Undgå at blive flået på ferien: Dårlig mave endte med at koste 108.000 kr.
Når ferien går sydpå, er det ikke kun i den lokale bazar, man risikerer at betale en hel del mere, end man egentlig burde. Det samme sker hvert år for en lang række feriegæster, der bliver syge på ferien, og som derfor opsøger en lokal læge eller klinik for at blive behandlet.
Her risikerer man nemlig at blive præsenteret for en voldsom regning efter endt behandling for noget, der ofte hverken er særlig omfattende eller tidskrævende. Og desværre står man selv med regningen efterfølgende.
Det fortæller Louise Hertzum Andersen, der er chef for forretningsudvikling i Gouda Rejseforsikring.
“Vi ser desværre hvert år, at vi har kunder, der ender i kløerne på læger og klinikker, der præsenterer dem for uforholdsmæssigt store regninger efter mindre behandlinger, og som ofte afkræver pengene på stedet. I stedet bør man altid blive henvist til en klinik af sin rejseforsikring, så man er garanteret en god behandling og at man får dækket udgifterne," siger hun.
Louise Hertzum Andersen ser især problemet i lande som Tyrkiet og Egypten, mens fænomenet også findes på andre på andre populære destinationer for danskere som eksempelvis De Kanariske Øer.
Helt galt gik det tidligere i år for en person i Egypten, med dårlig mave og opkast der henvendte sig på en døgnåben klinik på sit hotel. Han endte efterfølgende med at betale 14.500 euro for behandlingen med sit kreditkort.
Det lykkedes dog rejseforsikringen at skære godt 1000 euro af den samlede regning, gennem forhandlinger med klinikken, mens langt størstedelen af regningen altså ende hos den rejsende selv. Det hele kunne dog være undgået, hvis vedkommende bare havde taget kontakt til sin rejseforsikring inden, der blev taget kontakt til klinikken.
“En af årsagerne til de store regninger skal findes i, at man ryger ind i netværk af mennesker, der vil have en bid af kagen. Lige fra hoteller til læger, ambulanceservices, klinikker og hospitaler. Som udbyder af rejseforsikringer har vi et netværk af klinikker, som vi står inde for, og vi ved, man kan stole på. Derfor er det vigtigt, at man holder ud i den korte tid, det tager for os at skaffe en tid på en god klinik, så man ikke skal overbetale for sin behandling,” siger hun.
Nøgleord
Kontakter
Andreas MortensenKommunikationskonsulent
Tlf:27 52 46 44am@gjensidige.dkBilleder
Information om Gjensidige
Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, som er noteret på Oslo Børs. Vi har ca. 3.800 medarbejdere og tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 30 mia. NOK i 2021, mens forvaltningskapitalen udgjorde 130 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Ekstremt vådt vejr: Hver fjerde boligejer glemmer denne detalje17.9.2024 07:43:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er vigtigt at tjekke og rense boligens tagrender regelmæssigt. Særligt når vejret byder på kraftig storm og skybrud, lyder rådet fra en ekspert. Men det er langt fra alle boligejere, der husker det, viser en ny undersøgelse.
Mere fællesskab med naboerne står højt på ønskelisten hos boligsøgende - især hos de ældre12.9.2024 07:47:00 CEST | Pressemeddelelse
Mere end hver fjerde dansker er tiltrukket af tanken om en bolig, hvor der er mulighed for mere fællesskab med naboerne. Især blandt folk over 50 år er ønsket stort, viser en ny undersøgelse.
Studiestart: Mange unge overser vigtig detalje10.9.2024 07:42:00 CEST | Pressemeddelelse
Der er rigeligt at holde styr på for danske unge, når de skal have pengene til at række. Desværre følger alt for få et fast budget, og det kan betyde, at pengene ikke rækker til de ting, der er vigtigst, lyder advarslen fra Gjensidige og Sparekassen Kronjylland.
Sådan sikrer du dig mod det, de fleste boligkøbere frygter6.9.2024 07:32:00 CEST | Pressemeddelelse
Et boligkøb er ofte en af livets største investeringer, så det er vigtigt at sikre sig bedst muligt, før der bliver skrevet under. Især fem ting kan få kommende boligkøbere til at droppe en bolig, viser en ny undersøgelse.
Mange unge fravælger regning og garanti fra håndværkeren29.8.2024 07:37:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange unge danskere er villige til at løbe en stor risiko, når de betaler kontant og siger nej til både regning og garanti, når håndværkeren har været på besøg. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har lavet for Gjensidige.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum