Efter årets første trækning i Lotto: fire danskere springer ind i det nye år som millionærer

Det er kun en uge siden, vi sprang ind i det nye år, og årets første vinder af førstepræmien i Lotto er fundet. Men det er ikke den eneste dansker, der kan kalde sig millionær allerede i den første uge af det nye år.

En heldig dansker fra Københavns Kommune ramte syv rigtige tal i lørdagens trækning i Lotto med en vinderkupon købt via sit PLUS-abonnement. Udover førstepræmiepuljen på 7 millioner kroner var der 3.032 kroner på kuponen. Vinderen kan derfor se frem til at få 7.003.032 skattefrie kroner ind på kontoen.

Det var ikke aftenens eneste vinder, der blev nemlig også fundet en vinder af førstepræmien i Joker. Vinderen har købt sin kupon ved Cirkel K i Herlev og kan begynde det nye år med en gevinst på hele 3.722.357 kroner.

”Her fra Danske Spil skal der lyde et stort tillykke til alle ugens heldige vindere. Vi synes, det er en fest hver gang, at en dansker vinder i vores lotterier. Vores specialuddannede rådgivere sidder klar til at tage hånd om de danskere, der vinder større gevinster, så vi er sikre på, at overgangen fra almindeligt bemidlet til måske mangemillionær går så let og gnidningsfrit som muligt,” siger Malene Mølgaard, som er adm. direktør i Danske Lotteri Spil.

Årets første vindere af Millionærgarantien er også fundet
Vanen tro blev der også trukket to vindere af Millionærgarantien blandt alle spillede rækker. De vinder begge 1 million kroner. Den første vinder har spillet med online og er fra Region Nordjylland. Aftenens anden vinder har spillet med gennem sit PLUS-abonnement og er fra Skanderborg Kommune.

Danske Spil har endnu ikke talt med vinderne, men ønsker dem alle et stort tillykke.

Vindertal Lotto, 7. januar

7, 8, 11, 12, 13, 17, 32

Tillægstal Lotto, 7. januar

Vindertal Joker, 7. januar

1, 4, 2, 9, 5, 9, 6

Om Lotto:

- Lotto startede d. 7. oktober 1989 og trækkes fast hver lørdag aften.

- Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, der betyder, at der hver uge desuden bliver trukket lod om 2x1 mio. kr. blandt alle spillede rækker.

- Den højeste gevinst blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kr.

Om Joker:

- Siden år 2000 har man kunne spille med Joker, og Joker kan tilkøbes på Vikinglotto og Lotto.

- Joker koster 10 kr. og giver dig altid en ekstra vinderchance på min. 2 mio. kr.

- Den højeste gevinst blev vundet i 2015, hvor en heldig spiller fra Frederiksberg løb afsted med 50.000.000 kr.