Copenhagen Flames

Copenhagen Flames offentliggør positiv årsrapport

Efter et rekordsættende 2021 har Copenhagen Flames sikret sig sorte tal på bundlinjen, hvilket beviser at det er muligt at levere topresultater inden for esport med en bæredygtig forretning.

Klubbens investering i økonomi og personale har leveret de skelsættende resultater for Copenhagen Flames, der fortsætter med at gøre mere med mindre i dansk esport. Afdelingen for undervisning er vækstet med over 200 % på et år, hvor satset på høj kvalitet og forældreinvolvering har båret frugt. Målet er at blive de bedste i Europa målt på elevernes trivsel og udvikling af den enkelte, hvilket kommer til udtryk i udvalget af varierede produkter hvor alle kan være med.

En anden stor del af Copenhagen Flames’ økonomiske succes skyldes en stærk produktionsafdeling, hvor klubben har opdyrket et yderligere forretningsområde. Efter at have produceret turneringer siden 2016 er Copenhagen Flames i dag med til at styrke den danske esportsscene omkring både CS:GO, League of Legends og Fortnite i samarbejde med stærke partnere, hvilket samtidig er blevet gjort til en god forretning. Omsætningen er her vækstet med 224 % fra 2020 til 2021, og udviklingen ser ud til at fortsætte ind i 2022.

CEO Steffen Thomsen siger: “Helt tilbage i 2016 lavede vi vores første lille turnering i samarbejde med ESL. Dengang var det Overwatch og nu er det store turneringer i samarbejde med Elgiganten og Red Bull. Det glæder mig, at vi er med til at støtte den danske scene.

I 2021 blev der også nået nye højder sportsligt hvor især Counter-Strike holdets deltagelse i PGL Major Stockholm satte økonomisk præg på året. Med klubbens del af salget af digitale stickers i spillet blev der yderligere fundament for at vækste på andre dele af virksomheden.

Med den sportslige succes i både CS:GO og Fortnite har den naturlige interesse givet klubben endnu flere muligheder for at tiltrække attraktive samarbejdspartnere. Dette har også givet afkast til contentafdelingen, der nu tiltrækker flerårige aftaler på kampagneniveau. Med en vækst på over 300 % er der på partnerskabsfronten leveret langt over målsætningen, og 2022 er allerede ved at byde på flere store partnere som Visma og DXDao.

Med en samlet omsætningsvækst på over 200 % og et positivt endeligt årsregnskab har Copenhagen Flames leveret i topklasse på drift og entreprenørskab.

Steffen Thomsen slutter af: “Da jeg etablerede klubben i 2016 sagde jeg, at jeg ville skabe en klub danskerne kunne samles om og være stolte af. Det gør mig umådeligt stolt at vi kan stå på mål for den vision og jeg håber vores fans har det på samme måde.

Information om Copenhagen Flames

Copenhagen Flames
Center Boulevard 5
2300 København S

Copenhagen Flames er en esportsklub baseret i København med hold i CS:GO og Fortnite. Counter-Strike holdet peakede efter Majoren i Stockholm 2021 som #9 i verden og Fortnite lå samme år som #12 i Europa.

copenhagenflames.com/press-media/