Ny Kvickly i Silkeborg åbner 1. december

Kvickly åbner nyt varehus i Silkeborg 1. december. Butikken har et bredt sortiment herunder alle nye og velkendte nonfood-koncepter.
Kædedirektør i Kvickly, Kenneth Pedersen.

Den 1. december åbner Coop en ny Kvickly for første gang i seks år. Det nye varehus på 3.500 kvm ligger i Silkeborg, nærmere bestemt på Viborgvej ved Nørrevænget, hvor kommunen har bygget Viborgvej og Nordre Ringvej sammen til ét, stort lyskryds.

Den nye Kvickly har et bredt sortiment inden for alle dagligvarer og indeholder de nyeste og bedste koncepter inden for food og nonfood – eksempelvis:

• MadCooperativet: Coops egen slagter- og delikatesseafdeling med masser af måltidsløsninger, friske råvarer og inspiration til køkkenet.

• BrødCooperativet: Coops egen bager, der hver dag laver brød, kager, wienerbrød og sandwich.

• Friends: Coops tøjmærke til børn, der er gennemtestet for kemi og andre skadelige stoffer. Godt for børn og godt for miljøet.

• Legetøj fra danske producenter og importører, nøje udvalgt på baggrund af sikkerhed og kvalitet.

• Stort udvalg af køkkenartikel fx Coops egen køkkenserie, ”enkel”.

Og Silkeborg er ikke det eneste sted, Coop bygger nyt. Coop er i gang med at udrulle Danmarks største supermarkedskæde, når Kvickly og SuperBrugsen bliver slået sammen. Og det kræver investeringer over hele landet, forklarer Kenneth Pedersen, kædedirektør i SuperBrugsen & Kvickly. Han siger:

”I disse tider er det vigtigt, at vi har det helt rigtige prisniveau, men vi fokuserer også på at skabe de bedste indkøbsoplevelser med kvalitet, udvalg og service. Derfor foretager vi og brugsforeningerne løbende moderniseringer af butikkerne, som det netop er sket i SuperBrugsen i Lendemark og Ullerød samt Kvickly i Åbyhøj.”

Coop har i forvejen to SuperBrugsen og to Coop 365Discount i Silkeborg.

Yderligere information:

Kædedirektør i Kvickly, Kenneth Pedersen: 20 97 27 80

Kædedirektør i Kvickly, Kenneth Pedersen.

Coop Bank konsoliderer sig med hidtil bedste regnskab10.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med mere end en 6-dobling af resultatet styrker Coop Bank sin position som et solidt pengeinstitut. Resultatet før skat er steget fra 8,1 mio. kr. i 2022 til 55,2 mio. kr. i 2023. Efter skat er resultatet forbedret fra 6,7 mio. kr. til 41,3 mio. kr. Det er 3. år i træk, at banken, der blev grundlagt i 2013, giver overskud. ”Vi begynder nu at høste gevinsterne af vores investeringer og vores indsats for at tilbyde danskerne en enkel og fair bank med gennemskuelige produkter,” siger bankdirektør Allan Nørholm, Coop Bank. Banken har i 2023 haft en vækst i indlånet på 14 procent, mens udlånet har ligget stabilt. ”Vi har i gennemsnit hævet indlånsrenterne med det samme som udlånsrenterne, og det har tiltrukket en del kunder,” siger Allan Nørholm. Coop Bank giver positiv rente til alle kunder og på alle konti. Uanset om kunderne har samlet alt i Coop Bank eller kun har indlån i banken. Lige nu er satserne: 0,5% for indlån op til 50.000 kr. 1,0% for den del af indlånet der overstiger 50.000 k

400 Coop-butikker donerer påskens overskudsvarer26.3.2024 06:46:14 CET | Pressemeddelelse

Onsdag og lørdag aften inden helligdagene vil organisationen Stop Spild Lokalt (SSL) hente varer i omkring 400 af Coops butikker – varer som ellers ville løbe på datoen, inden påsken er omme. Varerne omfordeles af SSL via deres madoaser i hele Danmark. Det drejer sig først og fremmest om de butikker, der holder lukket i påskehelligdagene, og dermed har overskudsvarer, som ikke kan holde sig, til butikkerne åbner igen efter påske. "I Stop Spild Lokalt oplever vi ved højtiderne et særligt stort pres, ude i familierne, hvor det er ekstra svært at få enderne til at mødes. Derfor er vi glade for, at vi igen i år oplever en stor opbakning fra Coops butikker og en lyst til at donere deres overskudsvarer, så det kan gavne en masse mennesker" siger stifter og direktør af SSL, Rasmus Erichsen. For andet år i træk er påskeuddelingen på højde med juledonationen i forhold til mængden af mad der indsamles og uddeles, antallet af uddelingssteder rundt om i Danmark, og antallet af frivillige, der delt