Webbutiksägare firar 10-årsjubileum

Med ett nytt år runt hörnet kan Runo Kingbo fira den framgången som hans beslut fört med sig när den här utbildade kocken bytte riktning för att ge sig in i IT-världen. Med en IT-utbildning under bältet lämnade han kockyrket bakom sig och drog nytta av sina kunskaper för att finna succé inom nätförsäljning. Nu firar webbutiksägaren 10-årsjubileum efter flera lyckade online shops som underlättar vardagen för individer över Skandinavien.

Där allt började

Kingbo.dk var Runo Kingbos första webbutik som slog upp sina portar år 2012. Sortimentet innehöll en uppsjö av produkter med fokus på fritid, hem och trädgård. Allt från vindspiraler i trä till husnummer i gjutjärn kunde danskarna nu lägga vantarna på hos Kingbo.dk. Den oförutsebara utvecklingen gjorde det dock tydligt att det just var paraplyerna i butiken som hade vunnit kundernas hjärtan.

Runo Kingbo insåg då att det fanns en ny möjlighet som han inte ville gå miste om, så för att utbudet skulle matcha efterfrågan grundade han ytterligare två webbutiker – den här gången med fokus på paraplyer: Paraplybutik.dk och Paraplyland.se. Vid endast 45 år års ålder firar nu Runo Kingbo 10-årsjubileum, och han kan nöjt se fram emot många fler lyckade år framöver.

Ett framgångsrikt koncept med fokus på paraplyer

Paraplybutik.dk och Paraplyland.se erbjuder i skrivande stund högkvalitativa regnskydd till skandinaver som är trötta på de vanligtvis sköra alternativen. Det breda sortimentet består bland annat av golfparaplyer, genomskinliga paraplyer, regnbågsfärgade paraplyer och mycket mer därtill.

Vare sig det är dags för ett bröllop, en bilsemester eller bara en promenad på stranden kan Paraplyland.se erbjuda regnskydd för alla tillfällen. Då paraplyer finns att hitta i flera olika storlekar, former och färger kan individer i alla åldrar hitta ett lämpligt regnskydd.

Införandet av golfparaplyer

Runo Kingbo var medveten om hur trötta många var på lågkvalitetsparaplyer som ofta hittas i klädesbutiker med skärmar som bryts av vid minsta vindpust. Därför valde han att erbjuda golfparaplyer i sitt sortiment. Tack vare en robust konstruktion och en vindsäker skärm klarar golfparaplyer av när vinden ligger på utan att skärmen bryts av.

Namnet golfparaplyer kommer från det faktum att dessa regnskydd klarar sig bra på öppna ytor där det vanligtvis blåser rejält: till exempel en golfbana. Med detta sagt är det inte enbart golfparaplyer som lockar skandinaver till Paraplyland.se, utan en blandning av ett brett urval och hög kvalitet har lett till framgången som vi ser idag.

Följ Link Concept ApS

Senaste pressmeddelandena från Link Concept ApS

Dit Holstebro - din guide til byens liv og oplevelser27.7.2024 13:36:35 CEST | Pressemeddelelse

Holstebro kan spore sine rødder tilbage til middelalderen, og byen har siden udviklet sig til en blomstrende handelsby. Med sin strategiske beliggenhed ved Storåen blev Holstebro hurtigt et vigtigt knudepunkt for handel og transport. I dag kombinerer Holstebro sin rige historie med moderne udvikling og er kendt for sin levende kunst- og kulturscene. Rig på historie, kultur og moderne faciliteter er Holstebro en god by at bo i og besøge. Og for både borgere og turister er Byportalen Dit Holstebro en god ressource, der hjælper med at holde én opdateret om det der sker i byen. Dit Holstebro indeholder en omfattende kalender, Det sker, hvor man kan finde information om en bred vifte af aktiviteter, herunder teaterforestillinger, udsalg, byfester, loppemarkeder, koncerter og kunstudstillinger. Fordelene ved at bo i Holstebro At bo i Holstebro byder på mange fordele. Byen er kendt for sin høje livskvalitet, smukke natur og stærke lokalsamfund. Nogle af de mest bemærkelsesværdige seværdighede