Spring køen over: Netto er som de første i Europa klar med digital indkøbsvogn

Mens nogle tager sig god tid bag indkøbsvognen rundt i Netto, er der andre for hvem hurtig ekspedition er succeskriteriet for en indkøbstur. Ønskerne blandt Nettos kunder er mangeartede, og det skal imødekommes for at give alle en så god en indkøbsoplevelse som mulig.
Nyeste tiltag fra Danmarks største dagligvarekæde er en digitaliseret indkøbsvogn, som helt simpelt forbindes til Netto+-appen på kundens smartphone. Herfra kan vognen fyldes med alle typer varer, mens de registreres på den digitale kvittering på telefonen, som med få tryk kan betales via appen. Dermed behøver kunderne ikke at skulle forbi de velkendte kasselinjer, men kan klare det hele selv.
-Vores mål er hver dag at give kunderne endnu bedre indkøbsoplevelser. Og mens nogle gerne vil bruge ekstra tid på at finde de helt rigtige varer, er vores nye løsning et tilbud til dem, som ønsker at komme nemt og hurtigt gennem indkøbene og den efterfølgende betaling. Dermed håber vi på at kunne frigøre mere tid, som kan dedikeres til at give vores kunder en endnu bedre service i butikken, siger direktør i Netto, Braw Bakir.
Foreløbig er der tale om testperiode i samarbejde med den New Zealandske virksomhed Imagr, som laver automatiske checkout-løsninger til supermarkeder. Løsningen kan foreløbig findes i fem Netto-butikker.
- Vi er glade for vores aftale med Salling Group, som gør det muligt at teste vores nye checkuot-løsning i Netto, hvor vi kan følge, hvordan de danske forbrugere tager imod den nye teknologi som de første i Europa. Både retailere og forbrugere efterspørger innovation og teknologi, som kan tage indkøbsoplevelsen til et nyt niveau, og det er den digitale indkøbsvogn et stærkt bud på, siger William Cromley, CEO i Imagr.
Kunderne efterspørger innovation og nye løsninger
I løbet af de senere år har Netto taget hul på rejsen mod at gøre mulighederne for indkøb endnu mere digitale. Det gælder bl.a. Scan&Go i Plus-appen, hvori kunden også får personlige tilbud, ligesom samarbejdet med bl.a. Too Good To Go er et eksempel på, hvordan man let og simpelt bruge smartphonen som en aktiv del af sin indkøbstur.
- Detailbranchen udvikler sig hele tiden, og hvis vi fortsat skal være aktuelle for vores kunder, skal vi også være villige til at afprøve fremtidens løsninger i dag. Kunderne efterspørger innovation, og derfor glæder vi os til teste det nye checkoutsystem som de første i hele Europa i fem Netto’er, siger Braw Bakir.
- Kunder over hele verden har shoppet på samme måde de sidste mange, mange år. Og med diverse digitale løsninger er retailerne allerede i gang med at skabe nye former for indkøb – Netto eksempelvis med Scan&Go. Det er en evolution, som endnu ikke er afsluttet, og vi glæder os til at se danskerne blive en del af den som de første på europæiske grund, siger William Cromley.
Som det eneste sted er løsningen implementeret i Japan hos retaileren H20, så det bliver altså Netto, som bliver de første i Europa til at præsentere løsningen for kunderne.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Innovation Day 2025 med historisk stor præmie: Salling Group søger nye og innovative nonfood-produkter31.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group, Danmarks største detailvirksomhed, inviterer endnu en gang kloge og kreative hoveder til Nonfood Innovation Day på hovedkontoret i Aarslev, Aarhus, hvor et helt nyt og kundevendt format introduceres.
Salling Group hugger toppen af ananasen21.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kunder i Bilka, føtex og Netto behøver ikke længere irritere sig over flossede indkøbs- og affaldsposer, idet toppen af ananasen hugges af.
Kvindernes fodbold-EM: Få en signeret fanplakat, adgang til spillerportrætter og lær at lave Zidane-finten26.6.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Har du en fodboldfan i hjemmet? Lige nu kan kunder i Salling Groups tre dagligvarekæder Netto, føtex og Bilka tage EM-fodboldfeberen med hjem i stuerne, når de er ude at handle.
Salling Fondene anerkender medarbejdere med millionbeløb20.6.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Igen i år kan 15.000 medarbejdere i Danmark, Tyskland og Polen se frem til en ekstra udbetaling på deres juni-lønseddel, når Salling Fondene uddeler mere end 16 millioner kroner.
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum