POWER indgår aftale med MediaMarkt i Sverige: Overtager 29 svenske butikker
Her til morgen er det officielt: POWER overtager 29 svenske butikker fra den tyske koncern MediaMarkt, hvis moderselskab MediaMarktSaturn dog stadig beholder en minoritetsandel på 20 % af POWER Sverige. Med opkøbet er POWER nu fysisk til stede med butikker i Danmark, Sverige, Norge og Finland.
Nyheden om aftalen med MediaMarkt markerer en stor og længe ventet dag for POWER-koncernen.
- Det er et godt træk både for POWER og for MediaMarkt Sverige. Vi supplerer hinanden på flere områder, og begge parter har ekspertise og viden om markedet, der kan bidrage til øget værdiskabelse i virksomhederne på både langt og kort sigt. Handlen er en rigtig god løsning for såvel virksomhederne som for leverandører, medarbejdere og kunder, siger Ronny Blomseth, administrerende direktør for POWER i Norden.
POWER har i dag etableret sig som en af de største og mest profitable elektronikkæder i Norden. Virksomheden driver online-handel og har fysiske butikker i Norge, Finland og Danmark. Og nu er de 29 svenske Mediamarkt-butikker så også en del af POWER-mærket.
Medarbejdere, butikker, kontorlokaler og distributionssystemer er omfattet af opkøbet, som forventes gennemført i sommeren 2023. POWER overtager samtidig alle kundeforpligtelser og kundegarantier.
Får kæmpe betydning – også i Danmark
MediaMarkt har omkring 1.300 ansatte i Sverige og havde i 2022 en omsætning på 5,3 milliarder svenske kroner. Efter opkøbet får POWER i alt 269 butikker i Norge, Danmark, Finland og Sverige.
Direktøren for POWER Danmark er mere end tilfreds med købsaftalen.
- Det her er simpelthen den manglende brik, som falder på plads i puslespillet. Sverige er jo et gigantisk marked, og selvfølgelig skal POWER også være til stede også her, siger Jesper Boysen, administrerende direktør i POWER Danmark. Han fortsætter:
- Jeg er sikker på, at overtagelsen får kæmpe værdi også for vores kunder her i Danmark, fordi den øgede konkurrence kommer til at smitte af i sortiment og tilbud – også på det danske marked. Og de svenske forbrugere vil klart opleve det samme, som danskerne har set de seneste år: Når POWER rykker ind i et nyt marked, falder priserne. Sådan har det været i hver eneste by, hvor vi har bygget butik her i Danmark – og sådan bliver det også i Sverige, siger Jesper Boysen.
MediaMarkts butikker i Sverige skifter i løbet af 2023 indpakning og bliver en del af POWER International AS – en koncern, der siden starten i 2017 har haft stærk vækst med rekordresultater især i de seneste år.
- POWER har flere gange vist, at vi kan udfordre elektronikmarkedet. Med vores forretningsmodel og omnichannel-strategi som grundlag er vi overbeviste om, at vi vil genskabe succesen og lønsomheden fra resten af Norden på det svenske marked, siger koncernchef Ronny Blomseth.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPower Danmark
Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk vil vi naturligvis rigtig gerne tale med. Ring til vores presseansvarlige, på tlf. 2133 8088 eller send os en mail på presse@power.dk.
Om POWER
POWER-eventyret startede i Danmark i 2015. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, og i 2017 kom POWER til Norge. I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant og nærmer sig 200 butikker, fordel på 4 lande og 4400 medarbejdere – og vi vokser stadig. Hos POWER ønsker vi altid at være et skridt foran, fordi vi ved, at velovervejede, effektive løsninger holder priserne lave, samtidig med at det giver den bedste handelsoplevelse for kunderne.
POWER er et selskab, som ejes af POWER International. POWER International ejes af AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Den norske koncern driver også POWER i Norge, Finland og Sverige.
Vores mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Dette skal vi gøre gennem effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
Desperate kunder i POWER: Salget af Google Chromecast-erstatninger steg med 1200 %13.3.2025 12:54:33 CET | Pressemeddelelse
Tidligere på ugen oplevede mange danskere, at deres ældre versioner af Google Chromecast pludselig ikke længere virkede. Siden har elektronik- og hvidevarekæden POWER oplevet en ren eksplosion i salget af alternative streamingprodukter, så salget på bare få dage er steget med 1200 % sammenlignet med sidste år. POWER forventer, at den store efterspørgsel fortsætter.
Viralt TikTok-hit rammer Danmark: POWER solgte over 100 Ninja SLUSHis på en time24.2.2025 15:42:52 CET | Pressemeddelelse
Sidst var det airfryeren, og nu er det verdenshittet Ninja SLUSHi, der indtager danskernes køkkener med rekordfart. Natten til mandag lancerede POWER sit forsalg på den populære slush-maskine, Ninja SLUSHi. Allerede i løbet af den første time blev der solgt over 100 styk af den populære køkkenmaskine, der har taget både USA og England med storm.
Største turnering nogensinde: Hvem er Danmarks bedste gamer?7.2.2025 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
Lørdag den 15. februar afgøres det uofficielle Danmarksmesterskab, når den bedste blandt landets mange gamere bliver kåret på tværs af køn, alder og ikke mindst spiltype. Flere end 7.200 danske gamere har allerede deltaget i turneringen ”W”, som er den største turnering nogensinde i dansk gaming-historie. Gameren Rasmus Søndergaard er manden bag turneringen, hvor vinderen findes blandt 15 finalister i en live-finale.
POWER: Black Friday blev bedste salgsweekend nogensinde2.12.2024 09:59:16 CET | Pressemeddelelse
Da kasserne blev gjort op søndag efter lukketid, kunne POWER kigge tilbage på den bedste Black Friday-weekend nogensinde i elektronik- og hvidevarekædens historie. Trods bange anelser på forhånd steg omsætningen med 17% på selve Black Friday i forhold til 2023, hvilket var det hidtidige rekordår. Danskerne var især vilde med AirPods, Playstation og gamerstole.
POWERs kundeklub runder 1 million danske medlemmer29.10.2024 07:25:48 CET | Pressemeddelelse
Lørdag den 26. oktober meldte medlem nr. 1 million sig ind i MyPOWER, som er elektronik- og hvidevarekæden POWERs kundeklub. Alene i løbet af 2024 har 267.000 danskere meldt sig ind i kundeklubben, og målet er at runde to millioner medlemmer inden udgangen af 2026.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum