If lancerer lydidentitet sammen med nyt kreativt koncept

Der er mange ting i denne verden, der hjælper lidt, og nogle ting, der virkelig hjælper. En af dem er forsikring.
If Forsikring lancerede i efteråret 2020 et nyt nordisk og baltisk kommunikationskoncept baseret på Ifs kundeløfte 'Ved din side'. Nu styrker If sin brandposition som det mest omsorgsfulde forsikringsselskab med konceptet ”If hjælper meget”. At trække vejret dybt og tælle til ti hjælper lidt – men If hjælper meget. Gaffetape på ruden hjælper lidt – If hjælper meget.
Nu med særlig lydidentitet
Samtidig lanceres en helt ny lydidentitet, baseret på genkendelige lyde fra kundernes hverdag. I Ifs logo indgår tre prikker, som nu får en mere fremtrædende rolle i brandidentiteten. Prikkerne indleder forsikringshændelsen i reklamefilmene – før vasen falder på gulvet, før bilen bliver ridset - og ledsages af den nye lydidentitet på fem noder, der forstærker historiefortællingen (eksempelvis lyden fra en ringeklokke, et båthorn etc.).
Konceptet ”If hjælper meget” er lavet til at nå et bredt forsikringspublikum samt konkret og kontinuerligt at minde om værdien af If og af sine forsikringer.
”Vi vil skabe en følelsesmæssig relation til If og samtidig tydeliggøre, hvad kundeløftet 'Ved sin side' betyder. Mange købsbeslutninger træffes ud fra forbrugerens mavefornemmelse. Derfor er det vigtigt at arbejde langsigtet med budskaber og med at opbygge tillid. Vores kundeløfte er forankret i vores værdier, hvilket er afgørende for et konsekvent og oprigtigt kommunikationsarbejde, både internt og eksternt, siger Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing & Communication i If.
I kampagnen ”If hjælper meget” har If samarbejdet med Åkestam Holst, B-Reel Films og instruktør Torbjörn Martin, Bold, BKRY, Flickorna Larsson og Carat for at skabe den rigtige kreative platform, der spænder over budskab, lyd, billede og medieplanlægning. Kampagnen vil kunne ses på TV, online video og radio og vil også blive lanceret i de øvrige nordiske lande.
Arbejdsgruppen:
Kunde: If
Reklamebureau: Åkestam Holst
Designbureau: Bold NoA
Produktionsbureau: BKRY NoA
Instruktør: Torbjörn Martin
Produktionsselskab: B-Reel Films
Radioproduktion: Flickorna Larsson
Mediebureau: arat
(Links til TV-filmene findes nedenfor).
Nøgleord
Kontakter
Yderligere information formidles via:
Head of Communication Birgitte Ringbæk, If Skadeforsikring Danmark
Tlf: +45 6120 5009. birgitte.ringbaek@if.dk
Billeder
Links
Information om If Forsikring
If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.
Følg pressemeddelelser fra If Forsikring
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra If Forsikring
Syv ud af ti danskere oplever negativ stress – disse aldersgrupper stikker ud6.5.2025 06:35:00 CEST | Pressemeddelelse
En stor del af danskerne døjer med negativ stress. Det viser en ny, nordisk helbredsrapport, som Verian har foretaget for If, Nordens største forsikringsselskab.
Virksomheder udpeger cyberangreb som største trussel – men halvdelen har ikke styrket sikkerheden30.4.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Mens danske virksomheder ser cyberangreb som den største trussel, har overraskende mange ikke styrket IT-sikkerheden.
If oplever boom i udvidet vanddækning8.4.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Frygt for oversvømmelser: Forsikringsselskabet If har oplevet en stigning på 60 procent blandt kunder, der over de senere år har tilkøbt dækning af udvidet vandskade. De stigende antal hændelser med omfattende vandskader efter ekstrem nedbør har gjort klimaforandringerne mere konkrete for boligejerne.
Hul i beredskabet: Danskerne frygter for boliger og infrastruktur18.3.2025 14:31:29 CET | Pressemeddelelse
Halvdelen af danskerne har lav eller ingen tillid til, at myndighederne kan beskytte boliger og infrastruktur ved alvorlige vejrhændelser. Trods en aftale på over 600 millioner mener beredskabsekspert, at der er brug for over en milliard for at kunne følge med klimaforandringerne.
Hver anden dansker tvivler på varslingssystemerne12.3.2025 12:52:49 CET | Pressemeddelelse
Mens stormfloder og skybrud er blevet hyppigere i Danmark, er hver anden dansker i tvivl om, hvorvidt varslingssystemerne til at advare dem, fungerer godt nok. Det viser en ny analyse fra If Forsikring.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum