Ny app skal styrke psykiatrien

Ny app under navnet Psykiatri Plus skal styrke psykiatrien og gøre det lettere at finde kvalificerede medarbejdere til akutvagter og faste vagter inden for psykiatrien.

Psykiatri Plus har siden år 2000 stillet op med medarbejdere inden for psykiatrien til både akutvagter og komplicerede forløb.

For virksomhedens direktør Tina Kyhl Raahave er det væsentligt, at kunderne altid har adgang til kvalificeret arbejdskraft, der kan træde til med det samme, når behovet opstår:

”I Psykiatri Plus har vi tænkt længe og grundigt over, hvordan vejen mellem vagtplanlægger og medarbejder kan forkortes, så hjælpen kan ydes hurtigst muligt. Hvordan sikrer vi, at vores medarbejdere altid kan træde til, når behovet for kvalificeret arbejdskraft opstår inden for psykiatrien?”

Svaret har Psykiatri Plus fundet i en app, som de netop har lanceret. Appen skal gøre det muligt at finde medarbejdere med kort varsel til både akutvagter og faste vagter. Med få klik kan man søge en kvalificeret medarbejder frem i appen, som kan træde til med det samme og sikre, at vagtplanen går op.

Udførlig screeningsproces sikrer kvalificeret arbejdskraft til hele psykiatrien

Psykiatrien spænder over et bredt felt. Det skal medarbejderne i psykiatrien afspejle.

I appen er det derfor muligt at fremsøge medarbejdere på baggrund af kompetencer, kursusbeviser og uddannelse. Alle medarbejderne har gennemgået en udførlig screeningsproces og har derudover det tilfælles, at de har minimum to års dokumenteret erfaring inden for psykiatrien.

Den nye app kan downloades i App Store og Google Play

Om Psykiatri Plus:

Psykiatri Plus A/S blev grundlagt i år 2000 og er en af de største og mest velkonsoliderede private virksomheder inden for psykiatrien i Danmark. Psykiatri Plus er samarbejdspartner for det offentlige og leverer højt kvalificerede medarbejdere inden for psykiatrien til hele landet.

I morgen løftes sløret for de første studentereksamener: Kan skabe yderligere pres og bekymring blandt elever - og særligt blandt pigerne13.5.2024 07:20:00 CEST | Pressemeddelelse

I morgen d. 14. maj offentliggøres første del af de gymnasiale afgangseksamener, og dermed får eleverne at vide, hvad de skal forberede sig til. Samtidig viser de nyeste tal, at eleverne fortsat kæmper med oplevelser af pres og bekymring, når det kommer til karakterer – der skal vi ruste eleverne bedre, mener eksamenseksperten Nicklas Kany.

Udiagnosticerede mentale lidelser er en skjult krise i Danmark: Disse signaler skal du være opmærksom på29.4.2024 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

I Danmark lider mange mennesker i stilhed med mentale lidelser, som aldrig bliver diagnosticeret. Disse udiagnosticerede tilstande spænder fra milde til moderate former for stress, angst, depression, OCD, ADHD og spiseforstyrrelser. Skjulte lidelser har stor betydning på både personligt og samfundsmæssigt plan, og derfor er det vigtigt at være ekstra opmærksom, hvis man oplever symptomer på mentale lidelser, mener ekspert.