TUI leverer stærkt resultat for finansåret 2018

TUI har igen leveret en tocifret indtjeningsvækst i det finansielle år 2018 – for fjerde år i træk. Den succesfulde transformation som udvikler, investor og operatør af hoteller og krydstogtsskibe betaler sig. TUI’s resultat steg med 10,9 procent, mens omsætningen steg med 6,3 procent. Til præsentationen af resultaterne i London sagde TUI CEO Fritz Joussen:
”Vi investerer, vi vokser med TUI’s højprofilerede produkter og service, og vores forretning fortsætter med at skalere. I dag står vores eget ferieoplevelsesindhold for 70 procent af vores fortjeneste: hoteller, krydstogter, ekskursioner og aktiviteter. Det gør det muligt for os tydeligt at differentiere fra konkurrencen. Med mere end 20 millioner gæster, brugen af moderne teknologi og intelligente kundesystemer, er der betydelig potentiale for fortsat vækst. Vi vil fortsætte vores succesfulde transformation. Næste stop bliver at transformere TUI til en digital platformsorganisation.
For det finansielle år 2019 forventer TUI’s bestyrelse en vækst på minimum ti procent på et udfordrende marked.
Om resultatet, siger direktør for TUI i Norden, Alexander Huber:
”TUI’s imponerende resultat trodser det udfordrende marked. Kundetal er oppe med 4,4 procent og de nordiske markeder er på forkant med udviklingen. TUI i Norden øgede sin omsætning, tæt på at blive det mest succesfulde nogensinde – inklusiv overskudsvækst fra året før,” siger Alexander Huber, Direktør for TUI i Norden.
”Det, at være en del af Europas største rejsebrand løfter kundepræferencerne betragteligt. Vores ambition er at blive ledende i alle nordiske markeder gennem kundefokus og digital udvikling, ligeså vel som bæredygtighed.”
Overblik over 2018
I det finansielle år 2018 (1. oktober 2017 til 30. september 2018), leverer TUI en stigning i omsætning på 6,3 procent til 19,3 milliarder euro (forrige år var 18,5 milliarder euro). EBITA steg med 10,9 procent til 1,222 milliarder euro (forrige år var 1,102 milliarder euro).
For at se dette indhold fra res.cloudinary.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.For at se dette indhold fra res.cloudinary.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.For at se dette indhold fra res.cloudinary.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.For at se dette indhold fra res.cloudinary.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Kontakter
Mikkel Hansen
Pressekontakt
mikkel.hansen@tui.dk
+45 33 47 90 75
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkBilleder
Information om TUI Danmark A/S
TUI Nordic er med en markedsandel på 22 procent den største aktør på det nordiske rejsemarked. Koncernen tilbyder pakkerejser, fly og krydstogt og blev etableret i Danmark i 1967. Nogle af de mest populære rejsemål i Danmark er De Kanariske Øer, Mallorca, Thailand, Grækenland og Tyrkiet. TUI Nordic består af TUI i Danmark, Sverige, Norge og Finland, samt Nazar og flyselskabet TUI fly Nordic. Koncernen ændrede navn til TUI i 2016 og har siden år 2000 været en del af TUI Group, verdens førende rejsekoncern som opererer på mere end 180 destinationer verden over. TUI Group har base i Tyskland og er børsnoteret på FTSE 100 og tyske MDAX. TUI Group har 76.000 ansatte i 130 lande og tilbyder sine over 20 millioner kunder en heldækkende service fra booking til hjemkomst. TUI dækker med sin virksomhed hele den turistiske værdikæde, hvilket indbefatter ledende rejsearrangører, 1.800 rejsebyer i Europa, seks flyselskaber med mere end 130 kort- og langdistancefly og mere end 300 gruppeejede hoteller, herunder RIU og Robinson. Med 16 krydstogtskibe som MS Europa, luksusskibet MS Europa 2, TUI Cruises’ Mein Schiff-flåden og fartøj under varemærket Marella Cruises i Storbritannien, er TUI også en velpositioneret koncern på det stærkt-voksende krydstogstogtsmarked. Globalt ansvar for bæredygtig økonomi, økologi og socialt ansvar er grundlæggende for forretningen. Som den eneste rejsekoncern i verden er TUI medlem af FN’s Global Compact. Koncernen er også listet på det velrenommerede Down Jones Sustainability Index (DJSI).
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Dette anser danskerne som luksus på deres ferie14.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Gratis champagne, spafaciliteter eller privat pool? Ny undersøgelse har spurgt mere end tusinde danskere ind til, hvad de anser som luksus, når de er på ferie.
Undersøgelse: Mere end hver tiende tisser i havet på ferien7.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ny undersøgelse fra Kantar Media og TUI viser, at flere af os tisser i havet på ferien. Det er specielt en tendens hos de unge.
Danskerne har mere sex end normalt på ferien2.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ny undersøgelse fra Kantar Media og TUI viser, at danskerne og specielt de unge har mere sex, når de er på ferie. I nogle dele af landet er tendensen stærkere end andre.
Økonomien bider ikke på danskernes ferievaner24.6.2025 10:08:52 CEST | Pressemeddelelse
Ny undersøgelse viser, at kun hver femte ændrer ferieplaner på grund af økonomien – og kun tre procent dropper rejsen helt.
TUI åbner for sommeren 2026 med endnu flere hoteller19.6.2025 09:12:22 CEST | Pressemeddelelse
Rejserne for næste sommer er sat til salg – og udvalget på de mest populære rejsemål bliver endnu bredere og opdateres løbende.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum