Business Wire

MI-LINEAGE-LOGISTICS

Del
Lineage Logistics imødekommer stigende efterspørgsel og udvider køleanlæg i Aarhus

Lineage Logistics, LLC ("Lineage" eller "virksomheden"), en af verdens førende udbydere af temperaturstyrede industrielle REIT- og logistikløsninger, åbner officielt sit udvidede køleanlæg på Aarhus Havn 15. marts og styrker dermed sit netværk af vigtige havneplaceringer. Det forbinder effektivt kunderne mellem markederne for især fisk og skaldyr i Nordatlanten til resten af verden.

Lineage har øget sin kapacitet betydeligt på anlægget på Aarhus Havn. Udvidelsen giver 18.000 nye pallepladser, hvilket resulterer i alt 27.500 pallepladser – og der er plads til yderligere udvidelse for at imødekomme kundernes behov. Den øgede kapacitet opbevarer kundernes produkter på et centralt sted, der forbinder import og eksport af fisk og skaldyr samt forbinder Grønland og Danmark med det globale marked. Anlægget i Aarhus er udstyret til at håndtere mange typer fødevarer, men har specialiseret sig i modtagelse, håndtering og eksport af fisk og skaldyr, svinekød og mejeriprodukter.

"Aarhus er endnu en strategisk havneplacering, der kan fungere som gateway for Lineages kunder til markeder i hele verden. Lineage fortsætter med at investere der, hvor vi mener, at vi kan give vores kunder den bedste end-to-end-logistikløsning. Vi er stolte over at åbne det udvidede varehus på Aarhus Havn, som er en vigtig forbindelse til Norden og en stærk partner i vores engagement i en mere effektiv forsyningskæde," siger Carsten Wolf, Regional Vice President, Nordics, hos Lineage Logistics.

Det udvidede anlæg repræsenterer det eneste kølelager, der er placeret på selve havnen, og det giver Lineage-kunder adgang til et vigtigt indgangspunkt til det danske marked, idet en betydelig del af de danske forbrugsvarer kommer ind via havnen, og dansk eksport sendes via havnen til resten af verden. Aarhus Havn er den eneste havn i Danmark, hvor de største containerskibe kan lægge til kaj. Opgraderingen af anlægget og havneinfrastrukturen forbinder flere forsyningskæder og gør det muligt for Lineages kunder at lade deres produkter blive i havnen, før de transporteres videre til deres endelige destination – hvilket sikrer varernes sikkerhed og reducerer transportomkostningerne.

"Jeg er utrolig glad for at Lineage nu har valgt at øge sin investering i frysekapacitet markant på Aarhus Havn. Det er med til at understrege Aarhus Havns position som et yderst vigtigt distributionsled i håndtering af fryse- og kølegods – ikke blot til Danmark, men til Norden, Europa og resten af verden. Siden opkøbet af Lundsøe Køl og Frys i 2020 er det gået stærkt for både Lineage og Aarhus Havn, og jeg er sikker på, at vi i Aarhus fremover vil kunne øge andelen af anløb fra de arktiske stater og Norden til fordeling i resten af verden. Ved at satse på mere transport ad vandvejen understøtter vi bedst den grønne omstilling,” siger Jacob Bundsgaard, borgmester i Aarhus og bestyrelsesformand for Aarhus Havn.

Anlægget er bygget med høj energieffektivitet og moderne standarder og er udstyret med Lineages bedste køleopbevaringsløsninger, der hjælper kunderne med at optimere deres forsyningskæder med henblik på hastighed og effektivitet. Det udvidede anlæg i Aarhus tilbyder løsninger inden for tolddeklarering, havnelogistik, sortering, forarbejdning og produktion og forbinder kunderne med et stærkt og voksende netværk, sådan at fødevarerne kan leveres med maksimal sikkerhed og effektivitet.

Aarhus er en del af Lineages netværk af mere end 400 køleanlæg på verdensplan. Det udvidede anlæg bygger på Lineages indtræden på det danske marked i 2020 med overtagelsen af Lundsøe Køl og Frys A/S, Super Frost Sjælland ApS, Coldstar ApS og Claus Sørensen A/S, der har anlæg over hele landet.

Om Lineage Logistics

Lineage Logistics er en af de førende udbydere af temperaturstyrede industrielle REIT- og logistikløsninger på verdensplan. Selskabet har et globalt netværk af over 400 strategisk placerede anlæg med en samlet kapacitet på over 56,6 millioner kubikmeter, som strækker sig over 20 lande i Nordamerika, Europa samt Asien og Stillehavsområdet. Lineage er branchens førende eksperter inden for end-to-end-logistikløsninger, har et uovertruffent netværk af varehuse, ligesom virksomheden udvikler og implementerer innovative teknologier. Dette hjælper med at øge distributionseffektiviteten, fremme bæredygtighed, minimere spild i forsyningskæden og vigtigst af alt, som Visionary Partner i Feeding America, hjælper det med at brødføde verden. I anerkendelse af virksomhedens førende innovationer og bæredygtighedsinitiativer blev Lineage opført som nr. 3 på 2022 CNBC Disruptor 50-listen, udnævnt til Deloitte US Best Managed Company i 2022, nr. 1 Data Science-virksomhed og 23. i alt på Fast Companys 2019-liste over verdens mest innovative virksomheder, ud over at være med på Fortune's Change the World-liste i 2020. (www.lineagelogistics.com)

Om Aarhus Havn

Aarhus Havn er Danmarks største containerhavn og en vigtig adgang til det danske marked. Havnen er et økonomisk knudepunkt, hjemsted for ca. 200 virksomheder og en stærk jobskaber for lokalsamfundet og for Danmark. Havnen er også førende inden for bæredygtighed og har forpligtet sig til at gøre havneudvidelsen CO2-neutral.

For at se dette indhold fra cts.businesswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Se kildeudgaven på businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20230315005625/da/

Information om Business Wire

Business Wire
Business Wire
101 California Street, 20th Floor
CA 94111 San Francisco

http://businesswire.com
DK

Følg pressemeddelelser fra Business Wire

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Business Wire

Andersen Consulting indgår samarbejde med virksomheden Vivaldi31.10.2025 15:43:00 CET | Pressemeddelelse

Andersen Consulting annoncerer en samarbejdsaftale med Vivaldi, der er et globalt konsulentfirma inden for forretnings- og brandstrategi, hvilket styrker organisationens løsninger inden for strategi og forretningstransformation. Vivaldi, der blev oprettet i 1999, er kendt for sin tilgang, som forener brand, forretning og teknologi for at hjælpe kunder med at bevare deres position som markedsledere. Med aktiviteter i USA, Europa og Latinamerika samarbejder Vivaldi med nogle af verdens førende virksomheder om at styrke markedspositioner, accelerere innovation og udvikle kundecentrerede forretningsmodeller. I en tid, der er præget af hurtig forandring, drevet af kunstig intelligens, platformdynamikker og kontinuerlig fornyelse, hjælper Vivaldi sine kunder med at gentænke, hvordan forretningsværdi skabes og udnyttes. Virksomhedens tværfaglige teams kombinerer dyb indsigt i forbrugeradfærd og markedsudvikling med strategisk, kreativ og finansiel ekspertise for at levere skræddersyede løsnin

Andersen Consulting styrker sin platform gennem samarbejde med threon31.10.2025 15:35:00 CET | Pressemeddelelse

Andersen Consulting udvider sine kompetencer inden for forretningstransformation og digital transformation via en samarbejdsaftale med threon, der er et belgisk konsulentfirma, som er kendt for at levere pragmatisk og helhedsorienteret støtte til strategiimplementering. I mere end 20 år har threon været en vigtig rådgiver for organisationer, der ønsker at omsætte store idéer til reel forretningsmæssig effekt. Virksomheden er specialiseret i strategisk porteføljestyring, digital transformation og ledelsestræning for at hjælpe ledere med at omsætte visioner til konkret handling. threons unikke tilgang kombinerer projektlevering, udvikling af medarbejdere og intelligente softwareløsninger, hvilket giver teams mulighed for at levere hurtigere, opskalere i det rette tempo og opnå varige resultater. Tom Dedecker, CEO for threon, udtalte: "Vi skaber fokus og ro i organisationer, hvilket gør det muligt at træffe hurtigere beslutninger og gennemføre en bæredygtig transformation, der er forankre

SBC Medical to Announce Q3 2025 Financial Results on November 14 and Hold Earnings Call on November 1731.10.2025 13:00:00 CET | Press release

SBC Medical Group Holdings Incorporated (Nasdaq: SBC) (“SBC Medical” or the “Company”), a global provider of comprehensive consulting and management services to the medical corporations and their clinics, today announced that it will release its Q3 2025 financial results on Friday, November 14, 2025, before the U.S. market opens. The Company will hold a Earnings Call on Monday, November 17, 2025 at 5:00 p.m. Eastern Time to discuss the financial results and take questions live. Please register in advance for the conference using the link provided below. https://edge.media-server.com/mmc/p/e2znwqtx It will automatically direct you to the registration page for “SBC Q3 2025 Financial Results Presentation.” Please follow the steps to enter your registration details and click “Submit.” Upon registration, you will be able to access the dedicated conference call viewing site. In addition to viewing the conference call, this site provides access to information about the speakers as well as pas

Motive Brings Seamless eSIM Activation to Luxury European Automotive Brand in Latin America31.10.2025 11:00:00 CET | Press release

Motive, a global leader in connected device lifecycle management and automation, has announced a landmark partnership with a leading operator in Central and South America, bringing seamless and secure mobile connectivity to a luxury European automotive brand’s vehicles in Mexico. The solution—powered by Motive's Entitlement Server—enables the carrier’s subscribers to link their mobile identities directly to their vehicles using embedded SIM (eSIM) technology leveraging GSMA’s mobile connectivity standards. This automotive-first for the Latin America region allows drivers to activate their mobile subscription upon entering a vehicle, delivering a personalized, connected experience on par with their smartphones. Whether for entertainment, navigation, or communication services, users benefit from uninterrupted access to their mobile services with enhanced security and privacy. "This deployment showcases the power of intelligent entitlement and provisioning," said Francisco Viana, VP Sales

Hanshow and Unide Partner to Advance Store Modernization under the “Plan Unide 2.0” Strategy31.10.2025 02:45:00 CET | Press release

Hanshow, a global leader in digital retail solutions, has announced a strategic collaboration with Unide Corporativa, one of Spain’s most established food retail cooperatives, to advance store digitalization and operational efficiency under its new strategic roadmap “Plan Unide 2.0” (2025–2028). This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20251030921658/en/ Founded over 90 years ago, Unide unites hundreds of independent grocery retailers across Spain under a cooperative model built on proximity, freshness, and community service. With Plan Unide 2.0, the cooperative aims to strengthen competitiveness through member business development, store modernization, and new store openings—a roadmap to ensure sustainable growth in an evolving retail landscape. Unide faces operational challenges common to cooperative retail: manual paper label updates, inconsistent pricing, and limited promotional agility across its network. Meanwhile,

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye