Valsemøllen lancerer ny produktlinje – skal give hjemmebagningen et løft i hverdagen
Rådighedsbeløbet er blevet mindre og forbrugeradfærden anderledes
Når danskerne besøger supermarkederne i dag – online eller fysisk – er rådighedsbeløbet blevet lavere – faktisk viser en ny befolkningsundersøgelse, at hele 39% af danskerne har oplevet et fald i rådighedsbeløb. Og det svarer til 1,1 millioner danske husstande.1 Og tendensen er, at indkøb af dagligvarer vil være det første, danskerne ændrer på.2
I kolonialkategorien, som mel- og brødblandinger falder under, sker der også store ændringer. Valsemøllens Pia Jensen, Salgs- og marketingdirektør, fortæller: ”Vi har lyttet til forbrugerne og vores kunder ift. den ændrede forbrugeradfærd, som vi oplever lige nu. Det er blandt andet, at forbrugerne stadig gerne vil have kvalitet – men til en god pris. Med vores nye hverdagsserie giver vi valgmuligheden for at få samme høje kvalitet, som man kender fra Valsemøllens andre produkter. Mængden passer nu til en almindelig bageplade eller en stor rugbrødsform”.
Et sortiment i udvikling
Selvom de danske forbrugere har færre penge mellem hænderne, har de stadig travlt og efterspørger convenience til at gøre hverdagen nemmere. Det viser blandt andet en undersøgelse, som foretaget af Madkulturen, hvor 3 ud af 4 danskere har svaret, at de bruger et eller flere convenience produkter i madlavningen.
Hos Valsemøllen ser man denne kombination af en øget prisbevidsthed og et forsat ønske om bekvemmelighed, som en ændring i markedet og vilkårene, som man må følge med. Dette er baggrunden for, at Valsemøllen har valgt at tilbyde et nyt sortiment, så danskerne kan få hjemmebagt kvalitetsbrød til en attraktiv pris i hverdagen; ”Det er stadig populært at bage selv, og samtidig skal det være nemt. Med vores nye serie har vi tilpasset indhold, fremgangsmåde og mængde, så det i endnu højere grad passer ind i den moderne familie og tager højde for, at forbrugerne efterspørger kvalitet til hverdagspriser,” uddyber Pia Jensen fra Valsemøllen.
Som en del af Valsemøllens nye produktserien: HVERDAG, kan forbrugerne blandt andet få et friskbagt rugbrød på ca. 1.200 g til en attraktiv pris.
Valsemøllen HVERDAG er en bageserie med de tre mest populære brødblandinger i mindre forpakninger til attraktive hverdagspriser. Fødselsdagsboller (750 g), Brunchboller (750 g) og Softkernerugbrød (750 g). Produkterne forhandles bredt i detailhandlen fra uge 6.
1. https://www.euroinvestor.dk/nyheder/tarnhoj-inflation-rammer-mere-end-en-million-danskere
2. https://finans.dk/erhverv/ECE14471424/inflationschok-og-skraemte-forbrugere-oeger-frygten-for-haard-opbremsning-i-2023/
3. https://www.madkulturen.dk/viden/madkultur22/
Om Valsemøllen
Siden 1899 har Valsemøllen været bannerfører for den gode smag, stolte mølletraditioner og dansk håndværk. Derudover udgør bæredygtig udvikling standarden for alt, hvad Valsemøllen gør – i respekt for marken, mennesker og miljøet. Valsemøllen producerer kvalitetsprodukter af korn og bælgfrugter på møllevirksomhedens tre møller i Danmark. Med mere end 120 års erfaring i bagagen har Valsemøllen fokus på at gå forrest og tilbyde innovative og inspirerende produkter til både bageri, detailhandel, industri og foodservice. Valsemøllens hovedkontor og største mølle ligger i Esbjerg havn, hvor det hele startede, men siden er der også kommet møller i Køge og Svendborg. I dag har Valsemøllen ca. 130 medarbejdere blandt andet møllere, udviklingsbagere, laboranter, kontormedarbejdere og meget mere.
Nøgleord
Kontakter
Emilie Stenderup-Jensen | Senior rådgiver, Kompas Kommunikation | emilie@kompas.dk | +45 26270626
Billeder
Information om Kompas Kommunikation
Følg pressemeddelelser fra Kompas Kommunikation
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Kompas Kommunikation
Norsyn styrker sine tværfaglige kompetencer med opkøbet af Edvars Arkitekter3.6.2024 07:51:27 CEST | Pressemeddelelse
I dag annoncerer Norsyn, en førende ingeniør- og arkitektvirksomhed inden for forsyning, energi og byggeri, deres opkøb af Edvars Arkitekter. En arkitektvirksomhed som er kendt for sin æstetiske tilgang til bæredygtigt design – og opkøbet understreger derfor Norsyns engagement i at styrke deres tværfaglige kompetencer, hvor arkitekter og ingeniører skaber integrerede og innovative løsninger i fællesskab.
Mangel på bind og tamponer i skolen får hver tiende elev til at skippe undervisning28.5.2024 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Seks ud af ti menstruerende elever i Danmark er gået glip af undervisning på grund af deres menstruation. Ofte skyldes det kraftige menstruationssmerter, men for hver tiende handler det om noget så ærgerligt som manglende adgang til menstruationsbeskyttelse. Tre ud af fire elever ville også føle sig mere trygge i skolen, hvis de havde adgang til gratis menstruationsbeskyttelse. Men kun hver fjerde har tilgængelig menstruationsbeskyttelse på deres skole i dag. Det viser en ny Sifo-rapport, hvor en række danske skoleelever har svaret på en undersøgelse. Rapporten er udarbejdet på vegne af hygiejne- og sundhedsvirksomheden, Essity.
9 ud af 10 danske kvinder lider af menstruationssmerter28.5.2024 06:45:00 CEST | Pressemeddelelse
9 ud af 10 danske kvinder oplever smerter i forbindelse med deres menstruation. Men selvom menstruationssmerter er noget, majoriteten af kvinder kan nikke genkendende til, er det sjældent noget, de taler højt om. Tværtimod bider de smerterne i sig og holder dem hemmeligt. Måske fordi menstruationssmerter ikke betragtes som ’rigtige’ smerter?
Kommuner hyldes for mere tilgængelig og fleksibel forebyggelse af livsstilssygdomme8.5.2024 07:50:00 CEST | Pressemeddelelse
Nu er vinderen af Health Tech Hub Implementation Award 2024, The Hermit, fundet. En pris som i år går til Aalborg- og Høje-Taastrup Kommune, i partnerskab med Liva Healthcare. Deres succesfulde samarbejde har styrket borgerne i forebyggelsen af livsstilssygdomme gennem en kombination af digitale værktøjer og ekspertstøtte.
Bosch og Randox indgår strategisk partnerskab: Investerer massivt i innovation af molekylær diagnostik og analyseplatformen Vivalytic.11.4.2024 11:56:34 CEST | Pressemeddelelse
Hurtigere og mere prævise diagnostiske tests. Det er målet for det netop offentliggjorte strategiske partnerskab mellem Bosch og Randox Laboratories Ltd. De to virksomheder vil investere 150 millioner euro i udviklingen af nye diagnostiske tests, herunder en avanceret sepsistest, der udnytter den banebrydende BioMEMS-teknologi. Dette samarbejde markerer et skridt mod Boschs mål om at fremskynde innovationen af molekylær point of care-diagnostik med deres Vivalytic-analyseplatform og dominere det fremtidige milliardmarked inden 2030.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum