Aabenraa Kommune

Fremtidens Borgerservice er mere tilgængelig, digital, og bæredygtig

Del
Aabenraa Kommunes arbejdsmarkedsudvalg godkendte onsdag 19. april udviklingsplanen ”Fremtidens Borgerservice”, der skal sikre blandt andet øget tilgængelighed, digitalisering, og bæredygtighed i Aabenraa Kommunes Borgerservice.

Arbejdsmarkedsudvalget i Aabenraa Kommune har godkendt den strategiske udviklingsplan ”Fremtidens Borgerservice,” der vil udfolde sig i løbet af de næste to år. Med øget fokus på tilgængelighed, digitalisering, differentierede borgerbehov, medarbejderinddragelse og bæredygtig udvikling ønsker kommunen med udviklingsplanen at sætte retningen for borgerservice de kommende år og sikre lige adgang til det offentlige for alle borgere og virksomheder i Aabenraa Kommune.

- Vi arbejder altid på at gøre det nemmere og mere smidigt for vores borgere og virksomheder at få adgang til og modtage den bedst mulige service fra Aabenraa Kommune. Udviklingsplanen vil hjælpe os med at nå vores mål og sikre, at vi er i stand til at tilbyde borgere og virksomheder de mest effektive tjenester, siger Dorrit Knudsen, der er formand for Arbejdsmarkedsudvalget i Aabenraa Kommune, og udtrykker sin begejstring over, at retningen for Fremtidens Borgerservice nu er fastlagt:

- Jeg glæder mig over det konstruktive samarbejde i Arbejdsmarkedsudvalget og ser frem til at følge arbejdet og se, hvordan planen udfolder sig til gavn for borgere og virksomheder, samt medarbejderne i Borgerservice i Aabenraa Kommune.

Fremtidens Borgerservice skal øge tilgængeligheden for borgerne via forskellige kontaktpunkter, herunder en ny hjemmeside og en intelligent telefonrobot, der er tilgængelig døgnet rundt. Derudover skal fleksible løsninger på fysisk betjening sikre, at borgeres individuelle behov bliver imødekommet. Borgerservice vil desuden have et øget fokus på kommunikation og dialog med kommunens borgere, især de ældre, der vil blive tilbudt hjælp til at opnå digital selvstændighed.

Udviklingsplanen fokuserer desuden på bæredygtig udvikling i 2023-2024 gennem initiativer til nye samarbejder og uddannelser, herunder partnerskaber med eksterne samarbejdspartnere, ungdomsuddannelser og seniorundervisning om digitale løsninger.

Kontakter

Formand for Arbejdsmarkedsudvalget Aabenraa Kommune, Dorrit Knudsen, tlf.: 27 21 95 67; e-mail: dmkn@aabenraa.dk


Kommunikationskonsulent Aabenraa Kommune, Casper Dons, tlf.: 23 47 43 09; e-mail: cdo@aabenraa.dk

Billeder

Information om Aabenraa Kommune

Aabenraa Kommune
Aabenraa Kommune
Skelbækvej 2
6200 Aabenraa

7376 7676https://www.aabenraa.dk/

BETINGELSER FOR BRUG AF BILLEDMATERIALE:

  • Rettigheden til anvendelse af medfølgende billedmateriale er udelukkende til brug i sammenhæng med nærværende nyhed og må således ikke arkiveres med henblik på genanvendelse i andre sammenhænge.
  • Anvendelse skal altid ske med angivelse af hele den oplyste billedbyline.

Følg pressemeddelelser fra Aabenraa Kommune

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aabenraa Kommune

Aabenraa Kalder – fælles initiativ mellem kommune og erhvervsliv skal vinde de unge tilbage18.6.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Hvordan bevarer man kontakten til unge, der er flyttet fra hjemstavnen for at studere, arbejde eller prøve noget nyt? Og hvordan får man unge, der pendler ind til virksomhederne i kommunen til at blive og slå sig ned? De spørgsmål har Aabenraa Kommune, Business Aabenraa og en række lokale virksomheder stillet sig – og svaret er en fælles indsats for at styrke relationen til de unge voksne og minde dem om, hvad området kan gøre for dem.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye