaffet. Der skulle gå 50 år fra de gik fra militærlivet til det civile, da de amerikanske rappere tog stilen med de løstsiddende bukser med sidelommer til deres CD-afspillere til sig. I 90’erne var det primært de afslappede hip-hop-prægede cargo-bukser som var in. Her i 2020’erne er de kommet tilbage i en mere hverdags og almindelig udgave.

Carhartt WIP bukser er et godt eksempel på dette. Bukserne er tro mod trenden med mere stramtsiddende tøj, men er stadig behagelige at have på – samtidig er der blevet plads til sidelommerne. Så du får det bedste fra begge verdener. Du får en afslappet, men stadig moderigtig udstråling, og har mulighed for at opbevare nogle af dine ting i sidelommerne.

Carhartt WIP bukser føres flere steder, men du kan blandt andet finde dem Hos Toldyouso.dk. Så skal du være med på moden er dette et oplagt valg.

Information om Link Concept ApS

Horsensvej 72A
7100 Vejle

Montering af toiletter: Derfor skal du vælge VVSPlus21.6.2024 15:27:44 CEST | Pressemeddelelse