Animal-Network ApS

Sig farvel til bunker af papir - saml alt om dine dyr digitalt i e-Boks

Dyreejere og dyrlæger m.fl. kan nu spare papiret, når der laves sundhedstjek, vacciner, behandlinger mv. på vores kære dyr. Fremover kan din dyrlæge m.fl. sende alle bilag, dokumenter, kvitteringer mv. om dine dyr direkte til dig i e-Boks’ app via tjenesten Animal-Network. Det sikrer, at du altid har adgang til alle vigtige informationer og dokumenter om dine dyr.

Det skal fremover være slut med at opbevare bunker af papir og lede efter dyrenes sundhedsdokumenter, som normalt er en papir-sundhedsbog, et vaccinekort m.v. Dokumenter som dyreejeren skal opbevare og medbringe ved besøg hos dyrlægen, eller når dyret skal i konkurrencer eller i pension i ferien.

Papirdokumenter har indtil nu været udfyldt med kuglepen, og ofte det eneste bevis for en korrekt behandling af dyret, f.eks. ved køb/salg. Men et nyt samarbejde mellem Animal-Network.com og e-Boks betyder, at dyreejere nu kan tilgå deres dyrs sundhedsinfo og vigtige dokumenter digitalt direkte i e-Boks’ app. Det nye samarbejde betyder først og fremmest en større sikkerhed for dyreejere. Det fortæller Martin Jensen, som er direktør i Animal-Network.com, der leverer den nye tjeneste:

– Alle dyr har en sundhedsbog, som følger dyret – men i papirform er der en risiko for, at oplysningerne kan blive væk eller ændres. Digitalisering af dyrenes sundhedsinfo sikrer, at dyreejere altid har adgang til oplysninger om sine dyr. Dermed vil brugerne kunne holde styr på vigtige datoer for vacciner, sundhedstjek mv., forklarer han.

Når ud til næsten alle danskere

Animal-Network er en dansk opfindelse, der oprindelig er lanceret som en selvstændig tjeneste. Men i kraft af et nyt samarbejde med e-Boks bliver den digitale sundhedsbog til dyr, nu tilgængelig for alle danske brugere af e-Boks.

– Samarbejdet med e-Boks kommer til at løfte standarden og gennemsigtigheden. Fremover kan dyrlæger, klinikker mv., sende oplysninger, dokumentation og kvitteringer direkte til kunder i e-Boks, uanset hvilket dyr man har. Og via e-Boks kan vi nå næsten alle danskere, servicen virker på dansk og engelsk, - men vi stopper ikke her, vi vil bygge et netværk til hele verden, fremhæver Martin Jensen.

Naturlig overgang fra papir til digital dokumentation.

Vi kender det allerede fra vores egen læge, banker, det offentlige, energiselskaber mv. – hvor vi får vores post digitalt, - så det er et helt naturligt skridt, at vi nu også kan modtage digital post om vores dyr fra dyrlægen, klinikker, behandler mv.

Animal-Network er til alle dyreejere, og alle som arbejder med dyr, f.eks. dyrlæger, opdrættere, klubber, beslagsmede, behandlere, trænere, forsikringsselskaber m.fl. – alle kan bruge Animal-Network til at forbinde med dyreejere, og få mulighed for at digitalt fremsende vigtige dokumenter og påmindelser mv.

Er dyrlægen ikke allerede tilmelde Animal-Network kan dyreejeren anmode om indhentning af sundhedsinfo, direkte via Animal-Network.

e-Boks app med nye services

Den nye service til dyreejerne er nu tilgængelig i e-Boks appen og kan frit benyttes. Og det er her, at dyreejerne fremover kan finde deres dyrs sundhedsinfo via Animal-Network.

– Samarbejdet med Animal-Network er et eksempel på, at e-Boks udvider med nye services til gavn for vores brugere, og i dette tilfælde tilbyder vi dyreejerne at have oplysninger om deres dyr lige ved hånden, siger vækstdirektør i e-Boks Kim Konstantin Sølbeck.

Om e-Boks

e-Boks er en platform til sikker digital kommunikation. Hvert år sender over 30.000 virksomheder mere end 744 millioner dokumenter gennem e-Boks. Over 5 millioner danskere er brugere af e-Boks, og med 38 mio. logins om måneden på platformen er e-Boks Danmarks mest brugte kommunikationskanal.

Læs mere på www.e-boks.com

Information om Animal-Network ApS

Animal-Network ApS
Trettenstykkerne 10
4700 Næstved

Animal-Network er et gratis netværk til alle som elsker dyr, forbind med venner, dyreejere, dyrlæger, klubber, opdrættere m.fl. – og få et netværk af fordele.

Der er millioner af dyr der årligt får behandlinger, vacciner, sundhedsbesøg mv., som noteres i Sundhedsbøger i papirform. Disse udleveres oftest i plastmapper sammen med bunker af papir – som dyrets ejer opbevarer, og skal bruge når dyret skal i behandling, i konkurrence eller passes i pensioner.

Med Animal-Network kan du samle alt om dine dyr digitalt, og få et bredt udvalg af gratis muligheder.

Animal-Network er en 100% danskejet virksomhed.

Læs mere på www.Animal-Network.com

Følg pressemeddelelser fra Animal-Network ApS