Ny CMO til FDB Møbler
Den 1. august 2022 bød FDB Møbler Katja Falkenberg velkommen som ny CMO. Fremadrettet skal Katja – med et stærk team af medarbejdere i ryggen – lede den 80 år gamle møbel- og designvirksomhed ud på det internationale marked og videre ind i det digitale.
Gennem de seneste 10 år har Katja Falkenberg arbejdet som hhv. Brand Director og Chief Marketing Officer for danske designbrands som Fredericia Furniture, MENU, Lyngby porcelæn og Karakter. Her har hun været tæt involveret i både strategi, kuratering, branding, porteføljestyring, go-to-market, visuel identitet og e-commerce.
“Katja kommer med en solid erfaring indenfor design. Hun har et skarpt øje for kommercielle løsninger og har et imponerende CV, når det kommer til at skabe resultater. Så vi er enormt glade for at have hende med ombord hos FDB Møbler,” siger CEO, Ole Kiel.
Klassikerne skal også nå de yngre målgrupper
FDB Møbler står overfor en stor strategisk satsning med at internationalisere, digitalisere og etablere FDB Møbler indenfor forskellige segmenter. Herunder skal brandet også positioneres stærkere i en yngre målgruppe, som ikke er vokset op med FDBs bæredygtige møbeldesign på samme måde som ældre generationer.
“Det er en spændende opgave, jeg er gået ind til hos FDB Møbler”, siger Katja Falkenberg og fortsætter: “Vi sidder på en helt særlig del af dansk design- og kulturarv, og jeg har altid været fascineret af FDBs historie
– dels det enorme bagkatalog med klassisk design, og fokusset på ansvarlighed, men i særdeleshed også hele andelstanken, hvor vi hylder fællesskabet. Det, synes jeg, er mere relevant i dag end nogensinde før. Der venter en spændende rejse, som jeg ser frem til at være en del af.”
Om FDB Møbler
Da FDB-tegnestuen åbnede i 1942, var det med Børge Mogensen som kreativ leder. FDB Møbler er siden moderniseret, og produktporteføljen indeholder nu også meget andet end de klassiske møbler, men filosofien er stadig gennemsyret af Børge Mogensen – og hans vision om, at møbler skal være til glæde og gavn i mennesker liv. Gode kvalitetsmaterialer, solidt håndværk og stærke møbler, der kan holde til det liv, der bliver levet i dem. Følg med på @fdbmobler, og se alle produkterne på fdbmobler.dk
Kontakt
For spørgsmål og evt. tilhørende billedmateriale, kontakt venligst CEO Ole Kiel på ole.kiel@fdbmobler.dk
Vedhæftede filer
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Ny madspildsløsning til hjemmet forlænger holdbarheden på frugt og grønt11.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Private husholdninger i Danmark smider hvert år 235.000 ton mad ud. En væsentlig del af madspildet består af frugt og grønt. Men nu er der hjælp at hente, hvis man vil holde sin frugt og grønt frisk i længere tid: Coop introducerer en ny madspildsbold, der forlænger holdbarheden på frugt og grønt.
Her er Coops nye Ungeminister: Amalie Smidt Banggaard10.6.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter en spændende og demokratisk valgproces har Coop nu fundet sin nye ungeminister. Det er med stor glæde, at Coop kan præsentere Amalie Smidt Banggaard som den nye stemme for de unge medarbejdere.
Salget af dagligvarer stiger stærkt syd for grænsen4.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Gennem det seneste år er salget af de mest almindelige fødevarer som mælk, frugt og grønt, kød og pålæg steget med over 10 procent i de tre store butikker, som Coop har syd for grænsen, Fakta Tyskland. ”Vi sælger stadig de store traditionelle grænsehandelsvarer – øl, vand og slik – men det er på de øvrige dagligvarer, at vi oplever den store vækst, både lige nu og over hele det seneste år,” siger direktør Kasper Allermann, Fakta Tyskland. Prisstigningerne på dagligvarer i Danmark generelt har fået flere danskere til at købe flere af deres basale dagligvarer, når de er i Tyskland. ”Vi har hele tiden satset på at have et større udvalg af almindelige dagligvarer, og ikke kun satse på øl, vand og slik. Det giver bonus nu, ikke mindst fordi vi også kan tilbyde mange af de gode varer fra Coop,” siger Kasper Allermann. Hvis man undrer sig over, hvordan det er muligt at sælge de samme varer billigere i Tyskland end i Danmark, er forklaringen mindre moms, færre afgifter og et generelt lavere om
Coop og Thise runder milepæl: 100 produkter på hylderne4.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop har nok engang udvidet sortimentet af produkter fra Thise Mejeri. Skyr med citron 160 g med müsli er Thise-produkt nummer 100 i Coops butikker.
Grundlovsdag fejres med fornyet styrke – og ny kage26.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Vær med til at fejre demokratiet og fællesskabet med en ny, lækker grundlovskage fra Coop og GRUNDLOVSFESTEN
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum