Bilka støtter mennesker i svære livssituationer i julen: Donerer 60.000 måltider

Hvis du allerede nu frygter julen og stakken af udgifter til flæskesteg, and og risalamande, der vokser i takt med prisstigninger på fødevarer og energi, så er der tændt et julelys forude.
Igen i år samarbejder Bilka nemlig med FødevareBanken om juledonationskort, som kan købes i alle Bilkas varehuse samt A-Z. Kortene bliver sat til salg i november og december.
Sidste år kostede et juledonationskort 30 kroner. I år er prisen sat ned til 20 kroner. Hvis du vælger at købe et kort i Bilka, lægger varehuset 20 kroner oveni. Det vil sige, at et juledonationskort har en værdi af 40 kroner. For de penge bliver der 12 måltider til mennesker, som har det svært.
18 Bilka’er og én A-Z samarbejder igen i år med FødevareBanken om at donere mad til mennesker i svære livssituationer via juledonationskortet.
”Vi har en forhåbning om, at mange mennesker vil sende næstekærlighed i retning af mennesker, der har det svært, som måske er mere ramte af prisstigningerne end andre. Vi har valgt at sætte prisen ned på juledonationskortet i år, fordi vi er bevidste om, at alle er ramt på den ene eller anden måde. Vi håber dog stadig, at mange vil give et bidrag, så også de trængte kan få en god jul,” siger Mark H. Nielsen, direktør i Bilka.
FødevareBanken er glad for, at Bilka igen i år samarbejder omkring juledonationskortene.
“Det er glædeligt, at vi igen i år har lavet et samarbejde med Bilka. Vi sørger for at bringe julemaden ud til blandt andet bosteder for unge, institutioner for anbragte børn og madfællesskaber i boligområder, så vi kan hjælpe folk, der har det svært. Julen kan være ekstra hård, fordi der er så mange traditioner forbundet med den. Mange mennesker i Danmark har det i dag svært, så vi er utrolig glade for, at vi kan være med til at forsøde julen i samarbejde med Bilka,” siger Lea Gry von Cotta-Schønberg, direktør i FødevareBanken.
Juledonationskortene er produceret for at hjælpe mennesker i svære livssituationer med et måltid mad i forbindelse med julen.
FAKTA:
- Kortet koster 20 kroner. Hvis du køber et, lægger Bilka 20 kroner oveni. For de 40 kroner, kan der blive 12 måltider mad
- Bilka på landsplan forventer at sælge 5.000 juledonationskort og dermed hjælpe med 60.000 måltider
- Kortene bliver solgt i Bilka og A-Z i november og december
- Det samlede beløb går ubeskåret til FødevareBanken, der søger for at bringe maden ud til mennesker, der har det svært
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group gør klar til Danmarks største firmafest med rekordmange deltagere6.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
25.000 Salling Group-medarbejdere sætter søndag 8. juni kurs mod hovedkontoret i Aarhus, hvor der henover hele dagen holdes fest med nogle af landets største kunstnere til allin25.
Salling Groups opkøb af Rimi Baltic gennemført2.6.2025 12:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største dagligvarekoncern har netop gennemført virksomhedens største opkøb nogensinde, efter ejerskabet over Rimi Baltic i dag har skiftet hænder. Det betyder, at Salling Group per dags dato vil være tilstede i seks europæiske lande.
Salling Group justerer ledelsesstrukturen til ny strategi28.5.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Omsætningen hos landets største dagligvarekoncern, Salling Group, er over de seneste år vokset markant. Med ambitioner om yderligere vækst, også udenfor Danmarks grænser, justerer virksomheden nu sin ledelsesstruktur med fokus på de geografiske områder, hvor virksomheden er til stede.
Salling Group åbner første butik fra COOP-overtagelse27.5.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Et stort arbejde kulminerer onsdag morgen i forbindelse med åbningen af de første butikker fra aftalen mellem COOP, der gav Salling Group 33 butikker og projekter.
Netto og føtex med topplaceringer i international brand-analyse20.5.2025 08:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Både føtex og Netto har opnået fornemme placeringer i en brand-undersøgelse, som sender de to dagligvarekæder på en henholdsvis stærk anden- og femteplads blandt danske brands.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum