Kompas Kommunikation

Fortsætter vækst i Norden: Adyen offentliggør finansielle resultater for første halvår (H1) 2022

Del
Adyen offentliggør finansielle resultater for første halvår (H1)
Adyen offentliggør finansielle resultater for første halvår (H1)

Nøgletal

Januar - juni 2022 sammenlignet med januar - juni 2021

  • Processed volume var €345.8 milliarder, en stigning på 60% år-til-år. Point-of-sale processed volume ligger på €44.9 milliarder, en stigning på 97% år-til-år
  • Omsætning er på €608.5,mio., en stigning på 37% år-til-år
  • EBITDA på €356.3 mio., en stigning på 31% år-til-år, EBITDA-marginal på 59%
  • Free cash flow conversion ratio var 87% og med en CapEx på 6.6% af nettoomsætningen.

Fuld redegørelse for periodens finansielle resultater kan læses her.

 

Nordisk vækst

I løbet af årets (2022) første seks måneder har Adyen fortsat med at opbygge en arbejdsstyrke, der understøtter virksomhedens langsigtede mål. På globalt plan er Adyens arbejdsstyrke steget med 18% og har i dag 2.575 ansatte. Adyen i Norden har øget sin arbejdsstyrke med 30% i rapporteringsperioden i forhold til den tilsvarende periode.

Med målet om at kunne hjælpe kunder med at vokse ved at modernisere butiksoplevelsen, har Adyen accelereret innovationen i feltet ved at lancere - for første gang nogensinde - selvdesignede betalingsterminaler (POS-løsninger ). I forbindelse med lanceringen udruller bl.a. Nike, Lightspeed og Fresha terminalerne til brug i deres butikker.  

Adyen har i løbet af det seneste halve år udvidet sit udvalg af lokale betalingsmetoder i Norden ved blandt andet at indgå et samarbejde med Collector og deres betalingsmetode Walley. Som den første ikke-nordiske bank har Adyen også tilsluttet sig det svenske Swish-netværk. Adyen tilbyder allerede peer-to-peer-betalingsmetoder, som MobilePay i Danmark og Finland samt Vipps i Norge.

Adyen har i rapporteringsperioden oplevet en stigende vækst inden for Unified Commerce, som er et tilbud til virksomheder, der forbinder alle salgskanaler inden for fysisk og digital handel på én samlet platform. Det nordiske kontor har i løbet af de seks måneder startet eller udvidet samarbejdet med blandt andre Reitan Convenience, Jula, Elgiganten og Elite Hotels. Væksten inden for tilbuddet er drevet af både eksisterende og nye kunder.

Adyen ser også vækst i sit tilbud hen imod platformsøkonomien, Adyen for Platforms, hvor man i løbet af årets første seks måneder blandt andet har indgået samarbejder med Timma og Floworder. Globalt har Adyen lavet aftaler med blandt andet Oracle, Crisp og Foodticket som platformskunder.

”Adyen har taget store skridt fremad i løbet af de sidste seks måneder og er i dag stærkere end nogensinde før. Vi har rekrutteret i høj fart for at kunne imødekomme den høje efterspørgsel på vores produkter fra nye kunder, men også fra eksisterende kunder. De bliver ved med at give os tillid til at implementere flere salgskanaler eller lancere på nye markeder med vores hjælp,” siger Tobias Lindh, Managing Director Adyen i Norden og Baltikum.


Om Adyen:

Adyen er den finansielle teknologiplatform, der anvendes af mange af verdens førende virksomheder. Ved at tilbyde end-to-end betalinger, datadrevne indsigter og finansielle produkter i en enkelt, global løsning hjælper Adyen virksomheder med at nå deres mål hurtigere. Adyen har kontorer i flere lande og samarbejder med virksomheder som bl.a. Elgiganten, Uber, H&M, Bestseller og Microsoft.


*Historiske tal er justeret siden tidligere offentliggørelse af regnskabsresultater.

Denne pressemeddelelse indeholder oplysninger, der kvalificerer eller kan kvalificeres som intern viden i henhold til artikel 7.1 i EU's markedsmisbrugsforordning.

Nøgleord

Kontakter

Linus Kajander, PR- and Content Manager, Adyen Norden och Baltikum:


Telefon: +46 736 86 00 78


E-post: linus.kajander@adyen.com

Billeder

Adyen offentliggør finansielle resultater for første halvår (H1)
Adyen offentliggør finansielle resultater for første halvår (H1)
Download

Information om Kompas Kommunikation

Kompas Kommunikation
Kompas Kommunikation
Toldbodgade 55b 1.
1253 København K

Følg pressemeddelelser fra Kompas Kommunikation

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Kompas Kommunikation

Årsresultat 2024: Bosch fastholder vækstambitioner trods økonomisk modvind31.1.2025 13:18:35 CET | Pressemeddelelse

Forretningsudvikling i 2024: Omsætning på 90,5 milliarder euro – EBIT-margin fra drift på 3,5 % AI styrker kerneforretningen: Software og tjenester forventes at generere milliardomsætning inden 2030 Strategi 2030: porteføljestyring for at sikre konkurrenceevne Bosch investerer i vækstmarkeder trods økonomiske udfordringer: Markedsliberalisering og øgede investeringer for et stærkere Europa

Danske gør-det-selv-entusiaster tvivler på deres partnere: ”Jeg gør det bedst selv”9.12.2024 16:01:32 CET | Pressemeddelelse

Danskere har stor selvtillid, når det kommer til at udføre forskellige gør-det-selv-projekter i hjemmet – men er betydeligt mere skeptiske over for deres partners evner. Syv ud af ti mener, at de kan samle et møbel på egen hånd, mens kun fire ud af ti tror, at deres partner kan klare det. Tilsvarende mener seks ud af ti, at de selv kan male eller tapetsere, mens kun fire ud af ti har tillid til, at deres partner kan gøre det. Det fremgår af en ny YouGov-undersøgelse udført på vegne af gulvproducenten Pergo.

Adyen udvider partnerskabet med Zalando Payments for at forbedre betalingsoplevelsen i hele Europa14.11.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Adyen, den foretrukne finansielle teknologiplatform for førende virksomheder, annoncerer udvidelsen af sit mangeårige strategiske partnerskab med Zalando, Europas førende online modeplatform med flere brands. Det styrkede samarbejde bekræfter Adyens rolle som en af Zalandos betalingspartnere på 15 europæiske markeder, samtidig med, at Adyen bliver den eksklusive betalingspartner for udvalgte lokale betalingsmetoder som Cartes Bancaires i Frankrig og Bancontact i Belgien. Som partner hjælper Adyen Zalando med at sikre, at deres kunder ubesværet kan betale med deres foretrukne betalingsmetoder, og opnå en problemfri betalingsoplevelse på shopping-platformen. Samarbejdet omfatter et fælles fokus på at forbedre sikkerheden og bekvemmeligheden ved online betalinger, med løbende forbedringer af 3D Secure-transaktioner som en del af rammerne for Payment Services Directive 2 (PSD2). Disse forbedringer understøtter både kundernes bekvemmelighed og øger Zalandos konverterings succes. Network Tok

Ny rapport undersøger effekter af vaccination mod rotavirus til børn i Danmark1.11.2024 07:03:02 CET | Pressemeddelelse

En ny sundhedsøkonomisk rapport fra Copenhagen Economics, udarbejdet for GSK, undersøger fordele og ulemper ved at indføre vaccination mod rotavirus i det danske børnevaccinationsprogram. Rotavirus er en af de mest udbredte mave-tarminfektioner hos små børn, og på trods af de alvorlige konsekvenser for både børn, forældre og samfund er vaccinen stadig ikke en del af vaccinationsprogrammet i Danmark.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye