Hempel annoncerer ændringer i direktionen

Hempel A/S udnævner Peter la Cour Gormsen til Chief Financial Officer (CFO) og Executive Vice President of Finance og René Overgaard Jensen til Chief Transformation & Information Officer (CTIO) og Executive Vice President for Digital, Strategy & Transformation.

Nøglebudskaber

• Fra 1. juni 2023 tiltræder Peter la Cour Gormsen som Chief Financial Officer (CFO) og Executive Vice President of Finance i Hempel A/S
  • Peter kommer fra en stilling som Group CFO hos GN Store Nord A/S
  • Peter overtager efter Lars Jønstrup Dollerup, som har besluttet at forlade Hempel efter fem år i virksomheden for at forfølge andre muligheder
  • René Overgaard Jensen udnævnes til Chief Transformation & Information Officer (CTIO) og Executive Vice President for Digital, Strategy & Transformation
  • René kom til Hempel i april 2021 og før dagens udnævnelse fungerede han i direktionen som Head of Strategy & Transformation

Som led i en ændring af koncernledelsen annoncerer Hempel A/S udnævnelsen af Peter la Cour Gormsen som Chief Financial Officer (CFO) og Executive Vice President of Finance. Peter tiltræder hos Hempel den 1. juni 2023 fra stillingen som Group CFO i GN Store Nord A/S.

"Peter vil være en fantastisk tilføjelse til Hempels direktion," siger Michael Hansen, koncernchef og administrerende direktør for Hempel A/S. “Peter bringer uvurderlig global finansledererfaring og omfattende viden om international ledelse, økonomi, IT og forsyningskæder. Vi er meget glade for at byde Peter velkommen ombord.”

“Jeg ser frem til at blive en del af Hempel, en beundringsværdig virksomhed i den internationale malingsindustri med en stolt historie og spændende ambitioner for fremtiden. Hempels globale tilstedeværelse og mangefacetterede løsninger som spænder over segmenterne husmaling, marine, infrastruktur og energi, såvel som virksomhedens bæredygtighedspåvirkning og ambitioner, kombineret med værdierne om at give tilbage til samfundet gennem Hempel Fonden, er virkelig inspirerende,” siger Peter la Cour Gormsen.

Før han kom til GN, arbejdede Peter for Novo Nordisk, Novozymes og Chr. Hansen. Han har også international erfaring fra at arbejde og bo i USA. Peter tager over efter Lars Jønstrup Dollerup, som har besluttet at forlade Hempel efter fem år i virksomheden for at forfølge andre muligheder.

"Jeg er meget taknemmelig for Lars’ mange bidrag til Hempel i de fem år, han har fungeret som vores CFO. Han har været central for de resultater, der er leveret af Hempel og især vores Finance & Digital funktion gennem årene. Funktionen står nu på en platform klar til at støtte Hempel videre på vores spændende Double Impact strategi-rejse. Nu ændres omfanget af CFO-rollen, og Lars har besluttet at forfølge andre muligheder. Jeg ønsker ham alt det bedste fremover,” siger Michael Hansen.

Ydermere annoncerer Hempel, at det samler sine transformations- og digitale kompetencer under en ny ledende stilling i direktionen, ledet af René Overgaard Jensen, som er udnævnt til Chief Transformation & Information Officer (CTIO) og Executive Vice President for Digital, Strategy & Transformation.

"Vi sigter efter at fordoble Hempel på en økonomisk bæredygtig måde, og en af vores løftestænger til at gøre det er ved at harmonisere vores måder at arbejde på i langt højere grad," siger Michael Hansen. "Med denne nye direktionsfunktion, ledet af René Overgaard Jensen, vil vi kombinere de kompetencer, der muliggør en koordineret og effektiv transformation af vores processer gennem standardisering, automatisering og digitalisering."

René Overgaard Jensen kom til Hempel i april 2021, og før dagens udnævnelse fungerede han i direktionen som Head of Strategy & Transformation. Han har stor erfaring med international transformation og strategieksekvering gennem sit tidligere arbejde hos PA Consulting og Maersk, hvor han blandt andet fungerede som Head of Transformation and Process Excellence i en tid med omfattende og kompleks transformation.

Group Communication hos Hempel håndterer alle presse- og mediehenvendelser. Kontakt os venligst, hvis du har spørgsmål.

communications@hempel.com

Information om Hempel A/S

Lundtoftegårdsvej 91
2800 Kgs. Lyngby

+45 4593 3800http://hempel.com

Om Hempel

Hempels maling og overfladebehandlinger beskytter og udsmykker bygninger, infrastruktur og andre aktiver, og spiller en vigtig rolle i vores kunders globale forretning. De hjælper med at minimere vedligeholdelsesomkostninger, giver forbedret æstetik og bedre energieffektivitet.