Elgiganten gentager succesen: En dag i singlernes tegn

Singles Day falder hvert år den 11. november og er på verdensplan den mest populære shoppingdag på året. Som som sidste år har Elgiganten valgt at afholde den i Danmark også.
”Vi var nogle af de første til at gøre Black Friday stort i Danmark, og sidste år lancerede vi det kinesiske fænomen Singles Day, som kunderne tog så godt imod, at vi gentager succesen i år,” siger Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten.
Singles Day startede som fænomen i Kina halvfemserne og er gået fra at være en dag, hvor man fejrer singlerne til at blive en dag, hvor det handler om selvforkælelse og hvor man gør noget ekstra for sig selv, uanset parforholdsstatus.
"Som markedsleder er det vigtigt for os at lytte til kundernes ønsker, og vi følger derfor de globale tendenser i markedet. Singles Day er startskuddet for den mest intense periode i løbet af året med både Black Friday og julehandel lige rundt om hjørnet, så vi forventer massiv travlhed,” siger Peder Stedal.
Reklamer med glimt i øjet
Singles Day-kampagnen lanceres i år sammen med en serie nye humoristiske budskaber skabt i samarbejde med bureauet DDB.
”Vi stræber altid efter de bedste og mest interessante måder at nå ud med budskaber på. Når det kommer til et fænomen som Singles Day, der endnu er ganske nyt i Danmark, var det oplagt at gribe det lidt anderledes an og lege lidt med måden at fortælle om dagen på. Derfor har vi skabt en serie underfundige og sjove budskaber, der skiller sig lidt ud fra den måde, vi normalt markedsfører os på. Forandring fryder – ikke mindst i markedsføringen,” siger Peder Stedal fra Elgiganten.
Fakta om Singles Day
Singles Day startede som en fejring af single-husstanden, oprettet af Nanjing Universitet i Kina i 1993. Mottoet var – og er stadig – vær stolt af at være single. Konceptet er vokset langt udover Kina og har udviklet sig fra kun at være en festdag til også at blive verdens største shopping-dag på nettet. Store elektronikforhandlere som Alibaba og Amazon har fejret Singles Day i flere år.
Singles Day-kampagnen gælder både på elgiganten.dk og i landets 37 varehuse.
Relaterede links
Nøgleord
Kontakter
Ditte Opstrup Andersen
Kommunikationschef
PR & Kommunikation
ditte.opstrup.andersen@giganten.dk
+4527614057
Billeder

Information om Elgiganten A/S
Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt på 37 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.
Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2017/18 for i alt 6,2 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2017/18 omsatte for 37,3 milliarder norske kroner.
Der er i Norden i alt 425 varehuse og ca. 10.000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone
Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Fra tørretumblere til tablets – mere transparens på elektronikmarkedet10.7.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når du skal købe ny tørretumbler efter den 18. juli i år, bliver det nemmere at vælge energieffektivt. Her træder en ny, opdateret EU-energimærkning i kraft, som skal gøre det lettere for forbrugerne at sammenligne produkter og træffe oplyste valg.
Indfører streng mærkning10.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra den 20. juni 2025 indfører EU nye krav til energimærkning af smartphones og tablets. Denne mærkning, som vi allerede kender fra hårde-/hvidevarer, vil nu også omfatte vores mest brugte elektroniske enheder. Det vigtigste: mærkningen skal også vise produktets reparerbarhed og holdbarhed. Det stiller strenge krav til producenterne, som gennem EU’s økodesignforordning nu skal være betydeligt mere gennemsigtige. Mærkningen vil gøre det lettere for kunderne at træffe oplyste valg og sikrer produkter, der er nemmere at reparere og som holder længere. Det gavner både forbrugerne og miljøet.
Elgiganten klar til storslået åbningsfest i Kolding Storcenter den 30. maj19.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fredag den 30. maj kl. 07.00 slår Elgiganten dørene op til et brag af en åbning af det nye varehus i Kolding Storcenter. Varehuschef, Thomas Lykke Nielsen og Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten, vil klippe den røde snor og byde kunderne velkommen indenfor. Begge bliver flankeret af 80 medarbejdere, som vil stå klar til at byde kunder indenfor til en festlig åbningsweekend.
Elgiganten bliver hovedpartner på Gamebox Festival 202514.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når dørene den 25. til 27. april åbnes til Gamebox Festival i MCH Messecenter Herning, vil det være med Elgiganten som hovedpartner. Den førende elektronikgigant indtager en markant rolle til Danmarks største gamingevent med bl.a. en 500 kvadratmeter stor butik, eksklusive messetilbud, populære giveaways og meet ’n’ greet med kendte spillere.
Elgiganten og LEGO indgår samarbejde9.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Elgiganten udvider sit sortiment ved at indgå et nyt samarbejde med LEGO, der bringer det ikoniske brand ind i kædens varehuse og onlinebutik. Med denne udvidelse bliver det endnu lettere for kunderne at finde deres yndlingsprodukter ét sted – uanset om det gælder elektronik, gaming eller kreativ leg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum