Kompas Kommunikation

Valsemøllen lancerer ny produktlinje – skal give hjemmebagningen et løft i hverdagen

Del
Vi lever i en tid med store forandringer og særligt fødevarer er ramt på mange fronter. Energikrisen er flaskehals i forsyningskæderne, og det presser prisen på fødevarerne. Samtidig ændrer forbrugeradfærden sig i en sådan grad, at det kalder på nye greb, hvis mærkevaren stadig skal gøre sig relevant. Derfor lancerer Valsemøllen nu en ny bageserie HVERDAG – de mest populære brødblandinger i mindre forpakninger tilpasset de nye markedsvilkår.
Valsemøllen lancerer tre varianter i deres nye Hverdagsserie; Fødselsdagsboller, Brunchboller og Softkernerugbrød, så de matcher tidens forbrugsvaner.
Valsemøllen lancerer tre varianter i deres nye Hverdagsserie; Fødselsdagsboller, Brunchboller og Softkernerugbrød, så de matcher tidens forbrugsvaner.

Rådighedsbeløbet er blevet mindre og forbrugeradfærden anderledes

Når danskerne besøger supermarkederne i dag – online eller fysisk – er rådighedsbeløbet blevet lavere – faktisk viser en ny befolkningsundersøgelse, at hele 39% af danskerne har oplevet et fald i rådighedsbeløb. Og det svarer til 1,1 millioner danske husstande.1 Og tendensen er, at indkøb af dagligvarer vil være det første, danskerne ændrer på.2

I kolonialkategorien, som mel- og brødblandinger falder under, sker der også store ændringer. Valsemøllens Pia Jensen, Salgs- og marketingdirektør, fortæller: ”Vi har lyttet til forbrugerne og vores kunder ift. den ændrede forbrugeradfærd, som vi oplever lige nu. Det er blandt andet, at forbrugerne stadig gerne vil have kvalitet – men til en god pris. Med vores nye hverdagsserie giver vi valgmuligheden for at få samme høje kvalitet, som man kender fra Valsemøllens andre produkter. Mængden passer nu til en almindelig bageplade eller en stor rugbrødsform”.

Et sortiment i udvikling

Selvom de danske forbrugere har færre penge mellem hænderne, har de stadig travlt og efterspørger convenience til at gøre hverdagen nemmere. Det viser blandt andet en undersøgelse, som foretaget af Madkulturen, hvor 3 ud af 4 danskere har svaret, at de bruger et eller flere convenience produkter i madlavningen.

Hos Valsemøllen ser man denne kombination af en øget prisbevidsthed og et forsat ønske om bekvemmelighed, som en ændring i markedet og vilkårene, som man må følge med. Dette er baggrunden for, at Valsemøllen har valgt at tilbyde et nyt sortiment, så danskerne kan få hjemmebagt kvalitetsbrød til en attraktiv pris i hverdagen; ”Det er stadig populært at bage selv, og samtidig skal det være nemt. Med vores nye serie har vi tilpasset indhold, fremgangsmåde og mængde, så det i endnu højere grad passer ind i den moderne familie og tager højde for, at forbrugerne efterspørger kvalitet til hverdagspriser,” uddyber Pia Jensen fra Valsemøllen.

Som en del af Valsemøllens nye produktserien: HVERDAG, kan forbrugerne blandt andet få et friskbagt rugbrød på ca. 1.200 g til en attraktiv pris.

Valsemøllen HVERDAG er en bageserie med de tre mest populære brødblandinger i mindre forpakninger til attraktive hverdagspriser. Fødselsdagsboller (750 g), Brunchboller (750 g) og Softkernerugbrød (750 g). Produkterne forhandles bredt i detailhandlen fra uge 6.

1. https://www.euroinvestor.dk/nyheder/tarnhoj-inflation-rammer-mere-end-en-million-danskere

2. https://finans.dk/erhverv/ECE14471424/inflationschok-og-skraemte-forbrugere-oeger-frygten-for-haard-opbremsning-i-2023/ 

3. https://www.madkulturen.dk/viden/madkultur22/

Om Valsemøllen
Siden 1899 har Valsemøllen været bannerfører for den gode smag, stolte mølletraditioner og dansk håndværk. Derudover udgør bæredygtig udvikling standarden for alt, hvad Valsemøllen gør – i respekt for marken, mennesker og miljøet. Valsemøllen producerer kvalitetsprodukter af korn og bælgfrugter på møllevirksomhedens tre møller i Danmark. Med mere end 120 års erfaring i bagagen har Valsemøllen fokus på at gå forrest og tilbyde innovative og inspirerende produkter til både bageri, detailhandel, industri og foodservice. Valsemøllens hovedkontor og største mølle ligger i Esbjerg havn, hvor det hele startede, men siden er der også kommet møller i Køge og Svendborg. I dag har Valsemøllen ca. 130 medarbejdere blandt andet møllere, udviklingsbagere, laboranter, kontormedarbejdere og meget mere.

Nøgleord

Kontakter

Emilie Stenderup-Jensen | Senior rådgiver, Kompas Kommunikation | emilie@kompas.dk | +45 26270626

Billeder

Valsemøllen lancerer tre varianter i deres nye Hverdagsserie; Fødselsdagsboller, Brunchboller og Softkernerugbrød, så de matcher tidens forbrugsvaner.
Valsemøllen lancerer tre varianter i deres nye Hverdagsserie; Fødselsdagsboller, Brunchboller og Softkernerugbrød, så de matcher tidens forbrugsvaner.
Download

Information om Kompas Kommunikation

Kompas Kommunikation
Kompas Kommunikation
Toldbodgade 55b 1.
1253 København K

Følg pressemeddelelser fra Kompas Kommunikation

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Kompas Kommunikation

Årsresultat 2024: Bosch fastholder vækstambitioner trods økonomisk modvind31.1.2025 13:18:35 CET | Pressemeddelelse

Forretningsudvikling i 2024: Omsætning på 90,5 milliarder euro – EBIT-margin fra drift på 3,5 % AI styrker kerneforretningen: Software og tjenester forventes at generere milliardomsætning inden 2030 Strategi 2030: porteføljestyring for at sikre konkurrenceevne Bosch investerer i vækstmarkeder trods økonomiske udfordringer: Markedsliberalisering og øgede investeringer for et stærkere Europa

Danske gør-det-selv-entusiaster tvivler på deres partnere: ”Jeg gør det bedst selv”9.12.2024 16:01:32 CET | Pressemeddelelse

Danskere har stor selvtillid, når det kommer til at udføre forskellige gør-det-selv-projekter i hjemmet – men er betydeligt mere skeptiske over for deres partners evner. Syv ud af ti mener, at de kan samle et møbel på egen hånd, mens kun fire ud af ti tror, at deres partner kan klare det. Tilsvarende mener seks ud af ti, at de selv kan male eller tapetsere, mens kun fire ud af ti har tillid til, at deres partner kan gøre det. Det fremgår af en ny YouGov-undersøgelse udført på vegne af gulvproducenten Pergo.

Adyen udvider partnerskabet med Zalando Payments for at forbedre betalingsoplevelsen i hele Europa14.11.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Adyen, den foretrukne finansielle teknologiplatform for førende virksomheder, annoncerer udvidelsen af sit mangeårige strategiske partnerskab med Zalando, Europas førende online modeplatform med flere brands. Det styrkede samarbejde bekræfter Adyens rolle som en af Zalandos betalingspartnere på 15 europæiske markeder, samtidig med, at Adyen bliver den eksklusive betalingspartner for udvalgte lokale betalingsmetoder som Cartes Bancaires i Frankrig og Bancontact i Belgien. Som partner hjælper Adyen Zalando med at sikre, at deres kunder ubesværet kan betale med deres foretrukne betalingsmetoder, og opnå en problemfri betalingsoplevelse på shopping-platformen. Samarbejdet omfatter et fælles fokus på at forbedre sikkerheden og bekvemmeligheden ved online betalinger, med løbende forbedringer af 3D Secure-transaktioner som en del af rammerne for Payment Services Directive 2 (PSD2). Disse forbedringer understøtter både kundernes bekvemmelighed og øger Zalandos konverterings succes. Network Tok

Ny rapport undersøger effekter af vaccination mod rotavirus til børn i Danmark1.11.2024 07:03:02 CET | Pressemeddelelse

En ny sundhedsøkonomisk rapport fra Copenhagen Economics, udarbejdet for GSK, undersøger fordele og ulemper ved at indføre vaccination mod rotavirus i det danske børnevaccinationsprogram. Rotavirus er en af de mest udbredte mave-tarminfektioner hos små børn, og på trods af de alvorlige konsekvenser for både børn, forældre og samfund er vaccinen stadig ikke en del af vaccinationsprogrammet i Danmark.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye