TUI præsenterer rejsetrends for 2021

Forudsigelserne er baseret på kundedata og analyser samt spørgeundersøgelser på tui.dk, hvor mere end 1.000 danskere har givet deres holdning til kende.
Den nostalgiske rejse
2020 har været et år med meget isolation og rejsende har derfor et større ønske om at blive genforenet med deres kære og besøge steder, de har savnet. Udforskning af nye dele af verden må vente lidt endnu, når førsteprioriteten bliver at vende tilbage velkendte rejsemål, hvor sol, samvær og afslapning fylder mere end kultur og udforskning.
Naturoplevelser
Sundhed får en endnu større prioritet end tidligere. Men i stedet for at svede vores ryg til i et fitnesscenter, vil vi langt hellere ud og være aktive i naturen. Fokus er også på at forstå og bidrage til sociale og økonomiske aspekter af den destination, man besøger. Shopping og lokale forlystelsesparker må vente lidt endnu.
Planlæggeren
Pandemien har fået os til at genoverveje de fleste ting og givet os tid til at drømme og planlægge. Når verden åbner op igen, vil vi have et stort fokus på, hvordan vi kan realisere den helt store drømmerejse, som vi måske kun kommer på én gang i løbet af vores liv. Vi nøjes nok med de mindre ture i starten, indtil vi har dannet os et klart overblik over priser, muligheder og pandemiens indvirkning på den destination, vi drømmer om at besøge.
Workation
Hvis der er noget, 2020 har lært os, så er det at arbejde hjemmefra. Vi er blevet mere fleksible i den måde, vi arbejder på. Derfor vil der også blive plads til arbejdscomputeren i baggagen, når vi bevæger os sydpå med vores nærmeste. Korte weekendture erstattes af længere ophold, fordi et par ekstra dage kan bruges på en kombination af arbejde og ferie. Ordentligt Wi-Fi på hotellet og børneklub er høje kriterier for familien, der ønsker at kombinere arbejde og ferie.
Sikkerhed og tryghed
Sundhed og sikkerhed kommer til at fylde meget. Pandemien har for alvor sparket til ønsket om at have styr på de bedste rettigheder hjemmefra, som skal sikre, at vi er står stærkt, hvis uheldet er ude på destinationen - økonomisk såvel som tryghedsmæssigt. Fokus på rejseforsikringer er større end nogensinde før.
Nøgleord
Kontakter
Mikkel Hansen
Pressekontakt
mikkel.hansen@tui.dk
+45 33 47 90 75
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkBilleder
Information om TUI Danmark A/S
TUI Nordic er den største aktør på det nordiske rejsemarked. Koncernen tilbyder pakkerejser, fly og krydstogt og blev etableret i Danmark i 1967. TUI Nordic består af TUI i Danmark, Sverige, Norge og Finland, samt Nazar. Koncernen ændrede navn til TUI i 2016 og har siden år 2000 været en del af TUI Group, verdens førende rejsekoncern. TUI Group har base i Tyskland og er børsnoteret på FTSE 250 i London og det tyske marked. Med 28 millioner kunder årligt, dækker TUI hele den turistiske værdikæde, hvilket indbefatter mere end 100 kort- og langdistancefly og 400 TUI-ejede hoteller, herunder premium brands som RIU og Robinson. Med 15 krydstogtskibe som MS Europa, luksusskibet MS Europa 2, TUI Cruises’ Mein Schiff-flåde og fartøj under varemærket Marella Cruises i Storbritannien, er TUI også en velpositioneret koncern på det hastigt voksende krydstogstogtsmarked.
Globalt ansvar for bæredygtig økonomi, økologi og socialt ansvar er grundlæggende for virksomhedens kultur. TUI Nordic var det første af de større rejseselskaber i Norden til at klimakompensere for egne fly og hoteller tilbage i maj 2019. Med projekter i 25 lande, arbejder TUI Care Foundation med at uddanne, træne og styrke miljømæssige og sociale standarder for lokalsamfund på destinationer verden over.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Dette anser danskerne som luksus på deres ferie14.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Gratis champagne, spafaciliteter eller privat pool? Ny undersøgelse har spurgt mere end tusinde danskere ind til, hvad de anser som luksus, når de er på ferie.
Undersøgelse: Mere end hver tiende tisser i havet på ferien7.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ny undersøgelse fra Kantar Media og TUI viser, at flere af os tisser i havet på ferien. Det er specielt en tendens hos de unge.
Danskerne har mere sex end normalt på ferien2.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ny undersøgelse fra Kantar Media og TUI viser, at danskerne og specielt de unge har mere sex, når de er på ferie. I nogle dele af landet er tendensen stærkere end andre.
Økonomien bider ikke på danskernes ferievaner24.6.2025 10:08:52 CEST | Pressemeddelelse
Ny undersøgelse viser, at kun hver femte ændrer ferieplaner på grund af økonomien – og kun tre procent dropper rejsen helt.
TUI åbner for sommeren 2026 med endnu flere hoteller19.6.2025 09:12:22 CEST | Pressemeddelelse
Rejserne for næste sommer er sat til salg – og udvalget på de mest populære rejsemål bliver endnu bredere og opdateres løbende.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum