Tinka-nissehuer: Julemærkehjemmene modtager stor donation

Salling Groups administrerende direktør Per Bank kom med en tidlig julegave, da han mandag 12. december overrakte en check på 427.332 kroner på Julemærkehjemmet i Hobro.
Den knap halve million kroner kommer fra salget af den populære Tinka-nissehue og går til driften af de fem Julemærkehjem i Danmark.
Huen har kostet 12 kroner, og de to af kronerne er gået ubeskåret til Julemærkehjemmene.
Salling Group melder om udsolgt af Tinka-nissehuerne fra alle landets butikker, og administrerende direktør Per Bank glæder sig over at kunne overrække checken på vegne af kunderne:
"Kunderne har taget overordentligt godt imod Tinka-nissehuerne, og der er en meget fin symbolik i, at de ved at købe huen ikke bare vækker begejstring hos de børn, der modtager dem, men samtidig er med til at glæde børn over hele landet. Jeg synes, det er helt fantastisk, at vi sammen med kunderne kan donere næsten en halv million kroner og på den måde være med til at give børnene på alle fem julemærkehjem en bedre hverdag og fremtid,” siger han.
Donationen har også skabt begejstring hos direktøren for Julemærkefonden, Søren Ravn Jensen, der er imponeret over det store beløb fra Salling Group.
“Det er en stor glæde for os at have modtaget næsten en halv million kroner. Det er en af de helt store donationer, og de mange penge er med til at sikre, at så mange børn som muligt kan få et godt ophold hos os,” siger han og fortæller, at en meget vigtig og ressourcekrævende del af julemærkehjemmenes arbejde er brobygningen til tiden efter opholdet.
Børnene på Julemærkehjemmet i Hobro var sammen med forstander Lise Claesson med til at modtage donationen fra Salling Group og fortalte om deres hverdag på hjemmene, og hvad opholdet betyder for dem.
”Det allerbedste er det fællesskab, man bliver en del af, når man er her. Allerede fra den første dag føler man sig faktisk som en del af gruppen. Og så er det også rart, at man får støtte til at komme godt tilbage i sin egen skole,” fortalte Maja og Natasja på 13 år, der også viste de to direktører rundt i huset efter den formelle overrækkelse af checken fra salget af Tinka-nissehuer.
Fakta om Julemærkehjemmene
- Hvert år hjælper Julemærkehjemmene op mod 1.000 børn i alderen 7-14 år.
- Børnene får et 10-ugers ophold på et af de fem Julemærkehjem.
- Det er børn, der bliver mobbet, er ensomme eller ikke tror, de er gode nok. Fælles for dem er, at de har brug for hjælp til at genfinde troen på dem selv og livet.
- For mange af dem bliver opholdet hos Julemærkehjemmene starten på en ny og lysere hverdag med bedre fysisk, mental og social styrke.
- Julemærkehjemmene modtager 2,8 procent i offentligt tilskud og er derfor helt afhængige af støtte fra private, virksomheder og fonde.
Kontakter
For yderligere information om Julemærkehjemmene:
Kommunikations- og presseansvarlig Thomas Elmegård: 40 41 36 61
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Innovation Day 2025 med historisk stor præmie: Salling Group søger nye og innovative nonfood-produkter31.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group, Danmarks største detailvirksomhed, inviterer endnu en gang kloge og kreative hoveder til Nonfood Innovation Day på hovedkontoret i Aarslev, Aarhus, hvor et helt nyt og kundevendt format introduceres.
Salling Group hugger toppen af ananasen21.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kunder i Bilka, føtex og Netto behøver ikke længere irritere sig over flossede indkøbs- og affaldsposer, idet toppen af ananasen hugges af.
Kvindernes fodbold-EM: Få en signeret fanplakat, adgang til spillerportrætter og lær at lave Zidane-finten26.6.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Har du en fodboldfan i hjemmet? Lige nu kan kunder i Salling Groups tre dagligvarekæder Netto, føtex og Bilka tage EM-fodboldfeberen med hjem i stuerne, når de er ude at handle.
Salling Fondene anerkender medarbejdere med millionbeløb20.6.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Igen i år kan 15.000 medarbejdere i Danmark, Tyskland og Polen se frem til en ekstra udbetaling på deres juni-lønseddel, når Salling Fondene uddeler mere end 16 millioner kroner.
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum