Kraftig stigning i antallet forbrugslån i 2022

Det er ikke nogen hemmelighed, at det er blevet dyrere at leve. Det har presset mange danskere på pengepungen. I 2022 blev der udstedt et historisk højt antal forbrugslån. Der blevet udbetalt over 20 % flere forbrugslån sammenlignet med året inden.

Den store stigning i antallet af nye forbrugslån skyldes i høj grad den høje inflation, som har gjort det svært for mange at betale regningerne.

De nyeste tal fra en af Danmarks største sammenligningssider Tjeklån.dk, viser at der alene i 2022, har været en stigning på mere end 20 % i antallet af forbrugslån. Det er det højeste antal siden statistikkens begyndelse.

De stigende priser som i høj grad skyldes Covid-19 og krigen i Ukraine, har presset danskerne. Mark Andersen, CEO og grundlægger hos Tjeklån siger “Det stigende antal forbrugslån, kan kobles med den stigende inflation og priser”.

Et forbrugslån er en lånetype, som giver dig mulighed for at låne penge til et hvilken som helst forbrug. Ifølge Mark Andersen er et forbrugslån ofte den oplagte løsning for mange pressede danskere.

“Vi oplever ofte at forbrugere optager forbrugslån, når folk er pressede økonomisk.”

Mark Andersen, oplyser yderligere: “Et forbrugslån er en lånetype, som giver mulighed for at tilgå penge her og nu. Et forbrugslån er ofte et kortfristet lån, som skal tilbagebetales over en kort periode, og det har derfor været en god og oplagt løsning for mange danskere.

Især de stigende energipriser har presset mange forbrugere, som har valgt at optage lån. Det rekordhøje antal udstedte forbrugslån kan altså kobles med de stigende priser, som en nem og hurtig finansieringsmulighed.

Udforskning af flexleasing: Fordele, praksis og overvejelser23.4.2024 13:04:06 CEST | Pressemeddelelse

Med en stadig stigende interesse for bilkøb og leasing har flexleasing vundet betydelig popularitet som en attraktiv finansieringsmetode. Med sit fleksible koncept og tilpassede løsninger tilbyder flexleasing bilentusiaster muligheden for at realisere drømmen om at køre i luksusbiler uden de traditionelle økonomiske forpligtelser ved køb. Denne artikel udforsker dybden af flexleasing, undersøger fordelene og giver en indsigt i vigtige overvejelser, før man vælger at finansiere sin næste bil på denne måde.

Rosacea behandling: Vind over voksen acne og genstridige karsprængninger18.4.2024 12:44:43 CEST | Pressemeddelelse

Hudsygdomme kan være som usynlige fjendtlige invasioner, du ikke kan gemme dig for. Rosacea er en af disse tilstande, der skaber uventede røde flag i dit spejlrefleks. Hvis du har oplevet det uforklarlige ph-fatidiske (rødme i ansigtet) og uforståelige bumselignende knopper, har du måske været uheldig at blive bekendt med rosacea, også kendt som "voksen acne". Men frygt ej, min ven, for i denne dybdegående blogpost vil vi udforske rosacea behandling til at få dine bekymringer til at gå væk ligesom din uønskede rødme.

Send faktura som privatperson – en trin for trin-guide, der gør det muligt18.4.2024 09:29:02 CEST | Pressemeddelelse

At være selvstændig freelancer eller have sin lille virksomhed kørende i det daglige, kan være en drøm for mange. Det giver frihed til at arbejde med det, du brænder for, men det bringer også nogle administrative og kedelige udfordringer med sig – specielt når det kommer til at send faktura som privatperson, freelancer eller som lille enkeltmandsvirksomhed uden den helt store omsætning. At sende en faktura kan være en ny og måske lidt skræmmende opgave for mange selvstændige, men med den rigtige forberedelse og information, kan processen blive nemmere og mere flydende.