
Irma leder efter nye, spændende varer til landsdækkende Produktpris
Den 24. juni 2023 løber Sol over Gudhjem over stablen og igen i år med Irma som stolt sponsor og partner på Produktprisen. Sidste år havde mere end 100 producenter
tilmeldt deres produkter til Produktprisen og gennem årene har mange af finaleprodukterne fundet vej ind på hylderne i Irma.
”Vi er rigtig glade for partnerskabet med Sol over Gudhjem, da vi i Irma er nysgerrige på nye, spændende føde- og drikkevarer. Samtidig mener vi, at det er vigtigt at støtte udviklingen på den danske fødevarescene, og give de danske madiværksættere mulighed for at inspirere danskerne og Irmas kunder til nyt på spisebordet”, siger produktchef i Irma, Hanna Schaldemose.
At medvirke og vinde Produktprisen kan mærkes positivt, det er der ingen tvivl om, hvis man spørger tidligere års medvirkende. Asbjørn Diemer, stifter og direktør i Cocohagen, der vandt Produktprisen i konfekture i 2020 fortæller om, hvordan deres deltagelse har påvirket virksomheden efterfølgende: "I Cocohagen oplever vi, at udmærkelsen fra Danmarks anerkendte smagskonkurrence, Sol Over Gudhjem, har en mærkbar effekt på kendskabet til os og vores brand både når vi taler B2B og over for forbrugerne. Og vi bruger fortsat vores førsteplads som certificering af vores gode smag i vores kommunikation til forbrugerne”.
Produktprisen 2023
Produktprisen afholdes på havnen i Gudhjem d. 24. juni 2023. Forud for finalen på Bornholm vil et ekspertpanel bestående af 6 dommere, heraf nogle af Danmarks førende kokke, smage og vurderer hvert enkelt indstillet produkt i slutningen af marts. I forbindelse med smagningen udvælger dommerpanelet tre nominerede produkter til hver af de fire kategorier: Mad, Drikke, Konfekture og Innovation. De nominerede deltager fysisk til finalen på Gudhjem Havn d. 24. juni.
”Vi vil gerne opfordre til at alle de små producenter, vi har her i Danmark, tilmelder deres produkter til Produktprisen. Det er en stor mulighed for dem, da de ved at deltage, får feedback fra nogle af Danmarks dygtigste kokke og sommelierer, og dermed får kvalificeret feedback på videreudvikling af deres produkt,” siger arrangør af Sol over Gudhjem, Mads Marschall og fortsætter: ”Jeg glæder mig over samarbejdet med Irma igen i år, fordi Irma, ligesom os, sætter stor pris på madiværksætteri og hylder de lokale fødevareproducenter, som er blevet nomineret og har vundet de seneste år”.
Alle produkter skal tilmeldes konkurrencen senest d. 10. marts 2023. Man kan læse mere og tilmelde sit produkt her.
For yderligere information eller materiale, kontakt:
Hanna Schaldemose, Produktchef i Irma, tlf.: 51 59 35 42, mail: hanna.schaldemose@irma.dk
Mads Marschall, Direktør Sol over Gudhjem, tlf.: 21 61 42 23, mail: mads@sogk.dk
Billeder
Information om Irma
Irma er Danmarks ældste dagligvarekæde og når vores kunder kommer ind i butikken, har vi forberedt os godt. Faktisk siden 1886, hvor den første butik så dagens lys. Irmas mission er at sikre at vores kunder kan få dagligvarer af høj kvalitet med god smag i inspirerende butikker med excellent kundeservice.
Følg pressemeddelelser fra Irma
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Irma
Irma-chefer overtager stor-butik i to dage17.1.2023 09:34:05 CET | Pressemeddelelse
Har kunderne noget de savner i Irma? Så vil det være en god idé at besøge Irma Rødovre Centrum den 18. og 19. januar. For her vil de kunne møde cheferne fra kædens hovedkontor, anført af direktør Jan Larsen. Butikkens normale medarbejdere har nemlig vundet en fridag, hvor cheferne fra hovedkontoret passer butikken for dem. Det betyder, at man kan møde dem, der bestemmer, hvilke varer, der skal være i Irma, hvordan kæden kommunikerer og hvordan den skal udvikle sig. ”Vi håber kunderne vil være lidt mere tålmodige de to dage. For vi kan nok ikke levere en hel så professionel betjening, som de er vant til fra butikkens faste og rutinerede medarbejdere. Til gengæld er vi meget lydhøre over for kundernes ønsker og ideer om, hvordan vi kan gøre Irma endnu bedre,” siger Jan Larsen. Han og kollegerne har lagt sig i selen, så kunderne kan se frem til en række smagsprøver af Irma-delikatesser fra gode, faste Irma leverandører og også konkurrencer, hvor kunderne kan vinde gavekort til butikken. I
Irma hylder de ekstraordinære medarbejderpræstationer i 202211.1.2023 13:30:19 CET | Pressemeddelelse
Da Irma i går samlede alle butikschefer, souschefer og slagtermestre på servicekontoret, var der kåringer i luften, da aftenen stod i prisuddelingernes tegn. Årets butik, de bedst performende ledere og afdelinger i 2022 skulle hyldes.
Her er vinderen af Irmagi-Prisen 202210.1.2023 05:30:00 CET | Pressemeddelelse
I efteråret 2022 igangsatte Irma en konkurrence, Irmagi Prisen, blandt kædens butikker for at nedbringe energiforbruget grundet de stigende energipriser. Nu er vinderne af konkurrencen fundet, og besparelsen er til at få øje på. Irma Dragør lagde godt fra start, har gennem alle konkurrencens 10 uger ligget godt til, og indtager nu fortjent førstepladsen. Præmien er, ligesom besparelsen, til at få øje på. Irma Dragør vinder nemlig deres besparelse i kWh, i kroner. Præmien er øjemærket til personalearrangementer. Irma Dragør endte med at spare ikke mindre end næsten 38.000 kWh og modtager derfor en tilsvarende pengepræmie på 38.000 kr. øremærket til at forkæle personalet med arrangementer for dem. På andenpladsen kommer Irma på Valby Langgade og på tredjepladsen Irma på Strandboulevarden. Solid effekt på efterårets energiforbrug Konkurrencen blev igangsat i uge 42 og har i alt kørt i 10 uger og kan i den grad aflæses på Irmas energiregning med et fald i energiforbrug på hele 12 % sammenl
Fælles front om flæskesteg af god kvalitet15.12.2022 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Økologisk flæskesteg af Poppelgris hos Irma er anbefalet af Dyrenes Beskyttelse.
Julemandler til fordel for Mødrehjælpen14.12.2022 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irmas Mandler til fordel for Mødrehjælpen er i fuld gang i alle Irmas butikker og inden julesalget for alvor går i gang, er 40 % af mandlerne allerede solgt. Hele beløbet går ubeskåret til Mødrehjælpens arbejde for at skabe en god jul for udsatte børnefamilier landet over.