Største reklamekampagne nogensinde!
I forbindelse med det store europæiske brandskifte fra Statoil til Circle K, lancerer selskabet sin største reklamekampagne nogensinde på tværs af Skandinavien. Medarbejderne spiller hovedrollerne i kampagnen og fortæller historien på TV, i trykte medier og på sociale medier.
Stjernerne i kampagnen er stationernes egne ansatte. Tilsammen har mere end 30 stationschefer og stationsansatte fra hele Skandinavien delt deres tanker, bekymringer og begejstringer omkring det nye brand foran kameraet.
Onsdag d. 4. maj åbner Danmarks første Circle K station i Hvidovre. Inden årsskiftet vil alle Statoil stationer i Danmark have skiftet til Circle K facade, og i løbet af 1 år er i alt ca. 1.000 stationer i Skandinavien rebranded.
Kampagnen har 2 budskaber: ”Vi ændrer os, men kun til det bedre” og ”Nyt navn, samme mennesker” og er udarbejdet i tæt samarbejde med reklamebureauet SMFB/Umwelt og mediebureauet Starcom. Kampagnen køres bredt i forskellige medier; TV, radio, sociale medier, outdoor og egne kanaler. Reklamekampagnen skal fortælle vores kunder om det nye brand, og hvad det kommer til at betyde for dem.
- Et brand som Circle K formes først og fremmest af medarbejderne. De er derfor de bedste talspersoner for det nye brand. Det er dem, der møder kunderne hver dag på stationerne. De har forståelse for kundernes skepsis mod ændringer, og de er positive overfor Circle K og tror på udviklingsmulighederne med det nye brand, siger Ann Kirstine Havsteen, Marketing- og Kommunikationsdirektør i Circle K Danmark.
- Lige før jul samlede vi de første stationsmedarbejdere fra Europa og Nordamerika i Tampa, USA og gjorde de indledende øvelser. Uden manuskript eller anden instruktion. Resultatet er derfor netop, at kampagnen fremstår ærlig og personlig, siger Ann Kirstine Havsteen. For de ansatte har det betydet rigtig meget at medvirke i kampagnen. De er stolte og glæder sig til at blive ”kendisser” tilføjer Ann Kirstine Havsteen.
Statoil er et kendt brand i Skandinavien og skiftet til Circle K betyder meget for mange. Kampagnen er vigtig, da den både skal informere om ændringerne og forsikre kunderne om, at de fortsat vil møde de samme mennesker og få den samme service på Circle K stationerne samt kan købe de samme produkter. I Danmark lever Statoil EXTRA f.eks. videre på samme betingelser – blot med et navneskifte til Circle K EXTRA Club, og det samme gør de frisksmurte sandwich, det nybagte brød og frisklavede hotdogs og burgere.
- Vi tager det bedste med os fra Statoil videre til Circle K. Det er essensen i kampagnen, slutter Ann Kirstine Havsteen.
Se en af vores film herunder:
For at se dette indhold fra www.youtube.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Nøgleord
Kontakter
Kirsten Grumstrup
Communication Manager
Pressekontakt, talsmand og diverse henvendelser
pressedk@circlekeurope.com
+45 29 13 55 51
Information om Circle K
Statoil Fuel & Retail betjener ca. en million kunder på stationerne dagligt og har godt 2.300 stationer (full-service stationer og ubemandede anlæg) i Skandinavien, Polen, de baltiske lande og Rusland. Derudover sælges olie, diesel og fuel til opvarmning og industri samt marinebrændstoffer, flybrændstoffer, smøremidler og kemikalier. Med omkring 18.500 ansatte i Europa driver koncernen også 12 olieterminaler, cirka 400 tankbiler (via leverandører) og 38 depoter.
De danske aktiviteter består af mere end 215 bemandede servicestationer under varemærket Statoil, godt 145 automatstationer under varemærkerne 1-2-3 og INGO samt direkte salg af olieprodukter til transport, opvarmning andre industrielle formål.
Statoil Fuel & Retail AS et helejet datterselskab af Alimentation Couche-Tard Inc (Couche-Tard). Couche-Tard er en ledende convenience-kæde hjemmehørende i Canada bestående af cirka 8.100 butikker i Nordamerika og Europa, hvoraf circa 5.500 er servicestationer.
Følg pressemeddelelser fra Circle K
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Circle K
Circle K og Too Good To Go udvider samarbejdet og fejrer vigtig milepæl26.2.2025 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
Circle K har i samarbejde med Too Good To Go sikret, at mere end 350.000 poser med overskudsmad har fået nyt liv blandt danskerne – til glæde for kunderne og miljøet. Det svarer til en besparelse på over 945.000 kg CO2e – eller udledningen fra 164 flyture rundt om jorden. For at reducere madspild globalt udvides succesen nu til flere lande, så det bl.a. dækker Danmark, USA, Canada og senest Holland, Tyskland og Belgien.
Circle K når 500 lynladepunkter i Danmark og opjusterer målsætning10.12.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
For knap fire år siden åbnede Circle K sin første ladeplads ved Slet i Aarhus, og siden er det gået stærkt. For siden december 2020 har Circle K sat turbo på opsætningen af lynladepladser, som netop har rundet nummer 500 ved Nordhøj i Køge.
Efter et års gennemrenovering åbner Circle K´s nye station på Ringstedvej13.11.2024 15:00:00 CET | Pressemeddelelse
Elbilerne har gjort deres indtog på vejene, og det har medført nye kundebehov ved de ’klassiske’ tankstationer. Derfor er Circle K’s nye topmoderne station også indrettet efter fremtidens infrastruktur, og efter mere end et års gennemgribende renovering af stationen, kan de mange tusinde bilister, som hver dag kører på strækningen mellem Osted og Roskilde, se frem til genåbningen af den nye station.
Circle K er klar med de første lynladere til lastbiler23.10.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nu får el-lastbiler bedre muligheder for nem og hurtig opladning på farten, når Circle K åbner sine første lynladepladser på hele 400 kW i Padborg, Skanderborg, Randers og Slagelse. Etableringen sker for at imødekomme det voksende antal eldrevne lastbiler på de danske veje, som sker hurtigere end forventet.
Circle K vinder HR-pris for at øge diversitet, inklusion og ligestilling26.9.2024 15:56:14 CEST | Pressemeddelelse
Circle K hædres med HR-Prisen 2024 for sin store indsats for diversitet, inklusion og ligestilling i rekrutteringsprocessen. Med en ny rekrutteringsmetode har Circle K, som en af landets største brændstof- og convenience-kæder, erstattet traditionelle ansøgninger med en onlinetest, som kandidater kan udfylde på en mobil, tablet eller pc på blot 10-15 minutter.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum