Coop lukker 12 Dagli´Brugser

Den eksplosive stigning i energipriserne kombineret med kundernes ændrede indkøbsvaner betyder, at 12 Dagli´Brugser lukker til februar.

Den eksplosive stigning i energipriserne kombineret med kundernes ændrede indkøbsvaner betyder desværre, at vi kommer til at skulle lukke 12 Dagli´Brugser.

Det er butikker, der i forvejen i flere år har haft det svært, og haft vigende omsætning og underskud uden udsigt til at, de kan vende udviklingen. Den nuværende situation skubber dem ud over kanten.

De 12 butikker har en samlet omsætning på knap 130 millioner kr. De kommer ud af 2022 med et samlet underskud i størrelsesorden knap 15 millioner kr.

Da de samtidig har behov for betydelige investeringer i nyt inventar, f.eks. køle- og frostanlæg, er det desværre nødvendigt at lukke dem.

”Det er med blødende hjerte, at vi har taget denne beslutning. I alle butikkerne har medarbejderne kæmpet alt, hvad de kunne, for at få det til at hænge sammen - og alle steder spiller butikkerne en vigtig rolle i de lokale samfund. Men den aktuelle krise med stærkt stigende omkostninger til el og kunderne, der flytter deres indkøb over i discountbutikker, har gjort, at det er nødvendigt at træffe denne beslutning,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen.

De 12 butikker er: Vorrevangen (Aarhus N), Jordrup, Lime, Nørhalne, Frølunde, Gandrup, Tarp, Engesvang, Kalvehave, Veflinge, Borris og Vester Åby.

Butikkerne har sidste åbningsdag fredag 24. februar 2023.

Alle 314 medarbejdere bliver desværre opsagt Men Coop vil i videst muligt omfang forsøge at finde job andre steder i Coop Familien til de berørte.

Kædedirektør Torben B. Andersen, 2053 5274
Informationsdirektør Jens Juul Nielsen, 5159 4468

Ny adm. direktør for Coop6.6.2024 13:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Thor Skov Jørgensen, 42 år, tiltræder 19. juni som ny adm. direktør/CEO for Coop Danmark A/S. Han kommer fra jobbet som finansdirektør/CFO i energiselskabet OK. “Efter at vi har haft en grundig afdækning af mulige kandidater, er vi overbeviste om, at vi med Thor har fundet den helt rigtige CEO til at stå i spidsen for de omfattende forandringer, som Coop skal igennem. Jeg har haft fornøjelsen af at lære Thor at kende igennem de seneste 6 måneder og har mødt et godt menneske, en god leder og en yderst kompetent dagligvareleder. Thor vil sikre et stærkt fokus på drift og lønsomhed og samtidigt styrke Coops særkende, herunder vores kollegaers potentiale og forstærke Coops position på markedet,” siger bestyrelsesformand Jeff Gravenhorst. Coop indgik for knap to måneder siden en historisk aftale med OK, der indebærer, at OK køber en del af Coop Danmark og sammen med Coop amba tilfører selskabet to milliarder kr. i ny kapital. Med aftalen får OK bestemmende indflydelse over Coop Danmark. Lig

700 Coop-butikker holder åbent Grundlovsdag3.6.2024 08:34:48 CEST | Pressemeddelelse

Alle større butikker skal være lukkede Grundlovsdag, 5. juni. Men de mindre butikker må gerne holde åbent. Derfor kan man på onsdag handle helt som normalt i ca. 700 af Coops butikker. Det er først og fremmest Brugsen/Dagli´Brugsen og 365discount, hvor godt 630 butikker holder åbent hele Grundlovsdag. De resterende er Kvickly og SuperBrugsen, som er placeret ved havne- eller turistområder, hvor der er dispensation for lukkeloven. Man kan se åbningstiderne i den lokale butik, på butikkens hjemmeside eller i Coop appen.

International hæder til 3 af Coops egne varer27.5.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

To Änglamark-produkter og en Coop-vare har netop modtaget den fornemste internationale hæder til kædernes egne mærker. Det er sket ved den årlige prisuddeling, PLMA 2024, som den uafhængige organisation, Private Label Manufacturers Association International, står bag. Ved årets prisuddeling var 550 forskellige produkter fra 72 forskellige kæder i 23 lande med i kapløbet om hæderen. Varerne vurderes efter deres koncept, design og i hvor høj grad de giver værdi for kunderne. De tre vindere fra Coop Danmark er: Änglmark Colour Vaskemiddel, refill Änglamark brun sæbe Coop Protein Bar choco mint Änglamark-produkterne fremhæves for at bringe plastic-reduktion til et nyt niveau og for det gode design. Coop Protein Bar roses for smag, design og koncept. ”Coop har historisk altid lagt vægt på at have stærke unikke egne varer. Derfor er det glædeligt med denne internationale anerkendelse af disse produkter, som er udviklet i vores fælles nordiske indkøbsselskab, Coop Trading,” siger kategoridire