App til bilisten løb med Danish Digital Award

"I et marked under omstilling er OK foran og leverer connectivity by design. Superappen gør det nemt for 700.000 kunder at få fuldt overblik og håndtere alle transaktioner forbundet med at være moderne bilist. 100.000 ratings og en score på 4,7 i Appstore taler for sig selv."
Sådan lyder det i begrundelsen fra Danish Digital Award, der fredag hædrede OK i kategorien Costumer Experience.
OK var nomineret for selskabets app, der blandt andet gør det muligt for kunden at åbne en benzinstander, oplade bilen, starte en bilvask og købe parkering. Dertil har appen en række features som navigation til OK-lokationer, forbrugsoverblik og tilknytning af støtte til mere end 2.500 lokale foreninger.
Friktionsfri kundeoplevelse
Ifølge Lene Juel, Digital chef i OK, er prisen først og fremmest en anerkendelse af en løsning, der letter og forbedrer kundeoplevelsen på meget generiske markeder.
”Vi er dybt taknemmelige og stolte over at have vundet den her pris. Der ligger et stort stykke arbejde bag, og det er noget, vi har skabt igennem flere år sammen med vores samarbejdspartner Shape og på tværs af OK,” siger Lene Juel.
”Vi arbejder hele tiden med at gøre kundeoplevelsen friktionsfri og har et fast fokus på bilistens gøremål som helhed. Det er vi enormt glade for, at der bliver sat pris på,” tilføjer Lene Juel.
Løbende udvikling
OK lancerede appen i 2015 som et led i selskabets digitaliseringsstrategi. Appen vandt også i 2018 en Danish Digital Award samt den tyske designpris German Design Award i 2019. I dag sker flere tusinde daglige transaktioner via appen, og antallet steg fra 2021 til 2022 med 40 procent. I 2022 havde appen mere end 700.000 unikke brugere.
Ifølge OK’s Lene Juel er OK ikke færdig med at udvikle på appen.
”Vi vil løbende udvikle appen og tilbyde funktioner, brugerne efterspørger. Markedet for bilisme er i konstant udvikling, og appen skal også i fremtiden kunne dække brugernes behov i form af nye innovative features,” siger Lene Juel.
Nøgleord
Kontakter
Rasmus BoserupKommunikationschef
Tlf:2213 8601rabo@ok.dkBilleder

Information om OK
Om OK og appen:
- OK er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til grøn el og varmepumper
- OK’s betalingsapp blev som den første på markedet lanceret i 2015
- Brugere af appen kan med få tryk på smartphonen åbne såvel benzinstander, vaskehal, ladestander og benytte OK’s parkeringsløsning
- Det er muligt at tilknytte flere betalingskort samt et Coop-kort til appen, ligesom man også kan koble sine køb sammen med en af OK’s sponsoraftaler med lokale klubber/foreninger
- Appen giver overblik over køb og har navigation til nærmeste OK-lokation
- Appen gør det muligt at benytte iOS genveje med Siri ved blot at sige ’åben stander’ ved tankning
- Danish Digital Awards: https://danishdigitalaward.dk/
Følg pressemeddelelser fra OK
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra OK
Hedebølger og vindstille vejr sender elpriserne i vejret – op over 6 kroner i aften1.7.2025 09:14:21 CEST | Pressemeddelelse
Skynd dig at få sat vasketøjet over eller opladet elbilen. I dag kan det for alvor betale sig at holde øje med elpriserne og planlægge dit forbrug væk fra de dyreste timer.
Ny ladepark på vej i Sønderjylland30.6.2025 12:12:00 CEST | Pressemeddelelse
OK opfører ny ladepark med lynladere ved Sønderborg. Placeringen tæt på motorvej og trafikknudepunkter skal styrke ladeinfrastrukturen i det sydlige Jylland.
Tyveri af ladekabler eksploderer – OK går til kamp mod kobbertyve30.6.2025 09:54:20 CEST | Pressemeddelelse
Antallet af stjålne kabler til ladestandere er eksploderet. I år har energiselskabet OK fået stjålet 110 ladekabler – mere end tre gange så mange som hele sidste år. Nu skruer OK op for kampen mod kobbertyve.
OK på vej med ny ladepark i Kliplev26.6.2025 11:00:09 CEST | Pressemeddelelse
OK er i fuld gang med at opføre ladeparker til det stigende antal elbilister på vejene. Nu er turen kommet til Kliplev sydvest for Aabenraa, hvor 12 elbiler kommer til at kunne oplade samtidigt.
Telenor og OK indgår strategisk partnerskab25.6.2025 12:16:22 CEST | Pressemeddelelse
To stærke danske virksomheder med en ambition om at tage ansvar og skabe værdi for både kunder og samfund går nu sammen i et nyt strategisk partnerskab. Fremover vil man kunne møde energiselskabet OK i Telenorbutikkerne* landet over – og der er fordele i vente for kunderne. Partnerskabet betyder i første omgang, at kunder, der tegner en OK-elaftale, kan få rabat på køb i Telenors butikker. Det er et samarbejde, hvor begge parter spiller hinanden stærke og holder fokus på det, de hver især er bedst til, fortæller Christian Hoffmann, der er privatkundedirektør i Telenor. “OK er en samarbejdspartner, der deler vores værdier og samfundssyn, hvor OK tager stort ansvar gennem støtte til lokalmiljøerne, og vi investerer i at skabe en tryggere digital hverdag for danskerne. På den måde synes jeg, vi supplerer hinanden virkelig godt, og vi tror på, vi kan skabe værdi – både for kunderne og for fællesskabet,” siger Christian Hoffmann. Hos OK ser man også et stort potentiale i partnerskabet, der
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum