TUI tilpasser populære hoteller til danske gæster

TUI tilpasser tre populære hoteller i håbet om at tiltrække flere danske gæster. Målet er at finpudse hotellerne endnu mere til danskernes behov, og det gøres blandt andet ved at udvide udendørsområdet, aktiviteterne og klubtilbuddet for de mindste. Afslapning og nærvær er nøgleordene i den tilbagemelding, TUI har fået fra danske gæster.
Rejseselskabet oplever, at storfamilierejser stiger i popularitet, og når flere gæster rejser sammen, stiller det krav til hotellets rummelighed.
”Vi ved, at vores danske gæster værdsætter, at der er god plads på hotellerne. Der er derfor store pools, så ingen behøver at ligge klos op ad hinanden. Man vælger selv, om frokosten skal spises i hovedrestauranten eller under åben himmel i poolbaren. Der findes flere loungeområder, hvor hele selskabet kan slappe af eller samles om et af hotellernes mange brætspil. Det er små detaljer, der gør en stor forskel,” siger Tommy Serban, kommerciel direktør hos TUI.
En anden tilbagemelding, som går igen, er interessen for træning og aktiviteter generelt. TUI udvider og justerer derfor udbuddet af aktiviteter på hotellerne ved blandt andet at udvide mulighederne for vandsport og en ny favorit, Teqball, der kombinerer fodbold og bordtennis. Klassikere som morgenyoga, madlavningskurser og vandgymnastik er stadig en del af programmet. Hotellerne er desuden udstyret med træningslokaler og udendørs fitness områder. TUI opdaterer hele tiden aktivitetsprogrammet, så det afspejler de nuværende interesser hos danskerne.
Når det gælder aktiviteter for børn og unge, har det været tydeligt, at Babyklub, hvor man kunne få passet de mindste, ikke var et hit. Den er derfor fjernet, og fokus er nu på de tre eftertragtede børne- og ungdomsklubber, der findes for alle aldre, fra 3 til 15 år. Bueskydning, vandpolo og kongespil er nogle af de aktiviteter, der afholdes af hotellets skandinaviske guider. De fleste af hotellerne tilbyder også svømmeskole og fodboldskole.
”Noget af det vigtigste for specielt børnefamilierne er, at der er daglige aktiviteter for de små. Mor og far vil gerne kunne slappe af for sig selv i nogle timer, mens deres børn har det sjovt i trygge rammer sammen med vores guider og andre børn på hotellet,” siger Tommy Serban.
TUI har indtil videre tilpasset tre hoteller, som allerede kan opleves den kommende sommer. Der er tale om TUI Blue Aegean Park i Grækenland, TUI Blue Nausicaa Beach på Cypern og TUI Blue Pascha Bay i Tyrkiet. Hotellerne går under navnet TUI Blue Village, så de er genkendelige for dem, der ønsker at holde ferie på et nordisk tilpasset hotel. TUI kigger allerede på at udvide TUI Blue Village med flere hoteller på andre populære destinationer.
Nøgleord
Kontakter
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkBilleder
Information om TUI Danmark A/S
Verdens førende rejsekoncern
TUI er en børsnoteret rejsekoncern med +20 milliarder euro i omsætning og +65.000 ansatte verden over. TUI opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. I Danmark er TUI en af de største spillere på markedet for rejser til udlandet.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Fem græske destinationer for madelskere24.4.2025 10:26:11 CEST | Pressemeddelelse
Rejseselskabet TUI fremhæver fem kulinariske oplevelser, der giver en dybere indsigt i landets madtraditioner.
TUI udvider sin portefølje med luksushoteller fra populær tv-serie3.4.2025 14:47:42 CEST | Pressemeddelelse
TUI har tilføjet to af de eksklusive hoteller fra serien til deres portefølje: Anantara Mai Khao Phuket Villas i Phuket og Mandarin Oriental i Bangkok.
Flest danskere genbesøger disse destinationer24.3.2025 09:24:17 CET | Pressemeddelelse
Nogle foretrækker nyt og andre foretrækker det velkendte. Disse tre sommerdestinationer har fleste tilbagevendende gæster.
Danskerne sparer op til denne destination21.3.2025 11:34:38 CET | Pressemeddelelse
Data viser stigning i rejseopsparing på 33 procent. Specielt én destination er øverst på ønskelisten og slår Paris af pinden som sidste års mest populære destination at spare op til.
Stor interesse for påskerejser: Specielt storbyferie hitter20.3.2025 09:19:02 CET | Pressemeddelelse
Rejseselskabet TUI har solgt 63 procent flere påskerejser sammenlignet med sidste år. Europæiske storbyer er specielt i høj kurs.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum