Coop i stor influencer-satsning

Med en mellemting af influencer-marketing og reality-tv går SuperBrugsen, Kvickly og Dagli´Brugsen helt nye veje i sin markedsføring og forsøger at bryde med traditionerne i dagligvarehandelen, hvor tilbudsmarkedsføring er altdominerende.
Kendte navne som komikeren og kokken Simon Jul, TV-værten og skuespilleren Sarah Grünewald og influenceren og journalisten Isabella Alberte, står i spidsen for hver deres nye univers med film og programmer, der udkommer på tværs af Facebook, Instagram, Youtube og Coops egne kanaler.
Her kan kunderne opleve underholdende og inspirerende programserier med udgangspunkt i de tre kæders respektive særpræg.
Der er i denne uge premiere på den første serie, som hedder ”Lige til at spise – med SuperBrugsen.” Her er Simon Jul vært og dommer for en række medvirkende, der i løbet af en række programmer over de kommende uger, dyster om at lave Danmarks bedste hverdagsret.
”Vi vil med filmene vise, at SuperBrugsen tilbyderdet, en yngre målgruppe efterspørger fra en moderne dagligvarebutik: Det store udvalg af sunde, grønne varer og gode konkrete veje til at leve et mere bæredygtigt og mindre klimabelastende hverdagsliv,” siger kædedirektør Kenneth Pedersen, SuperBrugsen.
Den nye influencer-satsning er ét element af en række i forbindelse med relancering af SuperBrugsen som Danmarks største og førende supermarkedskæde.
”Vi har udviklet en helt ny visuel identitet til SuperBrugsen. Det sanselige og det legende er noget, vi gerne vil forbindes med, og her er filmene en langt bedre måde end traditionel dagligvaremarkedsføring at vise det på, over for en bevidst og krævende yngre målgruppe,” siger senior marketingchef Rikke Bangild, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Kvickly.
Alle 3 koncepter er udviklet i et samarbejde mellem Coop og Represented By Bloggers Delight og udkommer i videoformater af 1-6 minutters længde på tværs af betalte og egne kanaler.
Mediebureau på kampagnen er OMD.
SuperBrugsen består af 240 supermarkeder med en samlet omsætning på knap 15 milliarder kr.
Kvickly har sammen med Sarah Grünewald skabt et andet univers og Dagli´Brugsen et tredje sammen med Isabella Alberte, som fokuserer på de to kæders respektive særpræg. De får premiere inden længe.
Yderligere information:
Kædedirektør Kenneth Pedersen, SuperBrugsen, 2097 2780
Senior Marketingchef Rikke Bangild, Brugskæderne, 3032 1259
Foto med Simon Jul og deltagere fra ”Lige til at spise – med SuperBrugsen” til fri brug
Link til program-trailer: https://youtu.be/XhXrxlZGcFo
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Kvickly Ry lancerer TRYG kassen30.4.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Måske den første af sin slags i Danmark: En kasse med ro og tid til snak åbner i Kvickly Ry
Coop Crew 2.0 - Ny aftale sikrer fortsættelsen af landets største fritidsjobindsats29.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond har Ungdomsskoleforeningen og Coop siden 2019 ledet og drevet landets største fritidsjobindsats, Coop Crew, hvor over 2.000 unge har deltaget, og cirka 55 % af de unge har fået et fritidsjob. Efter planen ophører den økonomiske støtte fra fonden i 2025, men med en ny aftale mellem Ungdomsskoleforeningen og Coop sikrer parterne, med Coop Crew 2.0, fortsættelsen af den landsdækkende fritidsjobindsats.
Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum