SPAR lancerer nyt specialølkoncept i samarbejde med leverandører

I supermarkedskæden SPAR, som er en del af fødevarekoncernen Dagrofa, er der kommet nyt fokus på specialølmarkedet. Det nye specialølkoncept gør det lettere for kunderne at gå på opdagelse i et bredt og spændende øl-univers. Satsningen er udarbejdet i samarbejde med Carlsberg og Royal Unibrew, hvor førstnævnte har været ”lead” på projektet.
Som en del af lanceringen, er det ikke kun butikkerne, som har gennemgået forandringer. Med det nye specialølkoncept følger også et nyt onlineunivers på SPAR.dk, hvor kunderne kan blive klogere på øl, øllets historie samt læring af de forskellige øltyper.
"Vi har set vækst på specialølmarkedet i de sidste par år, derfor giver det mening, at SPAR hopper med på bølgen og tager del i væksten. Det nye koncept skal forbedre kundeoplevelsen og tiltrække kunder, som ikke normalt bruger tid i ølafdelingen, når de handler. Vi har investeret over 3 mio. i projektet og vi glæder os til at dele det nye ølunivers med vores kunder", siger kommerciel chef hos SPAR, Min Købmand og Let Køb, Kim Scheuer.
For at kunne rådgive kunderne bedst muligt, vil medarbejderne i SPAR modtage træning løbende gennem online læringsmoduler med fokus på det nye koncept og specialøl generelt.
"Uden et stærkt samarbejde mellem kæde, købmænd og vores samarbejdspartnere - Carlsberg og Royal Unibrew - ville det ikke være muligt at komme i mål med så omfattende et projekt. Med en ny markedsføringsplatform i tilbudsavisen og et endnu mere kompetent personale, som kan vejlede kunderne, er jeg sikker på, at SPAR kan følge med den stigende efterspørgsel på specialøl", siger kategorichef for bl.a. øl, Morten Skov.
I forlængelse af det nye koncept, er der blevet indrettet en ny specialølafdeling i SPAR-butikkerne, som inddeler øllene i nye smagsprofiler. Dette gør det lettere for kunden, når de skal finde deres yndlingsspecialøl. Efter en kort testperiode i de første fire SPAR-butikker, er der opnået en vækst i salget på special- og udenlandske øl på ca. 11% og butikkernes specialøl andel er steget med 2,8%. Konceptet er netop rullet ud i alle landets SPAR-butikker.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder
Information om Dagrofa ApS
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Ny pony på vej til Herslev Rideklub – takket være SPARs støtte til det lokale11.7.2025 08:27:24 CEST | Pressemeddelelse
Donation fra SPAR giver nyt håb til den lokale rideklub i Herslev – og styrker fællesskabet blandt børn og frivillige.
Sommeren byder på generationsskifte i SPAR Horne7.7.2025 10:44:08 CEST | Pressemeddelelse
Efter 26 år i spidsen for SPAR Horne har Carsten og Gitte Bøgedal den 1. juli 2025 overdraget nøglerne til svigersønnen Emil Christensen, der har været en fast del af butikken siden 2005.
Ny adm. dir. i Aarstiderne vil give flere lyst til at spise mere grønt og økologisk3.7.2025 10:00:03 CEST | Pressemeddelelse
Dorte Tandrup brænder for at gøre gode råvarer, økologi og grønne måltider mere tilgængelige for flere. Til august får hun mulighed for at arbejde med netop den dagsorden, når hun indtræder som ny administrerende direktør i den økologiske pionérvirksomhed Aarstiderne A/S.
Dagrofa Foodservice er ny fødevareleverandør til Danske Diakonhjems plejehjem1.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice er den nye centrale fødevareleverandør til Danske Diakonhjem, der er Danmarks største private aktør inden for plejehjem og friplejehjem. Indkøbsaftalen er flerårig og skal bl.a. sikre den bedst mulige mad for beboerne og balance i køkkenbudgetterne.
Dagrofa og Wolt vil sammen nå professionelle køkkener og flere forbrugere – ambitionen er trecifret millionvækst27.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Sammen vil Dagrofa og Wolt udnytte det unikke samarbejde mellem detail og foodservice som Dagrofa kan tilbyde. Flere dagligvarebutikker online og lynhurtig levering til både private og nu også professionelle kunder. Målet er en trecifret millionvækst.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum