SuperBrugsen i Ejby bliver til Coop 365discount

Brugsforeningen for Middelfart og omegn vil ombygge SuperBrugsen i Ejby til en Coop 365discount. Discountkæden er med-investor på projektet og kommer desuden til stå for den daglige drift af den nye butik, der åbner i maj.
Coop 365discount kommer til Ejby. (Foto: Coop)

SuperBrugsen i Ejby lukker medio april. Herefter går håndværkerne i gang med at ombygge den 1.445 m2 store dagligvarebutik. Der vil være en lukkeperiode frem til begyndelsen af maj, hvor den nye butik slår dørene op for kunderne – nu som en del af familien i Danmarks hurtigst voksende discountkæde, Coop 365discount.

Den nye butik har en central placering i byen, tæt på Ejby Bageri, blomsterbutikken og tøjhandleren. Og med 70 parkeringspladser udenfor er det nemt at finde en plads til bilen for de handlende.

Ole Ebdrup Andreasen, direktør i Brugsforeningen for Middelfart og omegn, siger:

”Vi tror rigtig meget på projektet. For vi har oplevet stor kundetilfredshed med vores 365discount-butikker i Gelsted og Brenderup. Lave priser, populærere dagligvarer og åbningstider fra 8-21 hver dag - det er noget kunderne har kvitteret for. Det tror vi også, de vil gøre i Ejby.”

Coop 365discount har vundet tre af BT’s ”pristjek” i 2022, og i januar i år tog kæden igen en førsteplads blandt de landsdækkende discountkæder.

Coop 365discount-kæden er med til at investere i butikken i Ejby, og det bliver også discountkæden, som kommer til at stå for den daglige drift. Direktør i Coop 365discount, Thomas Nielsen, siger:

”Vi har rullet 300 butikker ud i Danmark i løbet af 2022, og vi er bestemt ikke færdige endnu. Nu kommer turen til Ejby, og jeg glæder mig over, at kunderne dér nu også får mulighed for at fylde indkøbskurven med friske dagligvarer til gode priser hver dag.”

Coop 365discount ønsker at forsætte samarbejdet med SC Smørrebrød, som i dag lejer delikatessen i den nuværende SuperBrugsen.

For yderligere information

Thomas Nielsen, direktør, Coop 365discount
thomas.nielsen.3@coop.dk

Ole Ebdrup Andreasen, direktør, Brugsforeningen for Middelfart og omegn
ole.ebdrup.andreasen@kvickly.dk

Emil Ulrichsen, senior kommunikationsrådgiver, Coop
emil.birkving.ulrichsen@coop.dk

Coop 365discount kommer til Ejby. (Foto: Coop)
Thomas Nielsen, direktør i Coop 365discount. (Foto: Coop)

Ny adm. direktør for Coop6.6.2024 13:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Thor Skov Jørgensen, 42 år, tiltræder 19. juni som ny adm. direktør/CEO for Coop Danmark A/S. Han kommer fra jobbet som finansdirektør/CFO i energiselskabet OK. “Efter at vi har haft en grundig afdækning af mulige kandidater, er vi overbeviste om, at vi med Thor har fundet den helt rigtige CEO til at stå i spidsen for de omfattende forandringer, som Coop skal igennem. Jeg har haft fornøjelsen af at lære Thor at kende igennem de seneste 6 måneder og har mødt et godt menneske, en god leder og en yderst kompetent dagligvareleder. Thor vil sikre et stærkt fokus på drift og lønsomhed og samtidigt styrke Coops særkende, herunder vores kollegaers potentiale og forstærke Coops position på markedet,” siger bestyrelsesformand Jeff Gravenhorst. Coop indgik for knap to måneder siden en historisk aftale med OK, der indebærer, at OK køber en del af Coop Danmark og sammen med Coop amba tilfører selskabet to milliarder kr. i ny kapital. Med aftalen får OK bestemmende indflydelse over Coop Danmark. Lig

700 Coop-butikker holder åbent Grundlovsdag3.6.2024 08:34:48 CEST | Pressemeddelelse

Alle større butikker skal være lukkede Grundlovsdag, 5. juni. Men de mindre butikker må gerne holde åbent. Derfor kan man på onsdag handle helt som normalt i ca. 700 af Coops butikker. Det er først og fremmest Brugsen/Dagli´Brugsen og 365discount, hvor godt 630 butikker holder åbent hele Grundlovsdag. De resterende er Kvickly og SuperBrugsen, som er placeret ved havne- eller turistområder, hvor der er dispensation for lukkeloven. Man kan se åbningstiderne i den lokale butik, på butikkens hjemmeside eller i Coop appen.

International hæder til 3 af Coops egne varer27.5.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

To Änglamark-produkter og en Coop-vare har netop modtaget den fornemste internationale hæder til kædernes egne mærker. Det er sket ved den årlige prisuddeling, PLMA 2024, som den uafhængige organisation, Private Label Manufacturers Association International, står bag. Ved årets prisuddeling var 550 forskellige produkter fra 72 forskellige kæder i 23 lande med i kapløbet om hæderen. Varerne vurderes efter deres koncept, design og i hvor høj grad de giver værdi for kunderne. De tre vindere fra Coop Danmark er: Änglmark Colour Vaskemiddel, refill Änglamark brun sæbe Coop Protein Bar choco mint Änglamark-produkterne fremhæves for at bringe plastic-reduktion til et nyt niveau og for det gode design. Coop Protein Bar roses for smag, design og koncept. ”Coop har historisk altid lagt vægt på at have stærke unikke egne varer. Derfor er det glædeligt med denne internationale anerkendelse af disse produkter, som er udviklet i vores fælles nordiske indkøbsselskab, Coop Trading,” siger kategoridire