Coop opruster med frisk brød

Et nyt bageri ved Albertslund vest for København skal sikre, at Coop står endnu stærkere med friskbagt brød til danskerne.
”BrødCooperativet er en væsentlig løftestang i Coops ambition om et optimeret kundemøde. Vi ved at brød, der er til at betale, og i særdeleshed friskbagt brød er en væsentlig del af indkøbsoplevelsen, og med udvidelsen af vores bageri tager vi strategien et skridt videre. Særligt muligheden for at levere friskbagt brød til alle vores Coop 365 butikker på Sjælland skal være med til at differentiere os, så vi også her gør en forskel," forklarer Coops administrerende direktør Kræn Østergaard Nielsen. ”
Til dagens rejsegilde bliver det 4.000 kvm. store bageri vist frem, og efter planen skal der fra næste forår levere friskbagt brød til 200 af Coops butikker under navnet BrødCooperativet.
”BrødCooperativet er allerede Danmarks største bagerkæde, og med udvidelsen af bageriet vil vi gøre friskbagt kvalitetsbrød tilgængelige i flere af vores kæder og dermed sikre friskbagt brød til endnu flere danskere," lyder det fra Coops administrerende direktør.
Midt i en svær tid i Danmark med stigende priser på fødevarer, øger Coop alligevel investeringen på produktion af kvalitetsbrød til bæredygtige priser.
”BrødCooperativet er en strategisk vigtig indsats for Coop. Det er Coops vej til at tilbyde friskbagt brød i høj kvalitet, med høj fødevaresikkerhed til endnu flere danskere. Derfor valgte Coops bestyrelse også at støtte planerne om udvidelsen, da vi ser brød som en naturlig del af danskernes hverdagsforbrug”, fortæller Coops bestyrelsesformand Lasse Bolander.
Chefen for BrødCooperativet Michael Krall Poulsen er overbevist om, at udvidelsen af bageriet bliver en populær investering for de mange brødglade danskere
”Vi oplever en stor intern efterspørgsel fra Coops butikker ift. at blive en del af vores setup. Det er naturligvis dejligt at mærke den gode respons, som er drevet af den gode kvalitet og den simple leverancemodel”, siger Michael Krall Poulsen, og tilføjer:
”Vi leverer brød 365 dage om året, og i de 20 måneder bageriet har haft åbent, har vi endnu ikke haft én eneste lukkedag, eller nogle dage hvor vi ikke har kunne levere. Det vidner om et stærkt setup, som er bygget op omkring simple processer, gode samarbejdspartnere og ikke mindst stærke medarbejdere.”
Det nye bageri forventes at stå klar til april 2023.
Yderligere information: Michael Krall Poulsen, 2999 0577
Billeder

Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum