Tønder Kommune inviterer til fundraisingcafé
Hvordan rejser man penge til et projekt? Hvilke fonde kan man søge? Og hvad er kriterierne? Disse spørgsmål og mange flere, kan alle med idéer til projekter få besvaret, når Tønder Kommune inviterer til foundraisingcafé.
- Man kan måske kalde det et ”Open Call”, for invitationen gælder ikke alene de foreninger, vi i forvejen samarbejder med. Der er også plads til andre borgere, der ikke er med i bestyrelse endnu, der kan komme og måske finde en projektpartner eller en forening, der er interesseret i at samarbejde, fortæller landdistriktskoordinator Karin Lorenzen Kjærgaard.
Formålet med fundraisingcaféen er at orientere om de mange muligheder, der ligger i fondsansøgninger.
I alt findes der mere end 15.000 fonde og puljer i Danmark. Fondene støtter alt fra småindkøb af inventar til store internationale forskningsprojekter.
I 2021 blev der uddelt over 26 milliarder kroner til 65.000 projekter, og de mange midler, der er tilgængelige, har arrangørerne en interesse i at få til Tønder Kommune, hvor midlerne vil kunne være med til at realisere mange af de idéer, som foreninger og borgere går og tumler med.
- Mange borgere kender til mulighederne med fundraising, men de færreste har prøvet det selv. Så ofte står de mennesker, der har gode idéer, med spørgsmål som: Hvor skal man starte? Hvilke fonde er aktuelle for min idé? Hvad skal der stå i ansøgningen? Hvordan finder jeg en samarbejdspartner?, forklarer foreningskonsulent Jasmin Helledie, der håber, at rigtig mange vil tilmelde sig.
Spørgsmålene kan blive afklaret den 20. april fra kl 18-21, hvor der i Klosterhallen er planlagt både oplæg, sparringssamtaler og en præsentation af gode lokale eksempler.
Aftenen bliver arrangeret med udgangspunkt i tre spor - kultur, bevægelse og samfund - og der vil være mulighed for at møde repræsentanter fra Fonde.dk, en af danmarks største fondsdatabaser.
Tilmeldingen kræves, men deltagelse er gratis.
FAKTA:
Sted: Klosterhallen, Idrætsvej 1, 6240 Løgumkloster
Dato: 20 april 2023 kl. 18-21
Forplejning: Mad og drikke
Tilmelding: Senest 14. april via link https://www.place2book.com/da/sw2/sales/3n5j63udpc
Kontakter
Karin Lorenzen KjærgaardLanddistriktskoordinator Teknik & Plan
Tlf:74929292Tlf:22 25 76 49kalkj@toender.dkJasmin HelledieForeningskonsulentKultur & Fritidsafdelingen
Tlf:21 42 96 25Tlf:21 42 96 25jashel@toender.dkInformation om Tønder Kommune
Følg pressemeddelelser fra Tønder Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Tønder Kommune
Tønder Unge- og Kulturråd har vokseværk27.11.2025 18:24:27 CET | Pressemeddelelse
Torsdag den 27. november 2025 blev der skrevet et nyt kapitel i historien om Tønder Unge- og Kulturråd, i daglig tale TUK. Rådet har netop afholdt sin anden generalforsamling, og interessen har aldrig været større. Hele 21 pladser er nu besat.
Borgerne inviteres til at give deres mening til kende om nye vindmølleprojekter24.11.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
I perioden 24. november til og med 8. december 2025 gennemfører Tønder Kommune vejledende, lokale afstemninger om 22 nye vindmølleprojekter. Projekterne er en del af den supplerende ansøgningsrunde i VE2025.
Nyt 60+ Seniorråd i Tønder Kommune20.11.2025 10:34:49 CET | Pressemeddelelse
Stemmerne er talt, her er de 13 medlemmer af 60+ Seniorrådet
Jørgen Popp Petersen fortsætter som borgmester i Tønder Kommune19.11.2025 01:16:06 CET | Pressemeddelelse
Efter kommunalvalget den 18. november 2025 er Tønder Kommunes nye kommunalbestyrelse nu konstitueret. Aftalen betyder, at Jørgen Popp Petersen (Slesvigsk Parti) fortsætter som borgmester i den kommende valgperiode.
Tønder Kommune forlænger samarbejdet med frivillige sociale foreninger3.11.2025 13:48:33 CET | Pressemeddelelse
Tønder Kommune tager i de kommende uger endnu et vigtigt skridt i samarbejdet med de frivillige sociale organisationer, der hver dag gør en forskel for kommunens borgere. Tre nye partnerskabsaftaler skal underskrives – med Sozialdienst, Frelsens Hær og SINDhuset – og markerer dermed et fortsat forpligtende samarbejde mellem kommunen og civilsamfundet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
