Sidste år blev der meldt udsolgt på få timer: Nu rammer endnu en modekollektion Lidls butikker med sneakers til 122 kr.

Nåede du det ikke sidste år, fordi der blev meldt udsolgt på få timer, så har du igen chancen for at få fingrene i noget fra Lidlsmodekollektion The Lidl Collection, der sidste år vakte stor interesse blandt danske forbrugere og medier. Kollektionen forsvandt fra hylderne i rekordfart, og særligt de farverige sneakers blev hurtigt genstand for stor opmærksomhed og hype.
Igen i år har Lidl teamet op med SoMe-fænomenet Anders Hemmingsen, der også bidrog til den første markedsføringskampagne for The Lidl Collection, og med 1,2 millioner følgere er hans Instagramprofil ‘andershemmingsendk’ en af de mest populære i Danmark.
”Jeg elsker Lidls mod, der beviser, at det ikke kun behøver at være designerbrands, der kan skabe hype om særlige produkter. Sidste år skabte kampagnen en hel fællesskabsfølelse omkring at være med på dillen at eje de Lidl-farvede sneakers. Min profil handler i høj grad om at dele indhold, der vækker følelser i folk, og det må man sige, at Lidls kollektion gjorde – uanset om man fandt den sej eller kikset. Jeg fik så utrolig mange opslag tilsendt fra folk i forbindelse med 2021-kollektionen, og jeg håber, at det bliver ligesådan i år med den nye kollektion,” siger Anders Hemmingsen.
Lidl tør gå nye veje
Den spritny The Lidl Collection består af sneakers, tennisstrømper, en t-shirt og badebukser, der ligesom sidste års kollektion har et normcore-inspireret design, præget af Lidls genkendelige signaturfarver og logo.Lidls indkøbsdirektør, Rasmus Pape, glæder sig til at se, om produkterne bliver lige så populære som sidste år, for der var det vildt:
”Vi blev fuldstændig blæst bagover af den modtagelse, vores kollektion fikaf danskerne sidste år. Det betyder selvfølgelig også, at vi er ekstremt spændte på lanceringen af den nye kollektion, og om den opnår samme store succes som sidste år.”
Hos Lidl kan man godt lide at prøve nye ting af og overraske sin kunder, og med det som ledetråd satte dagligvarekæden sig for at udfordre det forventede. Resultatet blev #Lidl, The Lidl Collection, som i sensommeren sidste år landede i de danske butikker. Kampagnen blev taget så godt imod, at den nu er nomineret til Årets Rambuk 2022 i kategorierne ’Branded Content’ og ’Content Activation’.
“Det handler om at tænke ud af boksen og overraske ved at tænke i baner som - hvad vil folk ikke forvente at finde på vores hylder? Ultimativt at gøre en attraktiv målgruppe til ambassadører for vores brand. Og det må man sige, at vi lykkedes med i 2021,” fortæller Rasmus Pape.
Normcore og SoMe-grebvar med til at skabe hype
Normalt er kødannelse og ekstrem hype omkring særlige produkter forbeholdt modeverdenen, når nye drop-kollektioner lanceres eller særlige samarbejder mellem brandsrammer butikshylderne. I hvert fald er det ikke særlig ofte forbundet med dagligvarebutikker. Alligevel var det det, Lidl oplevede sidste år i forbindelse med lanceringen af sin modekollektion for første gang i Danmark:
”Set ud fra et marketingsperspektiv forløb kampagnen bedre, end vi havde turde forestille os. Lidls kollektion blev allemandseje – hypet mode, som man kunne handle i en ganske almindelig dagligvarebutik til en overkommelig pris. Med The Lidl Collection var det kun et spørgsmål om at være ihærdig og hurtig,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør hos Lidl.
The Lidl Collection 2022-drop lanceres d. 6. oktober og består af Lidl sneakers til 122 kr., t-shirts til 44 kr., badeshorts til 44kr. og tennisstrømper til 15 kr.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder





Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 167 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vækst og ansvarlighed går hånd i hånd: Lidl Danmark sætter kurs mod Net Zero og sundere produkter i indkøbskurven15.12.2025 08:51:33 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark har forpligtet sig til Science Based Targets Initiative (SBTi) og har validerede Net Zero-mål for 2050 – foruden validerede FLAG- og E&I-mål for 2034. Som Europas største dagligvarekæde er ambitionen, at Lidl vil være med til at vise vejen mod en verden, hvor der bliver tænkt på både jordens og befolkningens sundhed.
Kokkedal strømmede til: Ny Lidl åbning trak fuldt hus4.12.2025 12:30:00 CET | Pressemeddelelse
Der var højt humør og lang kø foran indgangen, da Lidl torsdag morgen åbnede sin nye butik på Højengen i Kokkedal. Borgmester i Fredensborg Kommune, Thomas Lykke Pedersen, stod for snoreklippet sammen med butikschef Benjamin Bohn, og de mange fremmødte kunder blev budt velkommen med morgenkaffe, en bolle med ost og mange skarpe juletilbud.
Fødevareminister Jacob Jensen besøgte Lidl i Holbæk: Madværket udvider sortimentet markant med dansk frugt og grønt i 202626.11.2025 06:03:00 CET | Pressemeddelelse
Efter succes med introduktionen af Madværket i foråret udvider Lidl nu sortimentet markant fra 2026. Dette blev fejret mandag, da fødevare-, landbrug- og fiskeriminister, Jacob Jensen (V), besøgte Lidl i Holbæk for at markere, at discountkædens danske eget-mærke fra marts næste år også inkluderer en stor mængde frugt og grønt fra danske avlere.
Erfaren butikschef er klar til at åbne ny Lidl i Kokkedal: ”Vi vil vinde julehandlen med de laveste priser”25.11.2025 15:07:31 CET | Pressemeddelelse
Når Lidl torsdag d. 4. december åbner dørene til sin nye butik i Kokkedal, bliver det med en butikschef, der både kender området og brænder for at skabe en butik med lokal forankring, lave priser og god stemning. Benjamin Bohn, der bor i Espergærde og har svigerfamilie i Nivå-Kokkedal, ser frem til at byde kunderne velkommen til en moderne butik med et dedikeret team og fokus på kvalitet og service.
Lidl i ny offensiv: Vil vinde julehandlen og sænker priserne på endnu flere produkter19.11.2025 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl sætter turbo på julehandlen med nye prisnedsættelser på en lang række varer. Med det runder dagligvarekæden søndag 150 produkter, der har fået sænket prisen, over den seneste måned - lige fra nødder og marcipan til brød og rengøringsartikler.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
