Multiinstrumentalisten Cory Henry bringer sin fusion af jazz og funk til Amager Bio.

CORY HENRY
23. MARTS 2023
AMAGER BIO

Cory Henry voksede op i Brooklyn, New York hvor musikken og noderne var omdrejningspunktet for det meste af barndommen. I en alder af bare to år begyndte Cory at spille på orgel og i high school-årene var han allerede et kendt ansigt på spillestedet the Village Underground, et spillested for nogle af de største musiktalenter i New York. Derfra begyndte Cory Henry at turnere rundt med legender som the Roots, Kirk Franklin og Kenny Garrett. Han vandt også en GRAMMY med jazzensemblet Snarky Puppy, hvor han spiller orgel.

I 2014 udgav Cory Henry sit første soloprojekt ’First Steps’ som nåede Top-5 på Billboards Jazz Album chart. I 2016 udgav han gospel/ jazz fusion live albummet ’The Revival’ som nåede Top-2 på Jazz Album charten og Top-5 på Gospel charten. Siden, da har han været aktuel med fem yderligere albums, hvor det seneste, funkalbummet ’Operation Funk’, landede i sommeren 2022.

Når Cory Henry besøger København, kan man se frem til at opleve en artist der med et ekstremt højt niveau bevæger sig mellem genrer som funk, jazz, gospel, blues og R&B. Han takler emner som kærlighed, breakups, social bevidsthed, social uretfærdighed og hvad det vil sige at være emotionelt drænet. Han giver lytteren musik de kan føle og leverer en musikalsk oplevelse uden sidestykke.

Billetsalget er startet via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder med koncerter, comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL, JAILBREAK, HeartlandO Days og Comedy Stop Copenhagen er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Komikerne Natalie Cuomo og Dan LaMorte besøger Hotel Cecil 21. oktober 2024 i forbindelse med deres The FUNNYMOON Tour22.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Efter de blev gift, valgte komikerne Natalie Cuomo og Dan LaMorte en international turné i stedet for en bryllupsrejse. Sammen har duoen udgivet tre comedy albums, alle debuterende som nr. 1 på iTunes' comedy hitlister. Senest blev Natalie Cuomo udnævnt til en af New York Comedy Festivals 2023 ’’Comics To Watch’’ og Dan LaMorte vandt i kategorien ”New Face” på Just For Laughs Comedy Festival i 2023. Gå ikke glip af en aften fuld af morskab, hvor Natalie og Dan hver for sig deler deres vittigheder, og derefter kommer sammen på scenen til en stor finale. Oplev Natalie Cuomo og Dan LaMorte på Hotel Cecil 21. oktober 2024. Billetpriser: 195 kr. + gebyr Billetsalget starter fredag 26. april kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk Live Nation presale for nyhedsbrevsmodtagere og via livenation.dk starter onsdag 24. april kl. 09:00 (23 timer)