Ny kommerciel direktør i Ritzau

Christian Steensson Rasmussen afløser Anders Ledertoug Lind, der har haft stillingen siden 2018.
Anders Ledertoug Lind fratræder stillingen som kommerciel direktør i Ritzaus Bureau, men fortsætter som direktør for InFlow Media Denmark A/S og i en stilling som salgschef med ansvar for salg til medier.
Som kommerciel direktør har Anders Ledertoug Lind haft ansvaret for salg, marketing og kundeservice, og samtidig er han direktør for InFlow Media Denmark. Det brede ansvarsområde har været en udfordring i forhold til at have tilstrækkelig fokus på salg til medier, datterselskabet InFlow Media og samtidig indfri Ritzaus ambitiøse salgsmål.
Den hidtidige chef for Ritzaus PRO-afdeling, Christian Steensson Rasmussen bliver ny kommerciel direktør, men fortsætter samtidig som chef for PRO, der leverer forskellige PR tools til kunder uden for mediebranchen. Dermed får han nu også ansvaret for salg, kundeservice og marketing, mens Anders Ledertoug Lind i den nye stilling som salgschef med ansvar for salg til medier får ansvaret for mere end halvdelen af Ritzaus omsætning.
”Ritzaus Bureau har som ambition af vokse markant uden for mediebranchen, og med Christian Steensson som chef for både det nye vækstområde og salget, er vi godt rustet til at nå vores mål. Christian kommer til kommerciel erfaring, god strategisk forståelse, systematik og masser af ambition,” siger adm. direktør og chefredaktør Lars Vesterløkke.
Christian Steensson kom til Ritzau efter 10 år i Altinget, hvor han har høstet kommerciel erfaring som bl.a. Head of Customer Insights og Head of Customer Relations.
Ændringen sker fra i dag.
Billeder
Information om Ritzaus Bureau A/S
Følg pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Ritzau indgår samarbejde med politiet13.10.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Politiet vil fremover udkomme med deres operative meddelelser på Ritzaus platform, så de når direkte ud til redaktionerne. Det sker som led i politiets beslutning om at forlade det sociale medie X.
Ritzau og IDX indgår partnerskab: Stærkere kommunikation skal positionere selskaberne attraktivt over for kapitalmarkederne.30.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzau og IDX har indgået et partnerskab, der skal skabe nye synergier mellem Ritzaus distributionsplatform Via Ritzau selskabsmeddelelser og IDX’ løsninger til præsentation finansiel information.
Fremtidens PR: Ritzau og Storykit i samarbejde om automatiseret video for pressekommunikation25.9.2025 10:02:10 CEST | Pressemeddelelse
Video er ikke længere blot et “nice-to-have” i virksomheders kommunikationsarbejde – det er det sprog, som mange målgrupper forstår og responderer på. Derfor har Storykit, den førende platform for videoautomatisering, indgået et strategisk partnerskab med Ritzau, Danmarks førende nyhedsbureau og distributør af pressemeddelelser. Sammen bringer de hurtig og skalerbar videoproduktion ind i kernen af dansk pressekommunikation. Med dette nye samarbejde kan Ritzaus kunder hurtigt omdanne deres pressemeddelelser til brandede videoer med budskaber fra deres pressemeddelelser, der øger rækkevidde og engagement på tværs af kommunikationskanaler – uden behov for ekstra værktøjer, et produktionsteam eller ekstra tid. ”I årtier har Ritzau været rygraden i dansk kommunikation, og vi er stolte over at kunne samarbejde om at forme fremtiden,” siger Peder Bonnier, CEO i Storykit. ”Med Storykit kan enhver organisation fortælle sin historie med video, og dette partnerskab betyder, at danske virksomheder
Ritzau henter erfaren kommerciel direktør22.4.2025 11:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus nye kommercielle direktør, CCO, kommer med omfattende erfaring. Senest har han været CEO i IIH Nordic, og før det har han haft flere kommercielle direktørstillinger i blandt andet medie- og telebranchen.
Ritzau lander overskud i år med direktørskifte8.4.2025 15:43:28 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus Bureau kom ud af 2024 med sorte tal på bundlinjen. Den nyligt offentliggjorte årsrapport viser, at året endte med et samlet resultat på knap 10 mio. kr.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum


