Norlys indgår samarbejde med A. Enggaard om nyt Aalborg-domicil
4.7.2022 06:00:00 CEST | Norlys | Pressemeddelelse

Det bliver totalentreprenør A. Enggaard, der skal bygge Norlys’ nye domicil på Gasværksvej 25 i Aalborg. Når lokalerne på havnefronten er færdige i slutningen af 2024, bliver de hovedsæde for energiforretningen i Norlys og Norlys Energy Trading. Den nye lokation samler dermed 700 Norlys-medarbejdere, der i dag sidder på tre forskellige adresser i det nordjyske.
Det er Sweco Architects, der har tegnet bygningen, som rejser sig mod udsigten over Limfjorden, vinklet så flest mulige arbejdspladser får udsigt over fjorden. Bygningens hovedindgang vender mod byen og bringes ned i skala, så den også visuelt kommer de besøgende i møde. Indvendigt i bygningen opleves den skrånede form i foyeren, som åbner sig mod vandet.
- Vores opgave er nu at skabe et fremtidssikret byggeri, som matcher Norlys’ ønsker og krav til bæredygtighed og arkitektonisk kvalitet. Vi glæder os til samarbejdet og til at skabe en bygning, der harmonerer med resten af bygningerne på Aalborgs havnefront, siger Kristoffer Styrup, der er afdelingschef i A. Enggaard.
Guld og hjerte-certificeret
Det nye domicil skal væreen moderne og fremtidssikret arbejdsplads med fokus på bæredygtige løsninger. Derfor får det 90 ladestandere til elbiler og en bæredygtig vedligeholdelse og drift af bygningen. Fokusset på bæredygtighed betyder, at byggeriet opnår guld inden for DGBN-certificering.
Der er også lagt vægt på de indvendige rammer, og her opnår byggeriet hjerte-certificering. Det betyder, at det nye domicil lever op til ekstra høje krav til indeklima i form af luft, lyd og lys.
- For os er medarbejdernes trivsel afgørende. Med et godt indeklima, moderne mødefaciliteter og gode fordybelsesmuligheder er jeg sikker på, at vores nye domicil danner virkelig gode rammer for medarbejdernes hverdag, siger Jens Hansen, der er direktør for Supply Chain & Facility Management i Norlys.
De 700 medarbejdere, der fra slutningen af 2024 får arbejdsplads på havnefronten i Aalborg, sidder i dag på Norlys’ kontorer i henholdsvis Aalborg, Brønderslev og Støvring.
- I den nye bygning samler vi alle vores nordjyske aktiviteter under ét tag - fra trading og energihandel over salg af ladeløsninger til udbygningen af fiber- og elnettet. Jeg glæder mig til, at vi kommer endnu tættere på hinanden, siger Jens Hansen.
Første spadestik forventes at tages i løbet af vinteren, når den endelige byggetilladelse er på plads.
Kontakter
Michelle HaldPressechefNorlys
Tlf:+45 42 44 68 46michal@norlys.dkKristoffer StyrupAfdelingschefA. Enggaard
Tlf:61 62 71 96kristoffer.s@enggaard.dkBilleder






Information om Norlys
Fakta om byggeriet
- De omkring 11.700 kvadratmeter skal huse cirka 700 medarbejdere.
- Bygningens højeste del bliver seks etager – svarende til cirka 32 meter.
- Første spadestik forventes i løbet af vinteren 2022/2023, mens byggeriet skal stå færdigt i slutningen af 2024.
- Byggeriet er DGNB-certificeret med guld og hjerte.
- Det nye domicil får 90 ladestandere til elbiler og to DC ladere (lynladere).
- A. Enggaard har vundet totalentreprisen på byggeriet i et samarbejdet med Sweco Architects og Niras som rådgivende ingeniør.
- Byggeriets facade opføres i en reduceret og dermed bæredygtig tegl, farvet aluminium i op til 70 procent genanvendt materiale og FSC-mærket træ. Taget kommer til at rumme solceller, der forventes at producere 70.000 kWh årligt, mens der på resten af taget plantes grønt, som optager regnvandet og fordrer biodiversitet.
Information om Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med ca. 750.000 andelshavere, 1,7 millioner kunderelationer, 3.000 medarbejdere og over 100 år på bagen.
Som andelsejet selskab ligger det dybt i vores DNA at tage ansvar for mere end os selv. Derfor leverer vi ikke bare fremtidssikrede løsninger til danske hjem og virksomheder. Vi arbejder målrettet for grøn og digital omstilling af hele vores samfund. Og brænder for at skabe fremskridt for både mennesker, lokalmiljø og klima.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Hedebølgen over Europa rammer de danske elkunders regning23.6.2026 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Elpriserne har været opsigtsvækkende dyre i juni – særligt i aftentimerne. Faktisk skal vi helt tilbage til energikrisen for at finde et højere prisniveau. En cocktail af heftig sommervarme og øgede priser på fossil energi som gas er blandt forklaringerne.
Norlys åbner ny lynladepark i Vordingborg18.6.2026 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Lørdag d. 20. juni åbner Norlys en ny lynladepark i Vordingborg, hvor elbilister kan nyde et pusterum i grønne omgivelser og gå på opdagelse i et interaktivt oplevelsesunivers udviklet af Experimentarium. For at markere åbningen vil det være muligt at lade bilen lynhurtigt og for bare 0 kroner.
Norlys åbner ny lynladepark ved Aarup på Fyn4.6.2026 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Lørdag d. 6. juni åbner Norlys nye lynladeparker ved Aarup på Fyn, hvor elbilister kan nyde et pusterum i grønne arealer. For at markere åbningen vil det være muligt at lade bilen helt op lynhurtigt op for bare 0 kroner.
Forårets prisfald er brudt: Maj sendte elprisen op igen1.6.2026 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Elprisen er i år faldet måned for måned, men i maj vendte udviklingen. De nyeste tal viser, at maj for første gang i fire år var dyrere end april.
Tidligere Coop-topchef indtræder i bestyrelsen hos Norlys’ kundeselskab26.5.2026 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kræn Østergaard Nielsen, der frem til 2024 var administrerende direktør i Coop, indtræder i bestyrelsen hos Norlys’ kundeselskab, hvor hovedfokus i disse år er på at skabe en mere sammenhængende kundeforretning.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
