Coop Danmark A/S

Änglamark vinder Sustainable Brand Index 2023

Del
De danske forbrugere peger på Änglamark, når de skal vælge det mest bæredygtige brand. Det er Ânglamarks stærke position inden for økologi, høj troværdighed og koblingen til Coop, der sender Änglamark til tops på Sustainable Brand Index 2023.
Signe D. Frese, CSR-direktør i Coop. (Foto: Coop)
Signe D. Frese, CSR-direktør i Coop. (Foto: Coop)

Änglamark bliver betragtet som det mest bæredygtige brand af de danske forbrugere. Det viser det netop offentliggjorte Sustainable Brand Index. Sustainable Brand Index måler hvert år, hvordan forbrugerne opfatter varemærker ud fra et bæredygtighedsperspektiv, og i 2023 indtager Änglamark fra Coop førstepladsen.

Signe D. Frese, CSR-direktør i Coop, siger:

”Hele ideen bag Änglamark er at give forbrugeren, der vil tage gode valg for sig selv og miljøet, ét mærke at orientere sig efter. Derfor gør det mig rigtig glad, at det netop er forbrugerne, der peger på Änglamark som det mest bæredygtige brand. Det viser, at de forstår Coops hensigt med Änglamark og de værdier, der ligger bag mærket.”

Ifølge Erik Elvingsson Hedén, der er stifter af Sustainable Brand Index, vinder Änglamark førstepladsen på grund af brandets stærke position inden for økologi, på grund af høj troværdighed og på grund af sammenkoblingen til Coop.

”Det er ikke overraskende, at Änglamark vinder. Det er et brand, der har opbygget sin styrke inden for økologi i årtier og er med i de fleste danskeres liv," siger han.

Om Änglamark

Änglamark dækker over økologiske eller allergi- og miljøvenlige produkter fra Coop af høj kvalitet. Änglamark-serien har mere end 1.200 forskellige produkter inden for de fleste kategorigrupper, og køber man Änglamark, får man produkter uden overflødig kemi og skadelige stoffer. Alle produkter er godkendt af relevant mærkningsordning.

Om SB Index 2023

Sustainable Brand Index er en uafhængig undersøgelse på tværs af brancher og landegrænser. Undersøgelsen består i 2023 af næsten 1 .600 brands, 36 brancher, 80.000 forbrugerinterviews i Europa. Det er virksomheden SB Insight, der står bag Sustainable Brand Index.

Nøgleord

Kontakter

Signe D. Frese, CSR-direktør, Coop
M: signe.frese@coop.dk
T: +45 30 91 92 46


Emil Ulrichsen, senior kommunikationsrådgiver, Coop
M: emil.birkving.ulrichsen@coop.dk
T: +45 26 66 90 68


Erik Elvingsson Hedén, stifter af Sustainable Brand Index
M: erik.heden@sb-insight.com
T: +46 (0)708 651 397

Billeder

Signe D. Frese, CSR-direktør i Coop. (Foto: Coop)
Signe D. Frese, CSR-direktør i Coop. (Foto: Coop)
Download
Änglamark-familien dækker over 1.200 forskellige produkter. (Foto: Coop)
Änglamark-familien dækker over 1.200 forskellige produkter. (Foto: Coop)
Download
Änglamark vinder Sustainable Brand Index 2023. (Foto: Coop)
Änglamark vinder Sustainable Brand Index 2023. (Foto: Coop)
Download

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Salget af dagligvarer stiger stærkt syd for grænsen4.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Gennem det seneste år er salget af de mest almindelige fødevarer som mælk, frugt og grønt, kød og pålæg steget med over 10 procent i de tre store butikker, som Coop har syd for grænsen, Fakta Tyskland. ”Vi sælger stadig de store traditionelle grænsehandelsvarer – øl, vand og slik – men det er på de øvrige dagligvarer, at vi oplever den store vækst, både lige nu og over hele det seneste år,” siger direktør Kasper Allermann, Fakta Tyskland. Prisstigningerne på dagligvarer i Danmark generelt har fået flere danskere til at købe flere af deres basale dagligvarer, når de er i Tyskland. ”Vi har hele tiden satset på at have et større udvalg af almindelige dagligvarer, og ikke kun satse på øl, vand og slik. Det giver bonus nu, ikke mindst fordi vi også kan tilbyde mange af de gode varer fra Coop,” siger Kasper Allermann. Hvis man undrer sig over, hvordan det er muligt at sælge de samme varer billigere i Tyskland end i Danmark, er forklaringen mindre moms, færre afgifter og et generelt lavere om

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye