Nuuday leverer en solid start på 2022 med 2 procent vækst i serviceomsætningen samt stabil udvikling inden for mobil og bredbånd

Del
CEO for Nuuday, Jon James.
CEO for Nuuday, Jon James.

Nuuday fortsatte i første kvartal af 2022 med at eksekvere sin strategi om at stabilisere forretningen inden for både B2C og B2B med fokus på strategiske kerneprodukter inden for mobil og bredbånd.

Serviceomsætningen steg til 3.332m DKK, hvilket er en stigning på 2% ift. samme periode året før. Væksten blev drevet af en omsætningsfremgang på 6% inden for mobility services på tværs af erhvervs- og privatforretningen.

Nuuday fortsatte stabiliseringen af kundebasen inden for de strategiske nøgleprodukter mobil og højhastighedsbredbånd, hvor kundebasen på mobil privatmarkedet steg med 2.000 omsætningsgenererende enheder (RGU[1]), mens der kom 1.000 færre RGU’er inden for bredbånd til private. Samlet set er dette udtryk for en væsentlig forbedring på privatmarkedet i forhold til de seneste kvartaler, samtidig med at kundebasen på erhvervsmarkedet fortsatte med at vokse drevet af vækst inden for mobil. TV-forretningen registrerede et tab på 21.000 RGU’er i Q1.

Resultaterne afspejler Nuuday’s forbedrede strategi for øget kundetilgang samt migrering af eksisterende kunder til nye teknologier, samtidig med at Nuuday har styrket sin position som landsdækkende bredbåndsudbyder med afsæt i en lang række af aftaler med regionale fiberselskaber. Antallet af RGU’er på TV-området blev påvirket af prisstigninger, der trådte i kraft den 1. januar.

“Vi fortsætter stabiliseringen af forretningen med stabil udvikling inden for vores strategiske kundesegmenter kombineret med vækst i serviceomsætningen. Det skaber et solidt udgangspunkt for vores langsigtede succes”, siger Jon James, CEO for Nuuday.

EBITDA faldt med 6% ift. samme periode sidste år drevet af øgede omkostninger til indholdsleverandører og den fortsatte omstilling fra DSL til fiber, samt betydelige investeringer i en forbedret kundeoplevelse og de tidlige stadier af vores virksomhedstransformation. De øgede omkostninger blev til dels afbødet af væsentlige reduktioner i driftsomkostningerne.

Fremadrettet forventer Nuuday et beskedent fald i EBITDA og en stigning i CAPEX i løbet af året, efterhånden som Nuuday realiserer flere dele af sit omfattende transformationsprogram.

“Vi investerer for at erstatte vores komplekse it-systemer og for at omstrukturere vores operationelle og kundevendte processer med det mål at blive mere innovative og gøre livet lettere for vores kunder. Det vil forvandle Nuuday til et af de mest digitale og avancerede teleselskaber i Europa”, siger Jon James, CEO for Nuuday.

[1] Henviser til antallet af kundeforhold, der genererer omsætning.

Kontakter

Billeder

CEO for Nuuday, Jon James.
CEO for Nuuday, Jon James.
Download

Information om Nuuday

Nuuday
Teglholmsgade 1
0900 København C

https://nuuday.dk/

Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper, eesy og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Netdesign og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.

Følg pressemeddelelser fra Nuuday

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Nuuday

Toneangivende brancheindex slår fast: Hiper er den internetudbyder som flest vil anbefale og giver mest værdi for pengene30.4.2025 09:33:00 CEST | Pressemeddelelse

For 6. år i træk vinder Hiper Loyalty Group prisen, som den internetudbyder, der leverer mest værdi for pengene. Samtidig er den førende fiberleverandør i år det selskab, flest vil anbefale. Direktør Lars Blach er på vegne af Hiper-teamet stolt af anerkendelsen, og vil med ambitionen om at genvinde priser mange år endnu, gøre det endnu nemmere at blive fiberkunde.

Nuuday leverede fortsat øget serviceomsætning og kundetilfredshed i 202412.3.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Med en tilgang på 14.000 mobilabonnenter i 4. kvartal øgede Nuuday sin mobilbase med i alt 69.000 abonnenter i løbet af 2024. Nuuday tilføjede også yderligere 20.000 fiberkunder til forretningen, hvilket bragte det samlede antal af nye fiberkunder op på 63.000 for hele året. Efter succesfuldt at have migreret størstedelen af YouSees kundebase til vores nye IT-platform, vil hele YouSee-kundebasen være migreret inden længe. Det markerer en kæmpe milepæl for Nuudays omfattende virksomhedstransformation.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye