SELECTED HOMME FEJRER 25-ÅRS JUBILÆUM

Det, der begyndte som et subbrand under JACK & JONES i 1997, er vokset til en succesfuld forretning med 37 retailbutikker, mere end 320 medarbejdere og ambitiøse ekspansionsplaner efter deres hidtil bedste økonomiske resultat i 2021/2022. Brandet har planer om at åbne 30 nye butikker og 100 shop-in-shops på tværs af Europa i løbet af de kommende to år.
For 25 år siden blev SELECTED født af en idé. En idé, der stadig definerer brandet den dag i dag. Poul Bendixen, der leder designteamet hos SELECTED, husker de tidlige samtaler i JACK & JONES tilbage i 1996, hvor han selv arbejdede i virksomheden.
“SELECTED HOMME blev født ud fra et ønske om at skabe en linje med premium tailoring. Da JACK & JONES er et denimbrand, blev det besluttet at etablere det nye projekt som et subbrand under navnet SELECTED og brande det som et premium-udvalg,” forklarer Poul Bendixen.
Brandet blev taget godt imod, og i 2002 havde SELECTED vist så meget potentiale, at det fik sit eget univers som selvstændigt brand. I 2008 blev det feminine modstykke, SELECTED FEMME, grundlagt, og herretøjslinjen fik navnet SELECTED HOMME. Men selv da SELECTED HOMME voksede og udviklede sig, forblev brand-DNA’et det samme. Poul Bendixen fortsætter:
“Vores vision for brandet har altid været at skabe tidløse garderobeklassikere, der trodser flygtige trends og tendenser. Tilbage i 1997 var vores produktudbud begrænset til fine skjorter, strik og tailoring. Siden da er vi vokset til et komplet brand med sko, jeans, accessories og meget mere, men premium tailoring er fortsat kernen i vores forretning."
Med et veletableret brand og en solid produktportefølje er SELECTED ret optimistiske omkring fremtiden og deres position på markedet. En fremtid, hvor kvalitet og bæredygtighed meget vel kan blive nøglefaktorer i modebranchen.
SELECTEDs brandfilosofi 'Responsibly Crafted' afspejler deres ambitioner i forhold til kvalitet og bæredygtighed. Ifølge Brand Director Daniel Mayer er der tale om en holistisk forretningstilgang og et løfte om at gentænke den måde, industrien producerer og forbruger mode på. Han uddyber:
”På mange måder føler vi, at vi matcher nutidens kvalitetsbevidste forbrugere bedre end tidligere. Forbrugerne i dag bekymrer sig mere om kvalitet, holdbarhed og bæredygtighed i dag end for 10 eller 20 år siden. Vi har fokuseret på disse områder i mange år – selv dengang de endnu ikke stod højt på agendaen i offentligheden. Det har heldigvis gjort, at vi nu er godt rustet til at imødekomme de stigende krav fra forbrugere og myndigheder, og vi er spændte på de muligheder, denne udvikling også giver os for at tage vores brand til det næste niveau. På vegne af hele SELECTED kan jeg sige, at vi er mere end klar til de næste 25 år.”
OM SELECTED
SELECTED FEMME / HOMME er et internationalt modebrand grundlagt i Danmark i 1997. Siden dengang har SELECTED været defineret af sin nordiske arv og har etableret en særlig tilgang til tidløst herre- og dametøj inspireret af moderne tendenser. SELECTED beskæftiger i dag mere end 320 medarbejdere og driver 37 detailbutikker. Kollektionerne sælges desuden af 2400 forhandlere i 44 lande.
Kontakter
Matt WhitbySenior Communication SpecialistBESTSELLER COMMUNICATION
Tlf:+45 22513170matthew.whitby@bestseller.comBilleder
Links
Information om Bestseller A/S
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Tysk teknologi får støtte fra BESTSELLER til at avancere genanvendelse af polyester20.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Investeringen fra BESTSELLER følger en omfattende bevilling fra EU, som sikrer, at tyske matterr nu er et stort skridt nærmere deres kommende fabrik, der skal skalere genanvendelsesmulighederne for polyester. Det strategiske partnerskab med matterr sker som led i BESTSELLERs løbende investeringer i udviklingen af fremtidens materialer.
Erfaren finansprofil til BESTSELLER18.8.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Line Andrea Fandrup tiltræder som ny CFO i BESTSELLER. Hun kommer med solid erfaring fra bl.a. A.P. Møller-Mærsk, ROCKWOOL, Novozymes og senest NKT, hvor hun siden 2020 har været Group CFO. I BESTSELLER får Line Andrea Fandrup ansvaret for at styrke og udvikle modevirksomhedens finansielle fundament i en tid med store investeringer og ambitiøse vækstmål.
CFO-skifte i BESTSELLER efter otte år med vækst og forandring12.8.2025 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter otte år fratræder CFO Thomas Børglum Jensen sin stilling i BESTSELLER.
BESTSELLER investerer i avanceret, automatiseret tøjproduktion11.8.2025 14:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Amerikanske Softwear Automation, der har udviklet teknologi til automatiseret tøjproduktion, sikrer 20 millioner dollars i ny investeringsrunde ledet af den familieejede modevirksomhed BESTSELLER.
BESTSELLERs jubilæum markeres med 50 millioner til 50 organisationer3.6.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I anledningen af modevirksomhedens 50-års jubilæum donerer BESTSELLER Foundation 50 millioner kroner til udenlandske og danske organisationer. Herhjemme sikrer det blandt andet, at BørneMobilen kommer tilbage på vejene, støtte til sårbare grupper og til naturen, mens Københavns nye hospital får en indendørs kunsthave.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum