Flere betaler for køberrådgivning ved boligkøb

Det er ikke et krav, at man vælger at alliere sig med en køberrådgiver ved boligkøb. På trods af dette, er der mange, der vælger at gøre det. I de seneste år har der tilmed været en stigning i antallet af boligkøbere, der vælger at gøre dette.

Der er mange fordele forbundet med køberrådgivning, men der findes forskellige muligheder. De fleste vælger dog at alliere sig med en byggesagkyndig. Han eller hun har nemlig relevant og byggeteknisk viden, der gør, at man kan sikre sig selv imod at foretage et dumt køb.

Få en byggeteknisk gennemgang af boligen

Når du allierer dig med en byggesagkyndig, har du mulighed for at få en byggeteknisk gennemgang af den bolig, du vil købe. Det betyder, at du kan få en fagperson til at se den igennem. Dermed vil der sandsynligvis blive observeret ting, du ikke selv havde fundet.

Dette er især en fordel, hvis du ikke selv har den store byggetekniske viden. Hvis du ikke har det, er der nemlig mange ting, du kan ende med at overse. Derfor gør du klogt i at alliere dig med en fagkyndig person, der kan rådgive dig, hvis du selv er relativt grøn på området.

Gennemgang af tilstandsrapport er ofte inkluderet

Ikke nok med, at du får en byggeteknisk gennemgang af den bolig, du vil købe, så vil du ofte også få en gennemgang af tilstandsrapporten med i prisen. Igen er det en fordel, hvis man ikke selv ved det store om det, da det derfor kan være svært at tyde, hvad der står i rapporten.

Overlader du i stedet denne del af processen til en af de mange byggesagkyndige konsulenter, så er du sikker på, at du kan få forklaret, hvad tingene betyder. Dermed vil der ikke være ting i tilstandsrapporten, som du enten tillægger for meget eller for lidt vægt.

Er billigere end mange tror

Der skal ikke herske tvivl om, at der er mange, der tror, at de skal betale en mindre formue for byggeteknisk rådgivning. Faktum er dog, at det slet ikke er så dyrt, som mange tror, at det er.

I de fleste tilfælde kan du forvente en pris på mellem 3.500 og 5.500 kroner. Hvad prisen ender på, afhænger af flere ting, men primært af størrelsen og kompleksiteten af boligen. Er du ved at købe et stort hus, vil det derfor koste en tand mere at alliere dig en byggesagkyndig.

Kom godt i gang med din opsparing12.4.2024 14:19:31 CEST | Pressemeddelelse

Denne artikel er sponsoreret. Ønsker du at spare op? De fleste banker kræver en vis procentdel i udbetaling, hvis du skal låne penge. Det er derfor en god idé at have en solid opsparing, da det viser banken, at du har styr på dit budget og din økonomi. Ved at spare op regelmæssigt viser du også din evne til at håndtere lånet og betale det tilbage. Her får du et par tips til, hvordan du kan få gang i en god opsparing, så du eksempelvis kan spare op til en udbetaling.

Sådan finder du Danmarks billigste elselskab i 20245.4.2024 08:18:20 CEST | Pressemeddelelse

I løbet af de seneste år er der sket en bestandig stigning i antallet af danskere, der søger efter det billigste elselskab 2024. Denne trend forventes kun at vokse i 2024, da bevidstheden om konsekvenserne af ens energiforbrug - både for sin egen pengepung og for miljøet - bliver større. Elmarkedet i Danmark er karakteriseret ved konstant forandring, med nye udbydere, der udfordrer de etablerede, hvilket gør valget både bredere og mere komplekst. Denne artikel vil guide dig gennem processen med at finde Danmarks billigste elselskab i 2024. Den vil udforske de forskellige faktorer, der driver danskernes søgning efter besparelser på elregningen, og undersøge, hvordan du kan navigere i det komplekse landskab af eludbydere.

VVS Østerbro, Søborg og Gentofte: Murer & VVS Kjeld Hansen har med en unik blanding af murere og VVS’ere skabt et firma, der hurtigt kan hjælpe danskere i Storkøbenhavn med at få moderniseret deres hjem21.3.2024 13:51:55 CET | Pressemeddelelse

Murer & VVS Kjeld Hansen https://www.kjeldhansen.dk/ gør det lettere at være dansker i Storkøbenhavn. Med deres kombinerede færdigheder inden for VVS- og murerarbejde, har de været i stand til at hjælpe mange borgere til at få grønne og bæredygtige hjem, der samtidig er en nydelse af være i.