Undgå at blive flået på ferien: Dårlig mave endte med at koste 108.000 kr.

Når ferien går sydpå, er det ikke kun i den lokale bazar, man risikerer at betale en hel del mere, end man egentlig burde. Det samme sker hvert år for en lang række feriegæster, der bliver syge på ferien, og som derfor opsøger en lokal læge eller klinik for at blive behandlet.
Her risikerer man nemlig at blive præsenteret for en voldsom regning efter endt behandling for noget, der ofte hverken er særlig omfattende eller tidskrævende. Og desværre står man selv med regningen efterfølgende.
Det fortæller Louise Hertzum Andersen, der er chef for forretningsudvikling i Gouda Rejseforsikring.
“Vi ser desværre hvert år, at vi har kunder, der ender i kløerne på læger og klinikker, der præsenterer dem for uforholdsmæssigt store regninger efter mindre behandlinger, og som ofte afkræver pengene på stedet. I stedet bør man altid blive henvist til en klinik af sin rejseforsikring, så man er garanteret en god behandling og at man får dækket udgifterne," siger hun.
Louise Hertzum Andersen ser især problemet i lande som Tyrkiet og Egypten, mens fænomenet også findes på andre på andre populære destinationer for danskere som eksempelvis De Kanariske Øer.
Helt galt gik det tidligere i år for en person i Egypten, med dårlig mave og opkast der henvendte sig på en døgnåben klinik på sit hotel. Han endte efterfølgende med at betale 14.500 euro for behandlingen med sit kreditkort.
Det lykkedes dog rejseforsikringen at skære godt 1000 euro af den samlede regning, gennem forhandlinger med klinikken, mens langt størstedelen af regningen altså ende hos den rejsende selv. Det hele kunne dog være undgået, hvis vedkommende bare havde taget kontakt til sin rejseforsikring inden, der blev taget kontakt til klinikken.
“En af årsagerne til de store regninger skal findes i, at man ryger ind i netværk af mennesker, der vil have en bid af kagen. Lige fra hoteller til læger, ambulanceservices, klinikker og hospitaler. Som udbyder af rejseforsikringer har vi et netværk af klinikker, som vi står inde for, og vi ved, man kan stole på. Derfor er det vigtigt, at man holder ud i den korte tid, det tager for os at skaffe en tid på en god klinik, så man ikke skal overbetale for sin behandling,” siger hun.
Nøgleord
Kontakter
Andreas MortensenKommunikationskonsulent
Tlf:27 52 46 44am@gjensidige.dkBilleder
Information om Gjensidige
Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, som er noteret på Oslo Børs. Vi har ca. 3.800 medarbejdere og tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 30 mia. NOK i 2021, mens forvaltningskapitalen udgjorde 130 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Tre ud af fire begår denne fejl på grupperejsen6.6.2025 07:35:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange danskere rejser hvert år på generations- eller grupperejser sammen med familie eller gode venner. Tre ud af fire tjekker dog ikke om de er dækket ens af deres afbestillings – og rejseforsikringer. Det viser en ny undersøgelse foretaget af YouGov for Gjensidige og Gouda Rejseforsikring.
Trods boom i elbiler: Unge forventer køb af benzin- eller dieselbil3.6.2025 07:46:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af elbiler er i støt stigning, men alligevel viser en ny undersøgelse som YouGov har lavet for Gjensidige og Sparekassen Kronjylland, at fire ud af ti personer under 30 år forventer, at deres næste bil skal være en benzin- eller dieselbil.
Hver anden boligejer ved ikke, hvordan boligens energimærke kan forbedres28.5.2025 07:47:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange boligejere går glip af lavere varmeregning, bedre komfort og højere boligværdi, fordi de ikke kender mulighederne for energiforbedringer i deres hjem.
Store mængder regn på vej: Sådan undgår du skader i hjemmet25.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter en lang periode med tørke, er der nu risiko for, at vi i den næste uge vil få samme mængde regn, som vi har fået i de seneste tre måneder. Derfor bør man tage sig en række forholdsregler, så man undgår at vandet skaber problemer, lyder rådet fra Lene Rasmussen, der er skadedirektør i Gjensidige.
Kraftigt regnvejr skaber utryghed i trafikken22.5.2025 07:36:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter en lang periode med tørke, er der igen varslet nedbør over Danmark. Kraftigt regnvejr skaber dog utryghed blandt de danske bilister på vejene. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har lavet for Gjensidige.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum