Foreningen Alm. Brand af 1792 fmba starter fornyelsesproces

Efter de seneste år at have arbejdet med at skabe det nye Alm. Brand Group igangsætter foreningen Alm. Brand af 1792 fmba en proces, der skal give foreningen en mere aktiv rolle. Første skridt er udnævnelsen af Tue Klitgaard Christensen som ny direktør i foreningen fra 1. april 2023. Han afløser Rasmus Werner Nielsen, der uændret vil være adm. direktør for Alm. Brand Group.

Foreningen Alm. Brand af 1792 fmba, der ejer 46,7 pct. af aktierne i Alm. Brand Group, igangsætter nu en proces, der skal fremtidssikre foreningen og skabe en mere aktiv rolle for både medlemmerne, som er kunderne i Alm. Brand Group, forsikringsselskabet og de øvrige investorer.

- Købet af Codan har gjort Alm. Brand Group til en større og langt mere synlig spiller på forsikringsmarkedet. Det stiller også krav til foreningen, der historisk har spillet en tilbagetrukket rolle. Vores ambition er, at foreningen skal have en mere aktiv og selvstændig rolle og stemme, og vi sætter nu arbejdet i gang med at definere foreningens fremtidige rammer, siger bestyrelsesformand i foreningen Alm. Brand af 1792 fmba, Jørgen Hesselbjerg Mikkelsen.

Første skridt er at udnævne en ny direktør, der får til opgave at drive fornyelsesprocessen i tæt samarbejde med bestyrelsen og foreningens repræsentantskab.

Den nye direktør bliver fra 1. april 2023 Tue Klitgaard Christensen, som de seneste 6 år har været juridisk direktør i Alm. Brand-koncernen. I samme periode har Tue Klitgaard Christensen fungeret som sekretær for foreningens repræsentantskab og bestyrelse. Inden sin ansættelse i Alm. Brand var Tue Klitgaard Christensen i en periode på 12 år juridisk chef i PensionDanmark. Den nye direktør er 51 år og uddannet jurist.

- Bestyrelsen er glade for, at Tue Klitgaard Christensen har taget mod tilbuddet om nu at bruge sin fulde tid på arbejdet i foreningen. Vores nye direktør har et særdeles godt kendskab til Alm. Brand Group, til forsikringsbranchen og til de særlige forhold, der kendetegner finansielle virksomheder, der har en forening som stor aktionær, siger Jørgen Hesselbjerg Mikkelsen. Rasmus Werner Nielsen, som hidtil har været adm. direktør i både Alm. Brand Group samt Alm. Brand af 1792 fmba, vil uændret varetage stillingen som adm. direktør i Alm. Brand Group.

Tue Klitgaard Christensen ser frem til de nye udfordringer og glæder sig til at tage fat på arbejdet med at skabe en mere aktiv og selvstændig rolle for foreningen.

- Det er et meget spændende arbejde, der ligger foran foreningen, og jeg ser frem til at bruge min fulde tid på at udvikle og styrke foreningens rolle og profil. Det er min ambition, at vi skal gøre en større forskel for medlemmerne, forsikringsselskabet og de øvrige investorer i Alm. Brand A/S, siger Tue Klitgaard Christensen.

Billeder

Tue Klitgaard Christensen bliver fra 1. april 2023 direktør i foreningen Alm. Brand af 1792 fmba.

Information om Foreningen Alm. Brand af 1792 fmba

Foreningen Alm. Brand af 1792 fmba

Foreningen Alm. Brand af 1792 fmba har ca. 700.000 medlemmer, som alle er kunder i Alm. Brand, Codan og Privatsikring. Alm. Brand af 1792 fmba ejer 46,7 pct. af aktierne i Alm. Brand A/S, der driver Alm. Brand Group.

Læs mere om foreningen her.

Følg pressemeddelelser fra Foreningen Alm. Brand af 1792 fmba