Keto hjælper mange danskere med at smide de overflødige kilo

For mange er kampen mod de genstridige kilo en livslang en af slagsen. Mange er på diæter hele deres liv, men uden nogen succes i at smide det overflødige fedt. Føler du også at du har prøvet alt der er derude, men du ser stadig ikke resultater på vægtskalaen? Mange danskere har fundet succes med ketokost, som ikke kun hjælper med at smide de genstridige kilo, de holder også kiloene af kroppen og giver en masser af energi.

Men hvad er veto, hvorfor virker det og hvordan kommer man i gang? Vi har svarene til dig her.

Hvad er keto?

Keto diæten følger en kostplan, som tvinger kroppen ind i en tilstand, som kaldes ketose. Når man er i ketose, så forbrænder kroppen fedt frem for kulhydrater, som ellers er kroppens foretrukne brændstof. Kulhydrater findes i for eksempel i brød, kornprodukter, frugt og grønt, men også i sukkerholdige ting som slik, sodavand, juice og alkohol. Når kroppen er i ketose, så tvinges den til at benytte fedtceller som forbrænding i stedet for kulhydraterne, hvilket gør at vi automatisk begynder at smide det overflødige fedt.

Sådan kommer kroppen i ketose

Så hvordan får vi kroppen til at bruge fedtet som forbrændigsmiddel? Lad os se nærmere på ketokosten.

En ketobaseret kost består af et højt fedtindhold, moderat protenindhold og kun et lavt kulhydratindhold. Når vi kun indtager få kulhydrater, så har kroppen ikke kulhydrater at forbrænde af, når vi bevæger os. Kroppen begynde ikke at æde væk af muskelceller, når den ikke har kulhydrater. Derimod går den direkte i flæsket - bogstavelig talt!

Det virker måske ulogisk, at det at spise meget fedt, skulle få kroppen til at forbrænde mere fedt, men biologisk set, er det sådan kroppen arbejder i ketose tilstanden.

Kom i gang med at spise ketokost

Så hvordan spiser man efter en god keto kostplan? Før du går i gang med at spise kyllingebryster og smør i store mængder, så hold lige lidt igen. Ketokost behøver nemlig ikke være hverken uspiseligt eller kedeligt. Som hovedregel skal dine måltider bestå af fedt og protein, og kun små mængder af kulhydrater. Måltiderne bør være mættende, sunde og varieret, så du ikke går hen og bliver træt af din mad.

Du kan for eksempel på masser inspiration ved at spise ketoinspireret kost fra måltidskassen. Start bestilling af måltidskasse med Keto i dag, og få masser af varieret og spændende ketokost på bordet hver dag.

Information om Link Concept ApS

Horsensvej 72A
7100 Vejle

En ny tilgang til bekæmpelse af tør hud: Kvinders guide til optimal hudpleje15.4.2024 18:30:02 CEST | Pressemeddelelse