Bambussokker stiger i popularitet; her er årsagen

Måske synes du ikke, at strømper er det mest spændende indkøb–men det kan det blive! For et par strømper af god kvalitet kan nemlig gøre underværker for både dine fødders og for planetens sundhed. Her har især strømper i bambus vist sig at have positive egenskaber.

Bambus er miljøvenligt

Når du hører ordet bambussokker, tænker du måske: hvad dækker det egentlig over? Du kender højst sandsynligt bambus–den høje, grønne plante, der står ret op i luften. Bambusplanten hører under kategorien græs og vokser hovedsageligt i tropiske klimaer såsom i Østasien.

Vælger du bambussokker, lægger du et miljøvenligt materiale i indkøbskurven. Bambusplanten kræver nemlig ingen sprøjtemidler eller kemikalier under væksten, og derudover har den ikke behov for kunstig vanding, da den vokser ekstremt hurtigt–nogle vokser f.eks. hele 30 centimeter om dagen.

Bambusstrømper er derfor et meget grønnere valg end f.eks. strømper i bomuld, da bomuldsdyrkning bruger store mængder vand og forskellige kemikalier.

Du lader dine fødder ånde

Når det gælder komfort og åndbarhed, har bambus fantastiske fordele. Materialet gør sokkerne utrolig lette og bløde, og tit bemærker du faktisk slet ikke, at du har dem på. Har du sarte fødder, eller er du allergiker, kan de behagelige bambusstrømper være yderst relevante for dig.

Også til sport og fysisk aktivitet er sokker i bambus særligt velegnede. Bambus er antibakterielt, og de luftige fibre og den temperaturregulerende effekt gør, at dine fødder bedre kan ånde. I forhold til bomuldsstrømper kan højkvalitets bambusstrømper absorbere langt mere fugt. Bakterier vil derfor ikke kunne trives, hvormed du mindsker problemer med f.eks. lugt eller fodsvamp.

Specielle bambussokker til hævede ben

Bambussokker er egnede for alle uanset alder og køn. Men har du problemer med hævede ben, kan støttestrømper til mænd og kvinder være ekstra behjælpelige. Støttestrømper forebygger bl.a. hævelse og mindsker trætte og tunge ben. Derudover virker de forebyggende på blodpropper.

Vælger du støttestrømper i bambus får du ekstra komfort. Har du tendens til at svede fødderne, er materialet super godt, da det som nævnt er mere åndbart og virker fugtabsorberende.

Strømper i bambus har desuden den fordel, at de er meget slidstærke og holdbare. Det betyder, at de kan holde til det meste uden at gå i stykker. Er du på udkig efter kvalitetsstrømper, er det bambussokker, du skal vælge.

Information om Link Concept ApS

Horsensvej 72A
7100 Vejle

Træpiller: Fra affaldstræ til varme i hjemmet22.5.2024 12:05:34 CEST | Pressemeddelelse