Borgerrådgiverens første årsberetning er godkendt
”Vi kan se, at borgerrådgiveren er kommet godt i gang i Hjørring Kommune, og det glæder os at konstatere, at borgernes kendskab til tilbuddet vokser. For det er vigtigt, at vores borgere kender til og bruger tilbuddet, hvis der er behov for hjælpen”, udtaler borgmester Søren Smalbro (V).
Hjørring Kommunes borgerrådgiver hedder Anne Horne Jørgensen, og hun er ansat direkte af Hjørring Byråd. Det betyder, at hun er uafhængig af kommunens administration, når hun rådgiver borgere og virksomheder.
Borgerrådgiverens nærmeste samarbejdspartner er et politisk nedsat udvalg, borgerrådgiverudvalget, som følger borgerrådgiverens arbejde. Formanden for borgerrådgiverudvalget, Lone Olsen (V) siger: ”Borgerrådgiverens første årsberetning dækker kun et halvt år, og derfor har der ikke været mulighed for at lave omfattende statistik om henvendelserne til borgerrådgiveren – sammenlignet med andre år. Vi kan dog se, at der har været henvendelser til borgerrådgiveren i et omfang, som svarer til andre kommuner. Vi håber, at endnu flere borgere vil benytte tilbuddet, hvis de oplever udfordringer med kommunen. Vi vil derfor have fokus på at udbrede kendskabet til borgerrådgiveren endnu mere - både blandt borgere, virksomheder og kommunale medarbejdere”.
Alle borgere eller virksomheder, der har kontakt med kommunen, kan henvende sig til borgerrådgiveren, som kan hjælpe med forståelsen af afgørelser og anden korrespondance fra kommunen samt vejlede, hvis borgeren er utilfreds med kommunens sagsbehandling. Borgerrådgiveren kan ikke lave afgørelser om, men kan i stedet hjælpe, hvis borgeren ønsker at klage.
Du kan læse mere om borgerrådgiverens arbejde, ligesom du finder den første årsberetning via nedenstående links.
Kontakter
Formanden for borgerrådgiverudvalget, Lone Olsen, 4193 7746
Borgerrådgiver Anne Horne Jørgensen, 4122 3221
Billeder
Vedhæftede filer
Links
Information om Hjørring Kommune
Følg pressemeddelelser fra Hjørring Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hjørring Kommune
Hjørring Kommune sikrer fokus på forebyggelse og fællesskaber med nyt budgetforlig for 2024-202721.9.2023 15:30:42 CEST | Pressemeddelelse
Et bredt flertal i Hjørring Kommunes byråd har indgået forlig om et økonomisk robust budget med fokus på udvikling af kernevelfærden.
Nu kan dine hullede bukser også genanvendes18.8.2023 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra 1. september kan alle i enfamiliehuse med egne affaldsbeholdere få hentet tekstilaffald derhjemme. Lige nu er uddelingen af de røde poser, som skal bruges til tekstilaffaldet, i fuld gang.
Hjørring Kommune ansætter ny direktør for Sundheds-, Ældre- og Handicapforvaltningen22.6.2023 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hjørring Kommune har fundet den helt rigtige kandidat til stillingen som direktør for Sundheds-, Ældre- og Handicapforvaltningen. Det bliver Mikkel Grimmeshave, som officielt tiltræder stillingen den 1. august 2023.
Rejsegilde for Soldalhus - Sindals nye center21.6.2023 15:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Solen gemte sig bag skyerne, men glæden skinnede tydeligt igennem, da formand for Sundheds-, Ældre- og Handicapudvalget i Hjørring Kommune, Claus Mørkbak Højrup (V), den 20. juni 2023 bød velkommen til rejsegilde for Sindals nye ældre- og aktivitetscenter m.m.
7. klasser besøger Hjørring Kommunes sundhedsområde til ”Sammen om Livet”15.6.2023 11:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag d. 7. juni havde Sundhedscenter Hjørring besøg af fem 7. klasser til en dag med overskriften ”Sammen om Livet”. En titel som ligger i forlængelse af Hjørring Kommunes nye sundhedspolitik. Formålet med dagen var at præsentere eleverne for det arbejde kommunens sundhedsfaglige medarbejdere hver dag udfører og øge elevernes interesse for sundhed, krop, pleje og omsorg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum