Undgå at blive flået på ferien: Dårlig mave endte med at koste 108.000 kr.

Når ferien går sydpå, er det ikke kun i den lokale bazar, man risikerer at betale en hel del mere, end man egentlig burde. Det samme sker hvert år for en lang række feriegæster, der bliver syge på ferien, og som derfor opsøger en lokal læge eller klinik for at blive behandlet.
Her risikerer man nemlig at blive præsenteret for en voldsom regning efter endt behandling for noget, der ofte hverken er særlig omfattende eller tidskrævende. Og desværre står man selv med regningen efterfølgende.
Det fortæller Louise Hertzum Andersen, der er chef for forretningsudvikling i Gouda Rejseforsikring.
“Vi ser desværre hvert år, at vi har kunder, der ender i kløerne på læger og klinikker, der præsenterer dem for uforholdsmæssigt store regninger efter mindre behandlinger, og som ofte afkræver pengene på stedet. I stedet bør man altid blive henvist til en klinik af sin rejseforsikring, så man er garanteret en god behandling og at man får dækket udgifterne," siger hun.
Louise Hertzum Andersen ser især problemet i lande som Tyrkiet og Egypten, mens fænomenet også findes på andre på andre populære destinationer for danskere som eksempelvis De Kanariske Øer.
Helt galt gik det tidligere i år for en person i Egypten, med dårlig mave og opkast der henvendte sig på en døgnåben klinik på sit hotel. Han endte efterfølgende med at betale 14.500 euro for behandlingen med sit kreditkort.
Det lykkedes dog rejseforsikringen at skære godt 1000 euro af den samlede regning, gennem forhandlinger med klinikken, mens langt størstedelen af regningen altså ende hos den rejsende selv. Det hele kunne dog være undgået, hvis vedkommende bare havde taget kontakt til sin rejseforsikring inden, der blev taget kontakt til klinikken.
“En af årsagerne til de store regninger skal findes i, at man ryger ind i netværk af mennesker, der vil have en bid af kagen. Lige fra hoteller til læger, ambulanceservices, klinikker og hospitaler. Som udbyder af rejseforsikringer har vi et netværk af klinikker, som vi står inde for, og vi ved, man kan stole på. Derfor er det vigtigt, at man holder ud i den korte tid, det tager for os at skaffe en tid på en god klinik, så man ikke skal overbetale for sin behandling,” siger hun.
Nøgleord
Kontakter
Andreas MortensenKommunikationskonsulent
Tlf:27 52 46 44am@gjensidige.dkBilleder
Information om Gjensidige
Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, som er noteret på Oslo Børs. Vi har ca. 3.800 medarbejdere og tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 30 mia. NOK i 2021, mens forvaltningskapitalen udgjorde 130 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Hver tredje dropper cykelhjelmen: Her er årsagerne12.11.2025 07:36:00 CET | Pressemeddelelse
Mangel på hjelm, glemsomhed eller troen på, at det ikke er nødvendigt. Det er nogle af grundene til, at mange danskere fravælger cykelhjelmen. Vaner, der kan koste dyrt, hvis uheldet er ude.
Over 900 sigtelser i år: Nu skærpes reglerne for lattergas9.11.2025 09:01:00 CET | Pressemeddelelse
Fra d. 10. November bliver lattergas gjort ulovligt under kørsel på samme måde som kokain, cannabis og andre rusmidler.
Ny undersøgelse: Hver femte dansker laver ulovligt el- og VVS-arbejde30.10.2025 07:38:00 CET | Pressemeddelelse
En gør-det-selv video på Youtube kan virke hjælpsom og brugbar i øjeblikket. Men uden den tekniske viden og erfaring kan en lille fejl i installationen blive dyr og medføre konsekvenser.
Gjensidige i Danmark tilpasser organisationen for at sikre fremtidig konkurrencekraft28.10.2025 16:07:38 CET | Pressemeddelelse
Den danske forretning er vækstet markant, men væksten har også medført et for højt omkostningsniveau i Gjensidige Danmark. De seneste år er der arbejdet målrettet med at reducere omkostningerne og effektivisere organisationen. Målet er fortsat at sikre en sund og konkurrencedygtig forretning, der også fremadrettet vil levere attraktive løsninger til kunderne. Tilpasningen betyder en reduktion i antallet af stillinger med 145. Heraf er der sagt farvel til 75 medarbejdere og ledere, mens 70 stillinger ikke genbesættes. Derudover lukkes enkelte afdelinger, herunder kontoret i Aabenraa pr. 31.12.2025. “Det har store menneskelige konsekvenser, når vi må sige farvel til kolleger, og vi ved, at det skaber usikkerhed og bekymring hos mange. Det er ikke en beslutning, vi har taget let på. Derfor har vi gennem længere tid haft fokus på at reducere omkostninger på en række andre områder end bemandingen, blandt andet ved at konsolidere ældre IT-systemer, sænke driftsomkostninger og automatisere pr
Tendens: Danskere tager sygdom med på arbejdspladsen23.10.2025 07:43:00 CEST | Pressemeddelelse
Med vinterens sygdomsbølge på vej og en tendens til at gå på arbejde trods sygdom og “bide tænderne sammen”, kan der opstå situationer på arbejdspladser, hvor smitte spreder sig og trivslen udfordres.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum


