Andelskassen henter erfaren leder til bankens kundecenter

Det er en erfaren herre, der har taget anførerbindet på i Andelskassens filial Direkte Privat, som er bankens kundecenter. Kim Plet-Hansen har arbejdet som leder de sidste 32 år i forskellige stillinger. Omdrejningspunktet har altid været at sikre den bedst mulige betjening af kunder og borgere.
Kim har tidligere blandt andet arbejdet som kundeservicechef i Bank Nordik, og før det var han centerleder i Nordea 24-7 i en årrække. Senest har han været teamleder for 30 medarbejdere i corona-opsporingen og er nu skiftet til Andelskassen.
”Jeg brænder for at udvikle den gode kunde- og borgerkontakt. I Andelskassen har jeg fra start oplevet en stor velvilje og lyst til at udvikle og forfine, hvordan vi arbejder for at skabe gode kundeoplevelser i Andelskassens Direkte Privat. Banken har et stort fokus på ordentlighed og en positiv relation til kunder såvel som medarbejdere, for sammen kan vi mere. Og de værdier stemmer godt overens med mine egne,” fortæller Kim.
I et kundecenter er ingen dage ens, og det tiltaler Kim at arbejde inden for et felt, hvor fleksibilitet, gode kommunikative evner, imødekommenhed og en bred viden er vigtige parametre.
”I kundecentret kan vi ikke se kunderne i øjnene eller læse deres kropssprog gennem telefonen. Vi gør en dyd ud af at give kunden tid og rum til at fortælle sit ærinde, og vi lytter aktivt og spørger åbent ind til kundens økonomiske drømme, planer og behov. Det gør, at vi kan tage en ærlig snak med kunden om, hvordan verden ser ud i kundens økonomi, hvilke muligheder man har, og hvilke løsninger vi som bank kan tilbyde. Ikke alle økonomier er lige tunge, men vi skal skabe en god, ligeværdig og tillidsfuld ramme for alle vores kunder uanset økonomiens størrelse,” siger Kim.
Kim bor i Rødovre og kører derfor ugentligt den lange vej mellem bankens hovedkontor i Hammershøj, hvor Direkte Privat ligger, og hjemmet. Han er gift med Hanne, og de har to voksne børn på 32 og 27 år. Hver søndag mødes Kim med en flok tidligere arbejdskolleger og spiller fodbold. Det har de gjort de sidste 25 år, og der bliver altid spillet for at vinde.
Nøgleord
Kontakter
For yderligere oplysninger, kontakt venligst kommunikationskonsulent Maria Bugge på T: 87 99 30 74 eller E: mbm@andelskassen.dk
Maria BuggeKommunikationskonsulentKommunikation og marketing
Tlf:87993074mbm@andelskassen.dkBilleder

Information om Danske Andelskassers Bank A/S
Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Banken har 18 afdelinger rundt i landet, der rådgiver både privat- og erhvervskunder. Med et lokalt fokus engagerer banken sig i de lokalområder, hvor kunderne er, blandt andet gennem uddeling af priserne ”Sammen kan vi mere” og ”Andelskasseprisen”.
Følg pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S
God rådgivning handler om tryghed og tillid – ikke kun tal17.12.2025 08:41:00 CET | Pressemeddelelse
Andelskassen i Svendborg har fået ny kunderådgiver. 28-årige Maria Sørensen ser frem til at skabe stærke relationer med kunderne og hjælpe dem med løsninger, der passer til der, hvor de er i livet.
Rune Kjeldsen skal opbygge privatkundeafdelingen i Andelskassen Risskov5.12.2025 10:59:00 CET | Pressemeddelelse
Med 18 års erfaring i finanssektoren og et stærkt fokus på relationer tiltræder Rune Kjeldsen som privatkundechef i Andelskassen Risskov. Her kommer han sammen med centerdirektør Gorm Schmidt til at stå i spidsen for opbygningen af privatkundeafdelingen i rådgivningscentret, der åbnede i august.
Maria vender hjem til Aarhus som centerdirektør3.12.2025 07:51:00 CET | Pressemeddelelse
Med 26 års erfaring i den finansielle branche og stærke rødder i Aarhus er Maria Sarraf ny centerdirektør i Andelskassen Aarhus C. Her vil hun bidrage til, at Andelskassen bliver aarhusianernes bank og have fokus på at skabe løsninger, der passer til den enkelte kundes livssituation.
Danske Andelskassers Bank fastholder den tilfredsstillende udvikling20.11.2025 08:01:40 CET | Pressemeddelelse
Danske Andelskassers Bank offentliggør i dag et tilfredsstillende regnskab for 1.-3. kvartal af 2025, hvor banken fastholder momentum fra første halvår 2025.
Maria Markvardsen i front for Andelskassens nye rådgivningscenter i Højbjerg17.11.2025 06:57:00 CET | Pressemeddelelse
Andelskassen udvider i Aarhus og åbner nyt rådgivningscenter i Højbjerg i 2026. Maria Markvardsen er ansat som centerdirektør og skal stå i spidsen for den nye afdeling.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
