Medican A/S

Medican A/S ansætter Morten Snede som ny adm. direktør

Det bliver Morten Snede, som overtager rollen som administrerende direktør i den danskejede cannabisvirksomhed Medican A/S.

Den 24. oktober 2022 tog Morten Snede plads i direktørstolen i farmaceut- og cannabisvirksomheden Medican A/S, som producerer cannabis til medicinsk brug.

Bestyrelsen har valgt Morten Snede, der med mange års erfaring i ledelsesrollen kombineret med sit virke i cannabisbranchen som adm. direktør i det danske datterselskab af Canopy Growth Corp., som i 2021 blev overtaget af australske Little Green Pharma Ltd. Han har desuden ry for at være en dygtig og empatisk leder, og således får Medican en fuldblods strateg med et fremsynet blik ved roret.

»Medican skiller sig ud som en markant dansk spiller på det europæiske marked for medicinsk cannabis. Jeg glæder mig meget til at bruge min erfaring til at være med til at sikre en endnu stærkere og lysere fremtid for Medican, patienter, medarbejdere, samarbejdspartnere og aktionærer,« siger Morten Snede.

Morten Snedes branchespecifikke erfaring som adm. direktør i først Canopy Growth Denmark og efterfølgende i Little Green Pharma har haft afgørende betydning i valget af ny direktør som begge er væsentlige spillere på markedet

»Morten kommer med en alsidig økonomisk-, juridisk- og kommerciel erfaring, inklusive en robust viden om og et solidt kendskab til dyrkning og distribution af medicinsk cannabis i Europa. Han er en erfaren og meget passioneret leder og har de rette kvalifikationer til at bringe Medican ind i en ny æra som førende inden for udbredelsen af cannabis til medicinsk brug i Europa,« udtaler Brian Palm Svaneeng Mertz, Medican’s bestyrelsesformand.

Morten Snede overtager stillingen efter nuværende adm. direktør, Dennis Jørgensen, som forbliver i Medican’s direktion.

Har du spørgsmål og/eller kommentarer, er du velkomne til at kontakte Medican via mail til info@medican.com .

Information om Medican A/S

Medican A/S
Skovgårdsvej 27
3200 Helsinge

Medican A/S er en danskejet producent af medicinsk cannabis grundlagt i 2017 og siden blevet en af de kun 4 danske virksomheder som i dag er fuld kommerciel licenseret til både dyrkning og salg af medicinsk cannabis. Medican har opbygget en indendørs dyrknings- og produktionsfacilitet i Nordsjælland. Selskabet har opnået både cannabisbulk tilladelse og cannabis mellemprodukter fremstiller tilladelsen fra Lægemiddelstyrelsen. Selskabet sælger i dag sine blomster- og olie produkter i flere lande i Europa.

Følg pressemeddelelser fra Medican A/S