MENY melder sin landsdækkende entré på onlinemarkedet for vin: Vil levere de bedste kundeoplevelser indenfor online vin

I løbet af oktober begynder MENY at teste den nye e-handelsplatform, MENY Vin, som skal være startskuddet til supermarkedskædens ambitiøse plan for sin udvikling på digitaliseringsområdet. Under koncernstrategien #FremgangSammen, skal MENY arbejde videre på at udvikle sin digitale kundeoplevelse og ende som én af markedets bedste indenfor online vin.
"Vi arbejder i Dagrofa kontinuerligt på at forbedre kundeoplevelsen gennem digitalisering som led i vores overordnede strategi #FremgangSammen. Lanceringen af MENYs e-handelsplatform er en vigtig brik på en offensiv rejse mod de bedste digitale kundeoplevelser i MENY og Dagrofa. Jeg ser frem til, at vi snart for alvor kan begynde at se resultaterne af de nye digitale tiltag, vi arbejder på", siger koncernchef for Dagrofa, Tomas Pietrangeli.
MENY Vin er en del af en sammenhængende digital indsats, som skal give kunderne den samme høje kvalitetsoplevelse på tværs af MENYs digitale platforme. Det er naturligt for MENY at starte sin landsdækkende e-handel med vin, fordi det er et af supermarkedskædens strategiske fokuspunkter. Samtidig er det en af supermarkedskædens stærkeste kategorier, både fagligt og i sortiment, med stort potentiale i e-handel, baseret på kundernes handlemønstre i MENY. Det er en del af den overordnede digitale strategi at udvide e-handel til de varekategorier, hvor det giver mening.
"Vi vil være nogle af de bedste til digitale kundeoplevelser indenfor e-handel af vin. Det er et konkurrencepræget marked, så vi skal være enormt skarpe, når vi lancerer noget nyt digitalt. Vores digitale tilstedeværelse skal afspejle den høje kvalitet, faglighed og inspiration, som MENY-kæden er kendt for. Vi har en ambition om at MENY Vin skal være den allerbedste online platform til vin i hele Danmark. Konkret betyder det, at vi skal tilbyde det bedste sortiment til markedet indenfor alt fra hverdagsvine, over kvalitetsvine til sjældne vine fra hele verden. I fremtiden vil vi udvide e-handel til udvalgte varekategorier, som giver mening for vores kunder", siger kædedirektør i MENY, Richo Boss.
MENY Vin skal udbyde nøje udvalgte vine fra hele verden og tilbyde digital convenience kombineret med den høje standard af kvalitet, service og inspiration som i de fysiske MENY-supermarkeder. Det er målet at skabe en samlet, personlig kundeoplevelse på tværs af f.eks. MENY-kundeappen, hjemmesiden, MENY Vin og de fysiske butikker ved at bruge kundeforståelse til at personalisere deres oplevelse på de forskellige platforme. Netop for at sikre den bedste digitale kundeoplevelse, starter MENY i løbet af oktober en gennemgående test af e-handelsplatformen internt, inden den lanceres for kunderne. MENY Vin forventes at gå i luften for kunderne inden årets udgang og bliver tilgængelig i hele landet.
MENY Vin er et element i Dagrofas digitale strategi, som skal binde digitale kanaler sammen i fælles oplevelser, der arbejder sammen på tværs. Under den overordnede digitale strategi, arbejder også Dagrofas resterende kæder, foodservice- og logistikforretning på at målrette den digitale indsats til specifikke kunder og koncepter.
Fakta:
- MENY Vin er MENYs første landsdækkende online e-handelsplatform, som i løbet af oktober testes internt for at sikre den bedste kundeoplevelse inden lancering.
- MENY Vin forventes at blive lanceret offentligt inden årets udgang.
- MENY Vin vil tilbyde over 1000 nye vine, som ikke eri de fysiske supermarkeder.
- MENY er en supermarkedskæde, som har fokus på høj kvalitet, faglighed, et bredt sortiment og masser af inspiration. MENY-kæden råder over 113 butikker fordelt over hele Danmark.
- MENY er en del af Dagrofa, som også står bag dagligvarebutikkerne SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Kontakter
Dagrofa Koncernkommunikation
Pressekontakt
presse@dagrofa.dk
72332323
Billeder

Information om Dagrofa ApS
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Sommeren byder på generationsskifte i SPAR Horne7.7.2025 10:44:08 CEST | Pressemeddelelse
Efter 26 år i spidsen for SPAR Horne har Carsten og Gitte Bøgedal den 1. juli 2025 overdraget nøglerne til svigersønnen Emil Christensen, der har været en fast del af butikken siden 2005.
Ny adm. dir. i Aarstiderne vil give flere lyst til at spise mere grønt og økologisk3.7.2025 10:00:03 CEST | Pressemeddelelse
Dorte Tandrup brænder for at gøre gode råvarer, økologi og grønne måltider mere tilgængelige for flere. Til august får hun mulighed for at arbejde med netop den dagsorden, når hun indtræder som ny administrerende direktør i den økologiske pionérvirksomhed Aarstiderne A/S.
Dagrofa Foodservice er ny fødevareleverandør til Danske Diakonhjems plejehjem1.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice er den nye centrale fødevareleverandør til Danske Diakonhjem, der er Danmarks største private aktør inden for plejehjem og friplejehjem. Indkøbsaftalen er flerårig og skal bl.a. sikre den bedst mulige mad for beboerne og balance i køkkenbudgetterne.
Dagrofa og Wolt vil sammen nå professionelle køkkener og flere forbrugere – ambitionen er trecifret millionvækst27.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Sammen vil Dagrofa og Wolt udnytte det unikke samarbejde mellem detail og foodservice som Dagrofa kan tilbyde. Flere dagligvarebutikker online og lynhurtig levering til både private og nu også professionelle kunder. Målet er en trecifret millionvækst.
Inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’ vender tilbage med endnu flere masterclasses25.6.2025 09:57:28 CEST | Pressemeddelelse
Den 10. september bliver TAP1 i København omdannet til et madmekka, når ’Madscenen - for professionelle’ finder sted. Her bliver det muligt at opleve over 150 udstillere og masser af gastronomiske events/masterclasses. Sidste år deltog mere end 1.400 madentusiaster i inspirationsmessen, som fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice står bag.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum