Robotter letter arbejdsbyrden i ferieparkkæde
Tunge løft, mange tallerkener og tusindvis af skridt i benene er en stor del af det daglige arbejde for medarbejderne i brasserierne i Landals ferieparker. En lige så stor del af arbejdet er også en personlig betjening, hvor der er god tid til gæsterne, men det kan være svært at nå, når der skal serveres mad og afryddes brugt service til og fra bordene.
En hjælpende hånd på to hjul
Nu hjælper og aflaster robotter i brasserierne på Landal Seawest, Landal Søhøjlandet og Landal Rønbjerg. De to robotter Bellabot og Hollabot med store øjne og katteører er udstyret med hylder, som kan fyldes op med tallerkener og andet service til gæsterne. Det betyder, at personalet får en hjælpende hånd til at bære de tunge tallerkener og service ned til bordene, hvorefter tjenerne kan fokusere på at give en god betjening og være nærværende overfor både børn og voksne. Og lige netop dét har haft en stor betydning for, hvor stort arbejdspresset har været for medarbejderne i brasserierne i de travle sommermåneder.
”Robotterne skal ikke ses som direkte erstatning for vores dygtige personale i brasserierne, men de er til stor hjælp i de travle perioder, hvor vi gerne vil have tid til at give en personlig og nærværende betjening. Her hjælper robotterne med det hårde arbejde, så vi har mere tid til gæsterne,” fortæller Operations Manager hos Landal, Carsten Jellesen.
En kreativ løsning på en reel udfordring
Landal har haft en rekordtravl sommer med høj belægning i alle syv ferieparker i Danmark. Det har været med til at skabe et stort behov for ekstra personale – særligt i de tre største ferieparker Landal Søhøjlandet, Landal Seawest og Landal Rønbjerg. Med den generelle lave ledighed i Danmark har det ikke været nemt at få besat alle stillinger, og selvom robotterne ikke erstatter personalet, har det været med til at løse udfordringerne med travlhed og højne servicen – og tilmed skabe en sjov oplevelse for gæsterne:
”Med en sommer, der har været mere travl end nogensinde før og udfordringer med at rekruttere nok personale, er det genialt at kunne indføre et alternativt koncept, der er med til at løse udfordringen. Og at det samtidig skaber minder og underholdning for vores gæster er meget positivt. Det beviser, at vi godt kan styrke vores tilbud og services ved at tænke lidt ud af boksen,” fortæller Regional Marketing & Sales Manager, Kent Lodberg.
Landal har i alt fem robotter i drift i de tre ferieparker Landal Søhøjlandet, Landal Rønbjerg og Landal Seawest. De er blevet en attraktion i sig selv for de mange feriegæster, der både tager selfies med dem og specifikt beder om at blive betjent af robotterne.
Den store succes betyder, at robotterne nu er fast inventar i de tre brasserier.
Kontakter
Kent LodbergSalgs- og Marketing ManagerLandal GreenParks Danmark
Tlf:30 45 82 88kent.lodberg@landal.comPernille RahbechCommunications AdvisorMindshare
Tlf:26 22 91 02pernille.rahbech@mindshareworld.comBilleder
Information om Landal GreenParks
Om Landal GreenParks
Landal GreenParks er Europas største ferieparkkæde og driver 100 parker og 15.000 ferieboliger fordelt over ni europæiske lande. I Danmark tæller kæden ferieparkerne Middelfart, Søhøjlandet, Rønbjerg, Seawest, Grønhøj Strand, Ebeltoft og Fyrklit. De syv parker er unikke og adskiller sig fra hinanden i faciliteter og oplevelser. Fælles for parkerne er, at de byder på badeland eller pool, varmt værtskab og masser af aktiviteter i naturen. Blandt kerneværdierne er ønsket om at give gæsterne en uforglemmelig ferie i grønne rammer, og for hele kæden gælder et stramt fokus på bæredygtighed. Ambitionen er, at Landal GreenParks inden 2030 er CO2-neutral. 95 procent af kædens parker er i dag grønstemplet af den internationale turismebranches førende miljøorganisation, GreenKey.Læs mere om Landal GreenParks på www.landal.dk
Følg pressemeddelelser fra Landal GreenParks
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Landal GreenParks
Ferieparker hitter blandt danskerne – flere vil på ferieophold end før corona22.6.2022 07:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Ferielysten er tilbage. Danskerne vil ud at have oplevelser igen ovenpå to års stilstand med ferier i både ind- og udland. Særligt weekendferier og hverdagsferier er for alvor blevet populære, og sammenligner man med tal fra 2019 – fra før pandemien ramte og lukkede alle rejsemuligheder ned – så er antallet af danskere, der booker ferie i Danmark og udlandet steget med 45 %. Det viser tal fra ferieparkkæden, Landal GreenParks. Tendensen ses også hos VisitDanmark, hvor tallene viser en stigning på knap 30 % i overnatninger på feriecentre i Danmark sammenlignet med tiden før corona.
Landal GreenParks donerer 20.000 træer til Plant et Træ-projekt i Aalborg27.4.2022 13:06:22 CEST | Pressemeddelelse
Fredag d. 22. april blev de sidste af i alt 30.000 træer plantet i en ny skov i Godthåb i Aalborg. De 20.000 træer er doneret af Landal Greenparks, som i 2020 indgik en 5-årig samarbejdsaftale med Plant et Træ, hvor ét træ bliver doneret for hver booking, Landal GreenParks får i en af deres danske ferieparker. De mange træer er blot ét af flere Plant et Træ-projekter, som Landal GreenParks støtter.
Ferieparkkæde inviterer til stort jobevent for at tiltrække nye medarbejdere7.4.2022 12:56:38 CEST | Pressemeddelelse
Der er godt gang i ferielivet igen hos Landal GreenParks, som i Danmark driver syv ferieparker fordelt i Jylland og på Fyn. Efterspørgslen er historisk høj, og der er et stort behov for at ansætte nye medarbejdere. Landal GreenParks afholder derfor et jobevent i seks ud af syv ferieparker 2. påskedag fra kl. 14-19. Jobeventet er for alle, der er på udkig efter et job i oplevelses- og servicebranchen, og Landal GreenParks glæder sig til at åbne dørene for nye medarbejdere.